Gå til innhold

Hvor mye bruker du på alkoholholdig drikke i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både det du drikker hjemme og ute. Vil bare se hvor mye dere andre ca bruker😊

Anonymkode: 54d9f...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null. :) 

• Liker 10
Skrevet

Varierer. Blir gjerne 120-150kr uken. Drikker som regel ikke ute. 

Anonymkode: 86b2a...76e

• Liker 1
Skrevet

Pleier å være med på vinlotteri på jobben hver mnd, bruker 100 kr. Så kjøper jeg meg utepils noen ganger i året, og noen øl hjemme når vi har besøk. Tipper det blir 100 kr til i gjennomsnitt pr mnd.

Anonymkode: 6e4d3...6bf

Skrevet

Ganske mange tusenlapper, uten at jeg har regnet på det. 

Er glad i god vin. Så jeg og mannen deler kanskje 2-4 flasker i løpet av en uke, koster gjerne 200-400 per flaske. Eller har gjester, da blir det enda litt mer. 

Er (utenom koronatider) relativt hyppig ute. Spiser på restaurant en gang i uka, venninnebrunch en lørdag, et-par glass med kollegaer eller venner etter jobb. 

Er vanligvis mye på reise, og da blir det jo litt. 

Aldri fylla. Men god vin koster jo litt. 

Anonymkode: 50c4a...fc0

• Liker 4
Skrevet

Drikker bare hjemme. Hver helg. 500 kr mnd. 

Anonymkode: 65fe1...666

• Liker 6
Skrevet

Varierer veldig. Jeg kan gå flere måneder uten alkohol, for så å gå på fest hver helg i 3 uker (før pandemien selvsagt). I år har jeg faktisk drukket mer enn tidligere år, tror jeg. Liker å ha meg en en god drink hjemme en gang i blant. Så vil si alt fra 0-300 kr

Anonymkode: 3ab7a...2c4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Drikker bare hjemme. Hver helg. 500 kr mnd. 

Anonymkode: 65fe1...666

500 hver helg eller i mnd?

Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Null. :) 

Det er så dumt at de som er avholds kommer inn i slike tråder. Nå blir det vel en overflod av avholdsfolk som kommer til å spamme tråden.

Jeg/vi kjøper kanskje 6-8 vinflasker til stykkpris 150-250.  7-9 øl til pris kr 50-60. En sjelden gang sprit, la oss si vi bruker 300 kr.

Det vi eventuelt bruker ute er ikke med.

Skrevet
Just now, Malika said:

Det er så dumt at de som er avholds kommer inn i slike tråder. Nå blir det vel en overflod av avholdsfolk som kommer til å spamme tråden.

Det er så dumt at de som er avholds ikke får lov til å fortelle at de ikke drikker, bare fordi at de som drikker alkohol ikke tåler å høre det.

Anonymkode: 7b932...4f0

• Liker 30
Skrevet

I går, på en fredag, brukte jeg 22. Do the math. 

Skrevet

Drikker ca 3-4 ganger i løpet av en måned. Drikker det meste på vorspielet. Så litt over 1000 kr i måneden.

Anonymkode: ec1f6...fb5

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Malika skrev:

Jeg/vi kjøper kanskje 6-8 vinflasker til stykkpris 150-250.  7-9 øl til pris kr 50-60. En sjelden gang sprit, la oss si vi bruker 300 kr.

Det vi eventuelt bruker ute er ikke med.

Jeg og har skrevet 0kr i mnd. Men jeg er ikke avholds. Jeg drikker sjeldent, kanskje bare 1-2 ganger i året. Så som oftest er det 0 kr i mnd. Teknisk sett i år, så har jeg drukket alkohol 2 ganger, 1 gang på byen, ble da rundt 120kr jeg brukte. Og en gang i et bryllup med fri bar, så 0kr der. Men kan ikke si at jeg drikker for 120kr i mnd heller, når det kun har vært en mnd i løpet av hele året.

Så jeg er ikke avhold, men i gjennomsnitt så kan jeg si at jeg bruker 0kr i mnd på alkohol, for det er så sjeldent. 

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Chiubi skrev:

I går, på en fredag, brukte jeg 22. Do the math. 

Hva får man for 22kr?😀

• Liker 1
Skrevet

0 kr. Ingen av oss drikker. Men det betyr ikke at vi er avholds, men det er noe vi ikke prioriterer å bruke penger på.

• Liker 2
Skrevet

0-500 kr. Kommer an på om vi kjøper en 6-pack eller har en tur på polet :) drikker lite, men kan dele en flaske vin eller en øl/cider iblant.

Skrevet

Ca 600 kr pr mnd. 

Anonymkode: 9eafc...94e

• Liker 3
Skrevet

Max to små glass rødvin hver helg (til middagene). Blir under 100 kr pr uke da. Ikke så opptatt av alkohol, men et glass vin til maten er godt. I tillegg deler jeg en flaske med Cava el.lignende kanskje 4 ganger i året. 

Anonymkode: 49904...564

Skrevet

Per måned blir det vel ca. 50 kr. Kjøper so. Regel kun alkohol i forbindelse med utenlandsturer, så i år er tallet mindre. Drikker lite, men liker å samle på litt ymse drikke. 

Anonymkode: 7b595...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...