Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært ute og spist, vært på kino, vært på ferie i inn og utland, men hver gang har jeg betalt alt.

Han bruker sine penger på seg selv og sin hobby. 

Føler jo at han bare utnytter meg. Han nekter meg også å legge ut om feks feriene på some.

Anonymkode: b9481...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utnytter deg fordi han ikke spanderer? Om du føler det sånn, så utnytter du ham også, vel? Høres ut som du vil utnytte ham - da du forventer at han spanderer. Eller, betaler du for ham? Alt sammen? Ja, da utnytter han deg. 

• Liker 7
Skrevet

Han er altså gigoloen din. Enten synes du det er greit, eller så gjør du ikke det.

Anonymkode: ca237...5b5

Skrevet

Enkelt solution..

Du betaler for din mat, du betaler for din kino bilett.
Så får han betale for sitt, er ikke værre en det.

Man skal ikke sitte og forvente at folk skal spandere, det blir for dumt. Er man voksen så klarer man og betale for seg selv.

Skrevet

Slutt å spandere på han da vel? 

Anonymkode: cb04e...e81

• Liker 10
Skrevet (endret)

Herregud, for en fyr. Du må bare si det som det er. 

«Jeg synest det er feil at jeg skal betale for deg. Du utnytter meg. Fra nå av er det slutt på det» 

Antagligvis blir han sur, men ikke bry deg.

Endret av Jadaomatte
Skrivefeil
Skrevet
1 minutt siden, Jadaomatte said:

Herregud, for en fyr. Du må bare si det som det er. 

«Jeg synest det er feil at jeg skal betale for deg. Du utnytter meg. Fra nå av er det slutt på det» 

Antagligvis blir han sur, men ikke bry deg.

Hvordan utnytter han henne om hun selv velger å betale for han?

Skrevet
11 minutter siden, Bamse20 skrev:

Enkelt solution..

Du betaler for din mat, du betaler for din kino bilett.
Så får han betale for sitt, er ikke værre en det.

Man skal ikke sitte og forvente at folk skal spandere, det blir for dumt. Er man voksen så klarer man og betale for seg selv.

Han sier da at han ikke har så mye penger nå, eller at kortet ligger hjemme. Så er alt glemt etterpå.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han sier da at han ikke har så mye penger nå, eller at kortet ligger hjemme. Så er alt glemt etterpå.

Men det er jo ikke ditt problem. 
Da får han finne en annen måte og betale maten på. 

Du har jo et valg her:

1. Avslutt forholdet og finn en som kan litt mere økonomisk
2. Sitte og være i et forhold der du bare betaler.

Skrevet
1 minutt siden, Bamse20 skrev:

Hvordan utnytter han henne om hun selv velger å betale for han?

Kan skjønne der, han utnytter jo følelsene hennes, Hun elsker vel mannen. Får henne til å føle hun må betale. At det blir forventet.

Som om du mener at om en kvinne blir slått og ikke går fra han, så tillater hun det? (Ja, jeg vet den var litt drøy..)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lurt, du får begynne å gjør det samme.🙃

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, Rant skrev:

Utnytter deg fordi han ikke spanderer? Om du føler det sånn, så utnytter du ham også, vel? Høres ut som du vil utnytte ham - da du forventer at han spanderer. Eller, betaler du for ham? Alt sammen? Ja, da utnytter han deg. 

Hun betaler jo for alt.  Da er det jo utnytting 

Anonymkode: a0b23...3fb

• Liker 3
Skrevet

Hvis han ikke har så mye penger akkurat nå, og du ikke har råd til å spandere, så har dere rett og slett ikke råd til å spise på restaurant. Planlegg innkjøp, kjøp billig fra matkonto dere begge setter inn likt beløp på. Lag middag og matpakker hjemme. Problemet er ikke manglende spandering, men at dere sløser penger på luksus! Begge to!

Anonymkode: 28269...733

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke har så mye penger akkurat nå, og du ikke har råd til å spandere, så har dere rett og slett ikke råd til å spise på restaurant. Planlegg innkjøp, kjøp billig fra matkonto dere begge setter inn likt beløp på. Lag middag og matpakker hjemme. Problemet er ikke manglende spandering, men at dere sløser penger på luksus! Begge to!

Anonymkode: 28269...733

Jeg betaler hver gang. Det jeg reagerer på  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun betaler jo for alt.  Da er det jo utnytting 

Anonymkode: a0b23...3fb

Om du leser det jeg skriver, forstår du at jeg spør TS hva hun mener, da det ikke kommer tydelig frem i HI. Med en overskirt som "han spanderer aldri på meg" istedenfor "jeg spanderer/betaler alt", kan det førstnevnte tolkes slik at han ikke spanderer, som igjen, ikke betyr at han ikke betaler for seg selv. 

Skrevet

Du har jo valgt helt selv å spandere på han da? Er så irriterende når noen gjør noe frivillig og deretter klager. Har han ikke råd til reise eller til å gjøre ting på fritiden, så er det så enkelt som å droppe det.

Skrevet

La være å gjøre ting han ikke har råd til. Si fra at om han blir med, så er det under forutsetning at han har råd. Så sender du vipps-krav hver gang du må legge ut. Om han ikke gjør opp for seg, slutt å legge ut. 

"Har du husket lommeboken, kjære?"

Anonymkode: 91a77...b69

• Liker 2
Skrevet

Problemet er vel at han ikke betaler for seg selv en gang, ikke at han ikke spanderer på deg?

Bare stopp å betal for ham. Stå opp for deg selv!

"han bruker pengene på seg selv og sin hobby" - og du betaler for maten hans?? Høres som et merkelig forhold.

Anonymkode: df224...cd6

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da utnytter han deg. Så lenge du fortsetter å spandere og legger opp til at det ikke er et problem for deg - vil han jo fortsette. Han synes vel det er fantastisk med gratis middag og ferie. Hvem gjør ikke det? Du må jo snakke med ham om at han må betale for seg selv, og om han ikke har økonomi til det, så MÅ han ikke spise ute eller reise på ferie. Han har jo tydeligvis ikke sosiale antenner/ eventuelt ser han ikke noe problem i å bare få få få hele tiden. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...