Gå til innhold

Erfaring med Mountain buggy søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin snart og har ikke fått ordnet vogn enda.. har et barn på 1,5 år nå som fortsatt bruker vogn, så vi tror vi trenger en tvillingvogn/søskenvogn til babyen kommer. Men det er jo så få alternativ til vogner som kan slås sammen til en..? Vi har ikke all verdens til lagringsplass samtidig føles det veldig lettvint å ha kun en vogn stående isteden for to. Finner bare bugaboo donkey og mountain buggy som har denne funksjonen.
Bugaboo er jo satan så kostbar, og finner ingen pent brukte i nærheten på Finn.no som vi kan kjøpe uten å kjøre en hel dag for å hente. Så da står det igjen med mountain buggy da, men har hørt folk si at babybagen er så smal at det omtrent er umulig å ha vinterpose og baby oppi. 
Noen med erfaringer som vil fortelle? 

Anonymkode: cfb02...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søskenvogner er smalere, pga at vognen skal kunne gå gjennom døråpninger. Jeg har hatt både emmaljunga og mountain buggy duett, og var fornøyd med begge! 
brukte ikke bagen på mb, men det gikk egentlig helt greit med smal bag på emmaljunga! Likte godt at den har håndbrems! Men den skråsikker sammen, det er vel bare at du kan sette inn handlekurv?

Barna har mye glede av å være ved siden av hverandre, så jeg anbefaler søskenvogn😊

Anonymkode: f0f16...046

Skrevet

*slås vel ikke sammen

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søskenvogner er smalere, pga at vognen skal kunne gå gjennom døråpninger. Jeg har hatt både emmaljunga og mountain buggy duett, og var fornøyd med begge! 
brukte ikke bagen på mb, men det gikk egentlig helt greit med smal bag på emmaljunga! Likte godt at den har håndbrems! Men den skråsikker sammen, det er vel bare at du kan sette inn handlekurv?

Barna har mye glede av å være ved siden av hverandre, så jeg anbefaler søskenvogn😊

Jo det er vel kun det at man kan sette handlekurv der, pluss slås sammen litt, kan den ikke? Synes jeg så det på en demo video om vogna. Men jeg vil heller trille rundt med en vogn med en bag og en handlekurv ved siden isteden for en dobbelvogn, altså en bag med baby oppi og en tom sittedel. Føles så tungvint..? Tenker på de gangene jeg er i perm og storesøster er i barnehagen og jeg skal trille med bare babyen. For det kommer jo til å skje en del. 

Alternerivet er to vogner. Men det vil vi jo helst unngå begge to:/ 

Men de gangene du trillet kun baby alene i emmaljungaen, hvordan var det? Tungvint og knotete eller funket det? 

Skrevet

Har mb duet v3 til tvillingene. De er født i september og brukte vinterpose i baggen på vinteren. Byttet til det foreldrevendte setet mot slutten av vinteren og brukte pose da og. 

Ang bytte fra sete til handlekurv så det ikke det like lett som på donkey. Ganske knotete å ta av sete og vognen blir inne smalere. 

Men jeg elsker mben. Med sine 63 cm i bredden kommer den til overalt. Jeg har møtt på enkeltvogner som er bredere. Ingen problem på bussen ( hos oss er det plass til to vogner på buss) og den får fint plass ved siden av andre enkeltvogner. Selv om den er smal sitter guttene godt i den, de er 3 nå men bruker den fremdeles ved behov.  den er mye bedre å trille enn donkey som jeg syns er fryktelig stiv. Og den er lett, kun 14 kg. 

Anonymkode: f17e8...385

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mb duet v3 til tvillingene. De er født i september og brukte vinterpose i baggen på vinteren. Byttet til det foreldrevendte setet mot slutten av vinteren og brukte pose da og. 

Ang bytte fra sete til handlekurv så det ikke det like lett som på donkey. Ganske knotete å ta av sete og vognen blir inne smalere. 

Men jeg elsker mben. Med sine 63 cm i bredden kommer den til overalt. Jeg har møtt på enkeltvogner som er bredere. Ingen problem på bussen ( hos oss er det plass til to vogner på buss) og den får fint plass ved siden av andre enkeltvogner. Selv om den er smal sitter guttene godt i den, de er 3 nå men bruker den fremdeles ved behov.  den er mye bedre å trille enn donkey som jeg syns er fryktelig stiv. Og den er lett, kun 14 kg. 

Takk for svar:)

hvordan var det å bruke vinterpose oppi da? Ble det trangt for babyen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar:)

hvordan var det å bruke vinterpose oppi da? Ble det trangt for babyen? 

Nei det syns jeg ikke. Men jeg hadde odenwalderposer som jeg syns former seg ganske godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...