Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i februar 2021. I juni 2021 skal jeg jo ha feriepenger for dette året her, 2020 - men får jeg også foreldrepenger samtidig? Hvordan var dette for deg?

Anonymkode: 4509c...6df

Skrevet

Nei, du får feriepenger når du avvikler ferie. Du får ikke dobbelt opp, med mindre du avvikler ferie samtidig med permisjonen. 

Anonymkode: daded...e74

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du får feriepenger når du avvikler ferie. Du får ikke dobbelt opp, med mindre du avvikler ferie samtidig med permisjonen. 

Ikke TS, men for min del kommer alltid feriepengeutbetalingen i juni, uavhengig av når ferien faktisk avvikles. Slik er det for svært mange. Er det annerledes når man får foreldrepenger i stedet for ordinær lønnsutbetaling?

Anonymkode: 369f3...aef

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke TS, men for min del kommer alltid feriepengeutbetalingen i juni, uavhengig av når ferien faktisk avvikles. Slik er det for svært mange. Er det annerledes når man får foreldrepenger i stedet for ordinær lønnsutbetaling?

Nei, det du sier her er det mest vanlige. 

Anonymkode: d36fb...60b

Skrevet

Ts: Jeg får også alltid feriepenger i juni uansett når jeg tar ferien, så regner med det blir dobbelt da? Eller hopper foreldrepengene over juni?

Skrevet

Du får foreldrepenger samtidig med feriepengene. Men hvis du utsetter senere pga fereieavvikling vil du ikke få utbetalt noe under ferien👍🏻

Anonymkode: 8f019...d03

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan være annerledes når man mottar foreldrepenger. Flere arbeidsgiverere holder igjen feriepengene, og utbetaler de først når man avvikler ferie. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Jeg får også alltid feriepenger i juni uansett når jeg tar ferien, så regner med det blir dobbelt da? Eller hopper foreldrepengene over juni?

Når har du tenkt å avvikle ferie? Etter endt permisjon? 

Skrevet

Jeg får både foreldrepenger og feriepenger for 2020 utbetalt i juni 2021. Men tar jeg ut ferie i løpet av permisjonen min, vil jeg ikke få utbetalt foreldrepenger for de ukene jeg tar ferie. Planen her er to uker ferie i juli for å forlenge permisjonen, og da får jeg to uker mindre utbetalt i foreldrepenger for juli. 

Tar jeg ikke ut ferie, får jeg både full utbetaling av foreldrepenger pluss oppsparte feriepenger. 

Anonymkode: d8d4c...241

Skrevet

Arbeidsgiveren min utsatte feriepengene til da jeg skulle avvikle ferie, for at det ikke skulle bli kluss med nav sa hun til meg. Funket helt greit for meg 😊 får man dobbelt må man jo evt spare dem frem til ferie. 

Skrevet
4 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

Arbeidsgiveren min utsatte feriepengene til da jeg skulle avvikle ferie, for at det ikke skulle bli kluss med nav sa hun til meg. Funket helt greit for meg 😊 får man dobbelt må man jo evt spare dem frem til ferie. 

Kluss med nav hadde det ikke blitt, så akkurat det var et merkelig argument. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kluss med nav hadde det ikke blitt, så akkurat det var et merkelig argument. 

Jo det kan det bli. 

Anonymkode: 2b0a9...ae6

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan det bli. 

Anonymkode: 2b0a9...ae6

Nav legger seg ikke opp i at arbeidsgiver utbetaler feriepenger, så hvordan tenker du det skal bli kluss? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...