Gå til innhold

Vikariat i fylkeskommunen - trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått en midlertidig stilling i fylkeskommunen - et årsvikariat. 60% av stillingen er for noen som skal gå av med pensjon, de resterende 40% er for noen andre som er permisjon. I følge den som ansatte meg er det gode muligheter for fast stilling etter vikariatet går ut, og at de skal klare å fylle på de 40% som bare er i midlertidig permisjon.

Det er en administrativ stilling der vi rullerer på å gjøre det samme oppgavene i et team. Så jeg er på ingen måte uerstattelig.  

Bør jeg stole på at jeg vil få fast stilling når vikariatet går ut, eller bør jeg tenke på å se meg om etter noe annet underveis i vikariat? Grunnen til at jeg er litt nervøs er fordi det ikke er normale tider med korona, og fylkeskommunen har tidligere i år sagt at de ligger an til et gigantisk underskudd i budsjettet. I utgangspunktet så skal de bøte med underskuddet med å kutte budsjett på andre steder, kutte VGS-tilbud med mer, men jeg vet nå ikke helt om jeg tørr tro på at det ikke kan gå utover meg.

Jeg regner med at om det er noen som ryker i administrative, så er det nyansatte med vikariat slik som meg. Samtidig så går jeg jo delvis inn i stillingen for en som går av med pensjon - så jeg vet ikke om de kan det likevel?

Anonymkode: caf95...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SELVFØLGELIG ER DET TRYGT!

Anonymkode: fb4da...543

• Liker 1
Skrevet

Når du går i vikariat er det alltid en sjanse for at det ikke blir fornyet. 

• Liker 2
Skrevet

Ingenting er trygt og sikkert.

Anonymkode: 16047...53e

• Liker 2
Skrevet

Det skader ikke å se etter andre stillinger og søk dersom noen er aktuelle. Vikariat er ikke sikker stilling. Hvorfor jobber ikke den som skal gå av med pensjon? 

Anonymkode: 02171...2d5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

SELVFØLGELIG ER DET TRYGT!

Anonymkode: fb4da...543

Dette må du forklare

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skader ikke å se etter andre stillinger og søk dersom noen er aktuelle. Vikariat er ikke sikker stilling. Hvorfor jobber ikke den som skal gå av med pensjon? 

Anonymkode: 02171...2d5

Jeg tenker egentlig det er det jeg skal gjøre... se litt og søke på aktuell stillinger om det dukker opp. Var også skuffet over lønnen, da de bare kunne lønne meg som vanlig konsulent. Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg skal over i stillingen til en som skal gå av med pensjon, så vedkommende skal jo slutte å jobbe fordi den går av med pensjon? Vedkommende jobber tydeligvis bare 60%, så om du lurer på hvorfor vedkommende ikke har full stilling, så vet jeg ikke. Er det et dårlig tegn?

Anonymkode: caf95...0ea

Skrevet

Høres ut som en fin jobb. Er det ikke koselig på kontor? Skjønner at det kan være mye jobb og høyt tempo der også. 

Anonymkode: a3924...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...