Gå til innhold

Velge kjønn på babyen, hva slags ny galskap er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo utallige tråder om temaet her inne. Har inntrykk av at det er jente som er mest etterlengtet. Veldig bisart i mine øyne å reise til Kypros for å bli befruktet med ønsket kjønn. Hva har det å si om man har en jente eller gutt, man aner jo ikke hvordan de vil bli som personer uansett?

Er det helst kvinnen som er så besatt av babyens kjønn? Kan ikke helt se for meg at mannen er så opptatt av dette. 

Er disse folkene fra lavt utdannede samfunnslag, eller fra ganske kjønnsdelte riking-sfærer som f.eks. finansverden? Der jenter er søte/pene dukker som går på shopping med mamma og gutter tøffe karer som liker vroom-vroom og spiller fotball med pappa.

Kan ikke se for meg at høyt utdannede folk med såkalt kulturell status reise til klinikk i Kypros, i den delen av befolkningen er jo rosa og blå klær fy-fy og man skal helst være lite kjønnskonservativ.

Tanker?

Anonymkode: fb39e...837

• Liker 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke begripe tankegangen selv, men har forstått at det er mange kvinner som drømmer om ei datter. Kan forstå at man ønsker seg mer en jente eller en gutt, men at noen går så langt som å bestille ei jente på den måten synes jeg er galskap. Min svigerinne ble regelrett sur da vi ble gravide med ei jente, mens hun har 3 gutter fra før. Fikk tilsendt X antall artikler hvor folk hadde fått vite feil kjønn på ultralyd. Veldig spesielt. 

Anonymkode: 35279...771

• Liker 27
Skrevet

Folk "fra lavt utdannede samfunnslag" har vel sjeldent flere hundretusener tilgjengelig på konto. 

Anonymkode: ed02b...077

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke begripe tankegangen selv, men har forstått at det er mange kvinner som drømmer om ei datter. Kan forstå at man ønsker seg mer en jente eller en gutt, men at noen går så langt som å bestille ei jente på den måten synes jeg er galskap. Min svigerinne ble regelrett sur da vi ble gravide med ei jente, mens hun har 3 gutter fra før. Fikk tilsendt X antall artikler hvor folk hadde fått vite feil kjønn på ultralyd. Veldig spesielt. 

Veldig merkelig. Om man er velsignet med 3 friske unger, er man jo allerede ekstremt heldig. Blir litt som å spise en svær bløtkake og så grine over at man ikke har sjokoladekake i tillegg. 

Angående det å ønske seg så veldig et kjønn, så lurer jeg på hva denne jenta/gutten egentlig skal fylle i foreldrenes liv? Hva er det man ser for seg, når kjønnet er så viktig? Alle barn er jo individer og om man får jente får man ikke automatisk en liten prinsesse som liker klær og er bestevenninne med mamma, eller hva enn man drømmer om. Man får kanskje en sportsfrik med kort hår og joggeklær som spiller på basketlaget, og aldri har tid til å dulles med av mamma. Hvorfor er det da så viktig om dette barnet har eggstokker eller testikler?

• Liker 13
Skrevet

I dag skal alt manipuleres.

Sukk, syk verden vi lever i.

Anonymkode: 8ca7c...579

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

For min del, dersom jeg skulle fått et barn til, kunne det vært noe jeg kunne vurdert. Men det er på grunn av at jeg er bærer av en alvorlig arvelig sykdom som bare gutter utvikler. Det er en sannsynlighet på 50-75% sjanse for at hvis jeg får en gutt vil det barnet bli pleietrengende hele sitt korte liv. 

Jeg ville som sagt vurdert det hvis det ligger medisinske grunner bak det, ikke hvis det bare er jeg vil ha en jente "for det er så mye lettere". 

Anonymkode: d6ff5...ba0

• Liker 19
Skrevet

Tror de som ønsker ett spesifikt kjønn er ganske høyt utdannede faktisk det på verdensbasis :)

Anonymkode: 53a18...975

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min del, dersom jeg skulle fått et barn til, kunne det vært noe jeg kunne vurdert. Men det er på grunn av at jeg er bærer av en alvorlig arvelig sykdom som bare gutter utvikler. Det er en sannsynlighet på 50-75% sjanse for at hvis jeg får en gutt vil det barnet bli pleietrengende hele sitt korte liv. 

Jeg ville som sagt vurdert det hvis det ligger medisinske grunner bak det, ikke hvis det bare er jeg vil ha en jente "for det er så mye lettere". 

Får ikke dere da dekket dette via PGD? Altså analysen

Anonymkode: 53a18...975

Skrevet

Hadde glatt gjort det hvis vi skulle hatt et fjerde barn.

Anonymkode: e5c29...156

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo en helt annen sak :) du ønsker deg jo bare et friskt barn 💗

• Liker 16
Skrevet

kjenner noen som har 5 gutter 😅 noen spurte moren om det ikke var slitsomt å ha 5 viltre gutter i huset som brått kunne finne på å sloss osv. svaret hennes; «nei, det er sånn livet vårt er, vi er ikke mindre glad i guttene selv om de bråker, å vi slipper dramaet til jenter, guttene kan finne på å kjefte og sloss litt, men så er de venner igjen» 

Anonymkode: 34413...860

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Forståelig at noen har lyst til å velge kjønn og jeg har personlig ikke noe i mot det så lenge barnet er sterkt ønsket og at hen blir tatt godt vare på. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har to jenter og er gravid med nr 3. Og innerst inne ønsker jeg meg en jente til. Men er ikke noe jeg snakker høyt om, gidder ikke forsvare noe jeg føler inni meg. Sånn er det bare for noen. Blir ikke å gråte om jeg får en gutt, men jeg bare liker jentebarn bedre. Har alltid vært sånn. 

Anonymkode: 10388...87e

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo utallige tråder om temaet her inne. Har inntrykk av at det er jente som er mest etterlengtet. Veldig bisart i mine øyne å reise til Kypros for å bli befruktet med ønsket kjønn. Hva har det å si om man har en jente eller gutt, man aner jo ikke hvordan de vil bli som personer uansett?

Er det helst kvinnen som er så besatt av babyens kjønn? Kan ikke helt se for meg at mannen er så opptatt av dette. 

Er disse folkene fra lavt utdannede samfunnslag, eller fra ganske kjønnsdelte riking-sfærer som f.eks. finansverden? Der jenter er søte/pene dukker som går på shopping med mamma og gutter tøffe karer som liker vroom-vroom og spiller fotball med pappa.

Kan ikke se for meg at høyt utdannede folk med såkalt kulturell status reise til klinikk i Kypros, i den delen av befolkningen er jo rosa og blå klær fy-fy og man skal helst være lite kjønnskonservativ.

Tanker?

Det spiller vel ingen rolle hva DU mener, la folk få opparbeide seg sin egen mening! 

Anonymkode: 11fe6...bf8

• Liker 1
Skrevet

Ikke større galaskap det enn å kjøpe egg fordi du ikke fungerer selv vell. 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Frøyamor skrev:

Ikke større galaskap det enn å kjøpe egg fordi du ikke fungerer selv vell. 

Du ser virkelig ikke forskjellen? 🤦‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Jeg har tre jenter, og ville uten tvil ønske på en fjerde jente hvis mulig. 

Anonymkode: e5c29...156

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ofte det er høyt utdannede, velstående mennesker som gjør dette, da det koster rundt 200 000. Jeg må innrømme at jeg drømmer om ei jente etter to gutter, men jeg tar meg ikke råd til å reise til en klinikk for å nå målet, men jeg ser ikke noe galt i at noen gjør dette

Anonymkode: 05efa...623

• Liker 7
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser virkelig ikke forskjellen? 🤦‍♀️

Nei. Begge deler er unaturlig. Begge deler er å leke g

• Liker 3
Skrevet

Altså, på verdensbasis er det vel jentebarn som i størst grad velges bort. I kulturer hvor jenter har lav status. 

Anonymkode: 8d065...55d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...