Gå til innhold

Har samfunnet blitt mer tull og tullprat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme hvor jeg snur meg eller er det så mye fjollesnakk. Det er så mye dumt at jeg merker blir skikkelig irritert.

Det er spesielt dere damer som er snakker mye tull. 

Er det et tegn på at folk er mindre intelligente, eller virker det som at folk er dumme..

Forklar meg om jeg tar feil, eller om verden er gal..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Folk" som sådan er ikke blitt mindre intelligente, det har bare blitt mindre filtrering av hva vi blir eksponert for. I gamle dager var det en omstendelig prosess før ord nådde et større publikum enn nærmeste familie og venner. Folk tenkte seg om før de sa eller skrev noe, og det ble redigert av minst en annen person, som hadde en viss kompetanse, både på språk, og på temaet. Nå blir alle oppfordret til å ha og uttrykke sin mening, om alt, uansett om de kan noe om det eller ikke, uansett om de er interessert i det eller ikke, og det blir derfor ofte til at man legger seg til en populær - fjollete - mening, for å unngå å stikke seg ut. Alle kan si hva de vil, når de vil, og det vil de gjerne - og det når ut til hele verden i løpet av et sekund. 

Anonymkode: 4acc3...842

• Liker 2
Skrevet

Jeg er lei av tåkeprat, surreprat. Om været for eks. "Hva skal du daaa" "hva har du gjort daaa".

Så gidder ikke bruke tid på slike mennesker lenger, nå dyrker jeg mine interesser 100% på fritiden. Omgås kun mennesker som kan stimulere meg mentalt og har samme interesse.

Mange bruker altfor mye tid på feil mennesker pga de MÅ ha noen å henge med, da er det bedre å være alene.

Anonymkode: 4f7da...ff4

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Folk" som sådan er ikke blitt mindre intelligente

Anonymkode: 4acc3...842

Forskning sier noe annet. Noe ganske annet.

A defining trend in human intelligence tests that saw people steadily obtaining higher IQ scores through the 20th century has abruptly ended, a new study shows.
...
An analysis of some 730,000 IQ test results by researchers from the Ragnar Frisch Centre for Economic Research in Norway reveals the Flynn effect hit its peak for people born during the mid-1970s, and has significantly declined ever since.

"This is the most convincing evidence yet of a reversal of the Flynn effect," psychologist Stuart Ritchie from the University of Edinburgh, who was not involved in the study, told The Times.
...
What the results show is that a turning point for the Flynn effect occurred for the post-1975 birth cohorts, equivalent to 7 fewer IQ score points per generation.

https://www.sciencealert.com/iq-scores-falling-in-worrying-reversal-20th-century-intelligence-boom-flynn-effect-intelligence

Anonymkode: 45ed9...171

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forskning sier noe annet. Noe ganske annet.

A defining trend in human intelligence tests that saw people steadily obtaining higher IQ scores through the 20th century has abruptly ended, a new study shows.
...
An analysis of some 730,000 IQ test results by researchers from the Ragnar Frisch Centre for Economic Research in Norway reveals the Flynn effect hit its peak for people born during the mid-1970s, and has significantly declined ever since.

"This is the most convincing evidence yet of a reversal of the Flynn effect," psychologist Stuart Ritchie from the University of Edinburgh, who was not involved in the study, told The Times.
...
What the results show is that a turning point for the Flynn effect occurred for the post-1975 birth cohorts, equivalent to 7 fewer IQ score points per generation.

https://www.sciencealert.com/iq-scores-falling-in-worrying-reversal-20th-century-intelligence-boom-flynn-effect-intelligence

Anonymkode: 45ed9...171

Forskning sier så mye rart, lite troverdig generelt.

Gjest Villfisker
Skrevet
1 time siden, sigrid106 skrev:

Samme hvor jeg snur meg eller er det så mye fjollesnakk. Det er så mye dumt at jeg merker blir skikkelig irritert.

Det er spesielt dere damer som er snakker mye tull. 

Er det et tegn på at folk er mindre intelligente, eller virker det som at folk er dumme..

Forklar meg om jeg tar feil, eller om verden er gal..

Hva mener du med fjollesnakk? Dårlige vitser, teit humor, eller å snakke om ting de ikke har greie på? F.eks bruker uttrykk de ikke selv forstår engang, men later som?

Skrevet

Føler også at de som legger ‘standarden’ har mistet veldig mye kreativitet og substans. Det er ikke eksklusivt lenger, ‘alle’ kan gjøre det samme. Og da må folk drive enda mer hjernekraft på å skape opp hjulet på nytt igjen. (Har ikke noe problem med det, men hater slike som drar meg med når de skal finne opp hjulet på nytt igjen, overraskende få har sperrer her)

For min del virket det som at bare noen veldig få prosenter har egenskapene folk drømmer om å ha.. altså, det er greit det men jeg synes det er teit fordi det skaper unødvendig press. Man ødelegger for de som er ekte bare på grunn av at egoet deres er viktigere enn helheten. Det er mange som ødelegger samfunnet fordi lysten er større enn evnene, slik jeg ser det i alle fall. 

Anonymkode: 44d92...884

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare tullprat. Det er så mange som lar seg styre og begeistre av uvesentligheter. F eks interiør. Det meste de drar med seg inn i huset er søppel. Finn er full av sag av vaser og lysestaker som alle løpte og kjøpte for to år siden. Så løper og kjøper de noe nytt som igjen havner på Finn. Snakk om #@#3%&*4*»$€|

Anonymkode: 12c32...080

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskning sier så mye rart, lite troverdig generelt.

Herregud😂😂😂

Anonymkode: e34bb...f55

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare tullprat. Det er så mange som lar seg styre og begeistre av uvesentligheter. F eks interiør. Det meste de drar med seg inn i huset er søppel. Finn er full av sag av vaser og lysestaker som alle løpte og kjøpte for to år siden. Så løper og kjøper de noe nytt som igjen havner på Finn. Snakk om #@#3%&*4*»$€|

Anonymkode: 12c32...080

Ja, helt sykt.

Tenk å kjøpe en PYNTETING til en bolig!!!

Da er du faen meg hjernedød. Bruker tid OG penger på at noe skal se bra ut!! Hjelpes.

Så skal de følge ny trender, en tråd her inne var jo om en kvinne som lurte på hva som var "IN" å ha på stuebordet nå. Av type fat med lys og tull på. Hun hadde ikke noe interesse av interiør, men måtte følge det andre gjorde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...