Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som holder på med pakkekalendere?

Hva putter dere oppi?

Hva er alder og kjønn på dem som skal få?

Anbefaler å kjøpe pakke med flere ting i og dele opp til flere luker.

Jeg er nesten ferdig:

Jente, 9 år
Rulleskøytesett til Our Generation-dukka:
1Hjelm
2T-skjorte
3Knebeskyttere
4Shorts
5Rulleskøyter,
6Slimbæsj, oransj
7Slim til å lage sprettball
8 Glitterpenner, 2
9 Glitterpenner, 2
10 Glitterpenner, 2
11 Scrunchie, strikk
12 Håndkrem med kokoslukt
13 Blå notatbok med glitter
14 Liten paljettbamse
15 Hårkur
16 Hårolje
17 Badebombe
18 Badebombe
19 Foam Fiesta dusjskum
20 Klistremerker med smileys
21 Bokmerker med arktiske dyr

Jente, 5 år
1 Sminke: Lipgloss
2 Lipgloss
3 Lebestift
4 Lebestift
5 Glitterpudder
6 Glitterpudder
7 Duplo
8 Enhjørningklistermerkehefte
9 Liten enhjørningsbamse
10 Foam fiesta dusjskum
11 Notatbok med glitter
12 Slimbæsj med glitter
13 Slim til å lage sprettball
14 Baby Born-ting, sydd på bestilling: Kaninlue til BB
15 Truse til BB
16 Sokkesko til BB
17 Kjole til BB
18 En til lue til BB
19 Klistremerker med enhjørning
20 Badebombe
21 Badebombe
22 My little pony-figur
23 My little Pony, konfetti og figur

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente 5 år, får ikke hver dag, vi deler i familien. Prøver at det ikke blir for mye dilldall, men heller opplevelser, ting vi kan gjøre sammen og ting hun trenger:  «frokost på kafé», tights, genser, bok, brettspill, perler, fargebok, håndkle, pepperkakedeig (så vi kan lage pepperkaker sammen), mummikopp, liten Ponnyleke, kinobillett. 

veldig lurt å dele opp  ☺️ 

Anonymkode: 304f6...f9a

Skrevet

Mine er tenåringer. De får: øredobber, lipgloss, klistremerker, tegnetusj, tegneblokk, sokker, t-skjorte, pysj, fan-merch, hudpleieprodukter, hårting, godteri, flaxlodd, julepynt, pysj, lue, øyebrynspenn, hårskum, miniparfyme, deodorant. 

Anonymkode: b9ebb...2c2

Skrevet

Anbefaler å heller ha aktivitetskalender. Legg inn pepperkakaebaking, se julefilm, drikke kakao til kveldsmaten, pakke inn gaver osv. De dagene man har det travelt kan "ppepperkake til dessert" vær nok. Det har vært kjempesuksess her i huset, og er mye mer miljøvennlig enn å kjøpe masse ting de faktisk ikke trenger. Masseforbruk er ikke noe man bør lære barna.

Anonymkode: a6e65...fd5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Anbefaler å heller ha aktivitetskalender. Legg inn pepperkakaebaking, se julefilm, drikke kakao til kveldsmaten, pakke inn gaver osv. De dagene man har det travelt kan "ppepperkake til dessert" vær nok. 

Sikkert greit hvis du har små barn, hvis du har større barn er de gjerne vant med at det er pepperkakebaking, julefilmer og kos i hele desember. 

Jeg forsøker å gi noe de trenger uansett, t-skjorter til trening, kinobilletter, gavekort på iskaffe, lue, votter ol. Siden barna er større er masse plastikk uaktuelt, en liten sjokolade, en pakke tyggis og andre småting i uken, litt større ting i helgene. 

Skrevet

Jeg har egentlig alltid vært motstander av pakkekalender med masse ræl i og gror grønne hår på ryggen av disse "kalenderpakkene" du kan få kjøpt med 24 små plastikkting som bare blir kastet. Her i huset har vi pleid å lage vår egen Legokalender, der vi har delt opp en helt vanlig Legopakke i 24 deler slik at man har fått brikker og de oppskriftssidene som hører til hver dag. Stor stas i mange år her. 
Nå er de minste så store at det kun er Flaxkalender som gjelder. 
Imidlertid har jeg i de siste årene laget en felles kalender til datteren min og barnebarnet. Da får de ting som pepperkakedeig en dag, former en annen dag, en julefilm som jeg fant i DVD-hylla fra da datteren min var liten, et par gamle bøker som jeg vet datteren min var glad i, som hun nå kan lese for Mini. Jeg har også lagt inn billetter til kino for oss alle tre, flax-lodd og litt sjokolade på lørdagene. Den 1. desember ligger det en julekalender fra idrettslaget og den 24.ligger det juleheftet. dette er ting de uansett hadde fått. Har fått kjempegod tilbakemelding på denne kalenderen og føler samtidig at jeg ikke har bidratt nevneverdig til forsøpling og plastopphopning.

Skrevet

Mann 45 år: sjokolade x 5, proteinbar x2, Flaxlodd x4, bartolje x2, øl x4, veldedighet x1, Donaldpocket x1, te x4, energidrikk x2. Ingenting søppel, alt brukes til vanlig.

Anonymkode: 02573...4da

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å heller ha aktivitetskalender. Legg inn pepperkakaebaking, se julefilm, drikke kakao til kveldsmaten, pakke inn gaver osv. De dagene man har det travelt kan "ppepperkake til dessert" vær nok. Det har vært kjempesuksess her i huset, og er mye mer miljøvennlig enn å kjøpe masse ting de faktisk ikke trenger. Masseforbruk er ikke noe man bør lære barna.

Eller man kjøper noe barn trenger og bruker 

Anonymkode: 236df...cf0

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør heller ikke lære barn å bli aktivisert hver dag..

Anonymkode: 236df...cf0

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da er det bedre å gi dem 10-20-30 julegaver slik at de kan fylle sitt allerede velfylte soverom med enda flere leker og klær og nips og naps. Vedder en million på at dine barn har langt flere ting enn de trenger, helt uten pakkekalender. Det er ikke pakkekalendere som velter forbrukslasset i den jevne norske familie for å si det sånn. Det er så typisk at folk som selv velter seg i overflod skal ha så sterke meninger om andres overflod som om du er noe bedre enn alle andre. 

Anonymkode: 63b4a...b7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...