Senjatrollet Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Heisann! Er det noen her inne som jobber i poliklinikk (fortrinnsvis sykepleier) som har noe ekstra lønnstillegg eller har fått forhandlet grunnlønn opp? Jobber tredelt turnus nå, og fant en stilling på poliklinikk som virker spennende; kun dagtidsjobbing. Usikker på om jeg har råd til det økonomisk om det er vanlig å kun få grunnlønn. Har snakket med kontaktperson, og h×n var veldig positiv til bakgrunn og erfaring jeg hadde, og ba meg sende inn en søknad. Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Ja jobbet ekstra på kveldstid og fikk 3500 per vakt(vakten går fra kl 15.30-19.00). Ca 3-4 ganger i mnd. Eneste kjipe er at disse pengene telles ikke på pensjon eller hvis man blir sykemeldt eller går i permisjon. Det er en avtale mellom sykepleiere/leger og ledelsen. Anonymkode: 1486d...f53
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jobbet ekstra på kveldstid og fikk 3500 per vakt(vakten går fra kl 15.30-19.00). Ca 3-4 ganger i mnd. Eneste kjipe er at disse pengene telles ikke på pensjon eller hvis man blir sykemeldt eller går i permisjon. Det er en avtale mellom sykepleiere/leger og ledelsen. Anonymkode: 1486d...f53 Takk for svar! Jobbet du da dobbelvakt, eller var det forskyvning av arbeidstid på en måte? Er grunnlønn din da minstelønnsats, eller har du forhandlet deg opp?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Du kan ikke forvente å få mer i grunnlønn når du kun jobber dagtid. Tilleggene er for de som jobber ugunstig. Anonymkode: b4185...83f 4
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke forvente å få mer i grunnlønn når du kun jobber dagtid. Tilleggene er for de som jobber ugunstig. Anonymkode: b4185...83f Man har absolutt muligheter til å forhandle lønn . Minstlønn/grunnlønn er det man hr krav på, men når det er lokale/individuelle forhandlinger er det mulighet til det. Jobber for tiden på en avdeling med mange spesialsykepleiere, og mange kritisk syke pasienter. Flere med lengst erfaring har forhandlet opp samme grunnlønn som spesialsykepleierne, da realkompetansen deres ift vår pasientgruppe er lik. Om du selv er sykepleier og ikke er klar over dette, ville jeg bedt tillitsvalgt om en liten prat. De kan og være med på lønnsforhandlinger
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Jeg jobber på poliklinikk, og får kun grunnnlønn. Som nevnt ovenfor, tilleggene er for ugunstig arbeidstid. Så må du selv avgjøre om normal arbeidstid gjør opp for litt lavere lønn. Anonymkode: 5c9d3...aaa 1
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på poliklinikk, og får kun grunnnlønn. Som nevnt ovenfor, tilleggene er for ugunstig arbeidstid. Så må du selv avgjøre om normal arbeidstid gjør opp for litt lavere lønn. Anonymkode: 5c9d3...aaa Takk for svar! Ja jeg vet tilleggene er for ugunstig arbeidstid, men tenkte med ift om du har forhandlet mer lønn eller om kompetansen du har gir noe utslag i lønn De som jobber på poliklinikk hos oss fikk fortsette med lønnen de hadde i tredelt turnus. Det er et komplisert fagområde, og avdelingen valgte å ansette sykepleiere som kjente pasientgruppen godt og gi dem den lønnen de hadde fra før. De ble erstattet med to nyutdannede, så kostnafsforskjellen var ikke så stor sånnsett.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Jeg jobber på poliklinikk og alle hos oss får bare grunnlønn, tror det er relativt vanlig. Jobb på poliklinikk er så attraktivt at de fleste er villig til å gå ned i lønn for å få jobbe kun dagtid. Anonymkode: 188d0...535 3
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på poliklinikk og alle hos oss får bare grunnlønn, tror det er relativt vanlig. Jobb på poliklinikk er så attraktivt at de fleste er villig til å gå ned i lønn for å få jobbe kun dagtid. Anonymkode: 188d0...535 Takk for svar! Ja kjenner som sagt kun til de som jobber hos oss, og derfor jeg er utr etter litt mer varierte svar Hvor lenge har du jobbet der du gjør, og har du noen gang forhandlet lønn der?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 17 minutter siden, Senjatrollet skrev: Takk for svar! Ja kjenner som sagt kun til de som jobber hos oss, og derfor jeg er utr etter litt mer varierte svar Hvor lenge har du jobbet der du gjør, og har du noen gang forhandlet lønn der? Jeg har jobbet der i 1 år og nei det har jeg ikke. Jeg har selv vært tillitsvalgt ved samme sykehus i mange år og vet at det ikke er rom for å forhandle lønn. Man får lønn etter lønnsavtalen sykehuset har, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 188d0...535
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet der i 1 år og nei det har jeg ikke. Jeg har selv vært tillitsvalgt ved samme sykehus i mange år og vet at det ikke er rom for å forhandle lønn. Man får lønn etter lønnsavtalen sykehuset har, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 188d0...535 Skjønner Er det et spesialistsykehus du jobber på, eller lokal?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, Senjatrollet skrev: Takk for svar! Jobbet du da dobbelvakt, eller var det forskyvning av arbeidstid på en måte? Er grunnlønn din da minstelønnsats, eller har du forhandlet deg opp? Jeg hadde da vanlig dagvakt hver man-fredag 8-15.30 men de dagene jeg jobbet "prosjekt" som man kaller det, begynte jeg på ny pasientliste kl 15.30 og jobbet til jeg var ferdig(ca kl 19) Grunnlønnen var 500 000 i året pluss ca 150 000 i året oppå der. Kommer an på hvor mange slike kvelder jeg hadde. Anonymkode: 1486d...f53
Senjatrollet Skrevet 15. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 15. november 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde da vanlig dagvakt hver man-fredag 8-15.30 men de dagene jeg jobbet "prosjekt" som man kaller det, begynte jeg på ny pasientliste kl 15.30 og jobbet til jeg var ferdig(ca kl 19) Grunnlønnen var 500 000 i året pluss ca 150 000 i året oppå der. Kommer an på hvor mange slike kvelder jeg hadde. Anonymkode: 1486d...f53 Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå