Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd at barnet har fallt ut av sprinkelsenga? 

Baby på 8,5 måneder har akkurat begynt å reise seg. Han står i senga og holder hendene på toppen av sprinkelkanten. Jeg har begynt å bli nervæs for hvor lenge det er til han klarer å heise seg opp og vippe over kanten. 

Har hørt om barn som klarer å klatre ut. Men før de har kontroll så vil de vel fort ramle med hodet først? Noen som har opplevd det? Hvor gammelt var barnet? 

Jeg leser at høyden på sprinklene skal være 60 cm. Men er det målt fra sengebunn eller fra madrassen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere flyttet sengebunnen ned? Farlig at babyen står dersom den sengebunnen står oppe på nyfødtinnstilling.... 

Anonymkode: ff9db...0ab

• Liker 3
Skrevet

Min er 2 år og står å hopper i senga. Har prøvd å klatre ut en gang hvor han falt ut men har heldigvis i nærheten så jeg fikk dempet fallet. Men har etter dette ikke prøvd å klatre ut igjen. Ser jeg at det skjer så tar jeg av ene siden slik at det blir en vanlig seng typ. Noen unger klatrer tidlig ut mens andre gjør ikke det. Det at hn står i senga og holder seg i kanten er ikke farlig så lenge senga er på laveste nivå. 

Anonymkode: 96a07...0e3

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min er 2 år og står å hopper i senga. Har prøvd å klatre ut en gang hvor han falt ut men har heldigvis i nærheten så jeg fikk dempet fallet. Men har etter dette ikke prøvd å klatre ut igjen. Ser jeg at det skjer så tar jeg av ene siden slik at det blir en vanlig seng typ. Noen unger klatrer tidlig ut mens andre gjør ikke det. Det at hn står i senga og holder seg i kanten er ikke farlig så lenge senga er på laveste nivå. 

Kanskje på tide å få ned den ene siden før ungen går i gulvet. Hjelpes, blir helt oppgitt over mennesker, "neida, så vi bare venter til der skjer en ulykke, så tar vi affære da" 🤦‍♀️

Anonymkode: 0cdf1...4c2

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere flyttet sengebunnen ned? Farlig at babyen står dersom den sengebunnen står oppe på nyfødtinnstilling.... 

Anonymkode: ff9db...0ab

Den er selvsagt på nederste hakket. 

Skrevet

Ingen av mine prøvde noensinne å klatre ut, yngste er snart 2,5 år nå. Beholder sprinkelseng en stund til her. Eldste sov i den til han var 3,5. 

Anonymkode: 1b476...3d6

Skrevet

Nattpose istedenfor dyne er løsningen 😅 Vanskelig å klatre ut da. Mine har sovet lykkelig i pose til 3-4 år. Sluttet med pose når vi har tatt ned den ene siden.

Anonymkode: 699c8...8be

Skrevet

Jeg byttet rett og slett til juniorseng på min da hun var 1,5 år, så ikke helt poenget med å vente til hun klatret ut av sprinkelsenga selv. 

Anonymkode: 01a0e...602

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nattpose istedenfor dyne er løsningen 😅 Vanskelig å klatre ut da. Mine har sovet lykkelig i pose til 3-4 år. Sluttet med pose når vi har tatt ned den ene siden.

Bruker nattpose her og. Han klarer ihvertfall fint å reise seg med nattpose. Blir vel litt verre å klatre, kanskje.. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide å få ned den ene siden før ungen går i gulvet. Hjelpes, blir helt oppgitt over mennesker, "neida, så vi bare venter til der skjer en ulykke, så tar vi affære da" 🤦‍♀️

Dette var på dagtid hvor han lekte i senga og jeg var rett ved og tok så og si imot han. Jeg er litt oppgitt over folk som mener så mye om andre de ikke har peiling på over nett. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Bruker nattpose her og. Han klarer ihvertfall fint å reise seg med nattpose. Blir vel litt verre å klatre, kanskje.. 

Ja, både reise seg og å hoppe i senga har gått fint for mine med nattpose. Men klatring er nok verre ja. Det krever jo gjerne at beina skilles litt.

Skrevet

Dette var på dagtid hvor han lekte i senga og jeg var rett ved og tok så og si imot han. Jeg er litt oppgitt over folk som mener så mye om andre de ikke har peiling på over nett. 

Men han kan vel fortsatt plutselig klatre over en gang til 🤷‍♀️ og da er du kanskje ikke i nærheten. Hvorfor sjanse på det? 

Skrevet

Men han kan vel fortsatt plutselig klatre over en gang til 🤷‍♀️ og da er du kanskje ikke i nærheten. Hvorfor sjanse på det? 

Mtp at dette er flere mnd siden og han ikke har gjort noe forsøk på det igjen anser jeg det som rimelig trygt. Han står i senga hver morgen uten å en gang forsøke, jeg både ser og hører han. Ser jeg at han begynner å vise tendenser til å prøve seg vil siden bli tatt bort. 

Syntes det er helt merkelig å skulle forklare meg for fremmede på nettet, hvor er tilliten til at andre foreldre kan gjøre en god vurdering av situasjonen selv? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mtp at dette er flere mnd siden og han ikke har gjort noe forsøk på det igjen anser jeg det som rimelig trygt. Han står i senga hver morgen uten å en gang forsøke, jeg både ser og hører han. Ser jeg at han begynner å vise tendenser til å prøve seg vil siden bli tatt bort. 

Syntes det er helt merkelig å skulle forklare meg for fremmede på nettet, hvor er tilliten til at andre foreldre kan gjøre en god vurdering av situasjonen selv? 

Jeg siterer deg: "Har prøvd å klatre ut en gang hvor han falt ut men har heldigvis i nærheten så jeg fikk dempet fallet." 

Har ikke akkurat tillit til at du klarer å vurdere situasjonen, når ungene allerede har falt ut, men da var du heldigvis i nærheten. Synes du heller burde begynne å ta imot gode råd, så slipper du å ende opp med alvorlig hodeskade hos ungen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...