Gå til innhold

Dere som har tatt opp fag for å komme inn på drømmestudiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte dere, kom dere inn på drømmestudiet? Var det verdt det? Kan noen fortelle om "reisen" på vei til drømmestudiet?

Jeg er 23 år, har 59 konkurransepoeng med alle alderspoeng inkludert. Vil inn på psykologi profesjon. Har tatt opp fag i ett år, hvor jeg fikk bedre karakterer på noen eksamener, men ikke alle. Jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og føler jeg kaster bort mine beste år mens jevnaldrende er ute og studerer og lever livet. Jeg bor på et lite sted, hvor det skjer lite. Vil ikke være 26 år gammel førsteårsstudent, men med samme livserfaring som 19/20-åringer. 

Anonymkode: 16fc8...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok opp fag, MEN studerte samtidig, bodde i kollektiv og levde studentlivet.

Brukte vel 2,5 år itillegg til fhs, men gikk ikke veldig hardt inn for det første året. Da bodde jeg hjemme og det anbefales ikke.

Holdt på å gå i frø. Flyttet ut, studerte og levde studentlivet i tillegg til å ta opp fag, kom akkurat ikke inn (type 0.1 poeng fra), men kom inn året etter. Stortrivdes på studiet (medisin), holdt på å slutte som lege de flere ganger de første årene, men har nå funnet en spesialitet jeg trives i enn så lenge. Så får vi se hva som skjer etterhvert!

Anonymkode: 1ea74...bfe

Skrevet

Lurer på det samme... Har 56 konkurransepoeng. Men jeg er 27 år. Har kjempelyst å gå profesjonsstudiet i psykologi men føler jeg er for gammel til å starte helt på nytt. 

Anonymkode: 75677...964

Skrevet

Tar opp fag nå for å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi. Jeg er 24 år og satser på å komme inn neste høst. Hadde ganske gode karakterer i utgangspunktet, spesielt i 23/5-fagene, så jeg slipper unna med å forbedre kun et par karakterer. 

Det er rart å se andre venner begynne og bli ferdige med sine utdannelser, men jeg slår meg til ro med at dette er et yrke jeg vil måtte stå i i 40 år framover, og det er dette jeg vil. Mange bruker lang tid på å ta opp fag for å komme inn på psykologi, medisin, jus osv, så man vil slettes ikke føle seg gammel når man først begynner på studiet. I tillegg merker jeg at jeg er en mye bedre student nå enn det jeg var tidligere. Livserfaring er ikke dumt å ha når man skal jobbe med mennesker. 

Anonymkode: a0109...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...