Gå til innhold

Kanin + Katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å ha både innekanin og innekatt? Kan det gå hvis de begge er små, eller hvis kaninen er der først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har hørt om tilfeller der dette har gått bra. Men husk på at katten alltid vil ha jaktinstinktene sine i behold, og plutselig kan hugge til. Jeg ville derfor selv aldri latt katt og kanin vært sammen uten tilsyn.

Kan nevne at en av kattene jeg hadde som barn en dag kom hjem med en stor kanin i kjeften han hadde fanget. Stolt som bare det var han, men det var jo altså noen som eide den stakkars kaninen. Så katter kan fint se på kaniner som gode og mettende middagsmåltider.

Gjest La Flaca ii
Skrevet

Har hatt mange kaniner og alle har kommet overens med nabokattene. Kaninene gikk ut og inn av huset som de ville, og satte seg tidlig i respekt. (under oppsyn selvfølgelig) De kan være ganske så tøffe nemlig og har uten unntak endt opp som "sjefen"i gata. Et par av dem utviklet til og med vennskapsforhold til katter som i utgangspunktet et ivrige fuglejegere i hagen her. (Husker spesielt en episode der hannkatten til naboen og lille Ninja (kaninen) lå rett ut inntil hverandre i solsteiken.) :)

Katt og kanin som lever under samme tak er jeg ganske sikker på vil kunne få et godt forhold, selv om personlighetene selvfølgelig spiller inn.

Skrevet

Intet problem overhodet etter min erfaring...

Jeg husker ikke hvilken rase kaninen vår er, men vi fikk den som ung voksen, etter at katten hadde bodd her rundt 2 år.

Da de møttes var selvfølgelig katten veldig nysgjerrig og lurte på om det var noe den kunne jakte på, og pirket litt på kaninen. Men denne kaninen har virkelig kraftig bein i nesa! Det endte med at kaninen jagde katten, og katten tør ikke være i nærheten av kaninen mer. Om katten ligger i en stol i rommet, og kaninen stikker labbene opp i stolen, stikker katta med en eneste gang. Katta beiner rett og slett ut av rommet som om det skulle vært en stor hund!

Vi har hatt 4 katter her som har hilst på kaninen, alle trodde de skulle ta innersvingen på kaninen, men de endte med å pigge av alle sammen.

Skrevet

Jeg hadde katt og kanin (ikke innekatt og innekanin) før, og de var gode venner :) Men jeg holdt alltid et øye med dem for sikkerhets skyld..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...