AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Jeg har termin i februar 2021. I juni 2021 skal jeg jo ha feriepenger for dette året her, 2020 - men får jeg også foreldrepenger samtidig? Hvordan var dette for deg? Anonymkode: 4509c...6df
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Nei, du får feriepenger når du avvikler ferie. Du får ikke dobbelt opp, med mindre du avvikler ferie samtidig med permisjonen. Anonymkode: daded...e74
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får feriepenger når du avvikler ferie. Du får ikke dobbelt opp, med mindre du avvikler ferie samtidig med permisjonen. Anonymkode: daded...e74 Ikke TS, men for min del kommer alltid feriepengeutbetalingen i juni, uavhengig av når ferien faktisk avvikles. Slik er det for svært mange. Er det annerledes når man får foreldrepenger i stedet for ordinær lønnsutbetaling? Anonymkode: 369f3...aef 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke TS, men for min del kommer alltid feriepengeutbetalingen i juni, uavhengig av når ferien faktisk avvikles. Slik er det for svært mange. Er det annerledes når man får foreldrepenger i stedet for ordinær lønnsutbetaling? Anonymkode: 369f3...aef Nei, det du sier her er det mest vanlige. Anonymkode: d36fb...60b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Ts: Jeg får også alltid feriepenger i juni uansett når jeg tar ferien, så regner med det blir dobbelt da? Eller hopper foreldrepengene over juni? Anonymkode: 4509c...6df
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Du får foreldrepenger samtidig med feriepengene. Men hvis du utsetter senere pga fereieavvikling vil du ikke få utbetalt noe under ferien👍🏻 Anonymkode: 8f019...d03
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke TS, men for min del kommer alltid feriepengeutbetalingen i juni, uavhengig av når ferien faktisk avvikles. Slik er det for svært mange. Er det annerledes når man får foreldrepenger i stedet for ordinær lønnsutbetaling? Anonymkode: 369f3...aef Ja, kan være annerledes når man mottar foreldrepenger. Flere arbeidsgiverere holder igjen feriepengene, og utbetaler de først når man avvikler ferie. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Jeg får også alltid feriepenger i juni uansett når jeg tar ferien, så regner med det blir dobbelt da? Eller hopper foreldrepengene over juni? Anonymkode: 4509c...6df Når har du tenkt å avvikle ferie? Etter endt permisjon? Anonymkode: daded...e74
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Jeg får både foreldrepenger og feriepenger for 2020 utbetalt i juni 2021. Men tar jeg ut ferie i løpet av permisjonen min, vil jeg ikke få utbetalt foreldrepenger for de ukene jeg tar ferie. Planen her er to uker ferie i juli for å forlenge permisjonen, og da får jeg to uker mindre utbetalt i foreldrepenger for juli. Tar jeg ikke ut ferie, får jeg både full utbetaling av foreldrepenger pluss oppsparte feriepenger. Anonymkode: d8d4c...241
Anjatapinjata Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Arbeidsgiveren min utsatte feriepengene til da jeg skulle avvikle ferie, for at det ikke skulle bli kluss med nav sa hun til meg. Funket helt greit for meg 😊 får man dobbelt må man jo evt spare dem frem til ferie.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Arbeidsgiveren min utsatte feriepengene til da jeg skulle avvikle ferie, for at det ikke skulle bli kluss med nav sa hun til meg. Funket helt greit for meg 😊 får man dobbelt må man jo evt spare dem frem til ferie. Kluss med nav hadde det ikke blitt, så akkurat det var et merkelig argument. Anonymkode: daded...e74
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kluss med nav hadde det ikke blitt, så akkurat det var et merkelig argument. Anonymkode: daded...e74 Jo det kan det bli. Anonymkode: 2b0a9...ae6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det kan det bli. Anonymkode: 2b0a9...ae6 Nav legger seg ikke opp i at arbeidsgiver utbetaler feriepenger, så hvordan tenker du det skal bli kluss? Anonymkode: daded...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå