AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg har endelig klart å miste lysten på smågodt og sjokolade etter flere uker uten. Men jeg har vendt meg til å spise sunnere snacks på kvelden i form av yoghurt med bær, gele uten sukker med zero vaniljesaus, is med mindre kalorier, popcorn osv. Men jeg vil gjerne kutte ut dette å. Noen som har klart det før? Jeg har alltid lyst på noe søtt etter middag spesielt. Vil klare å holde meg til kun 3 måltid om dagen bestående av mat Anonymkode: ae613...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Del Skrevet 14. november 2020 Kjøp inn noen bokser med ananas. Spis en boks etter middag. Det er sunt og søtt, og kan ta det verste av cravingen. For meg funker det å spise bare ett måltid av dagen. Da går jeg og gleder meg til middag, lager meg noe skikkelig digg men også veldig sunt, også tenker jeg faktisk ikke på mat den resterende tiden Anonymkode: 28d55...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg kuttet tvert. Gjør noe annet når suget melder seg, gå en tur, rydd eller vask hus, ring en venn. Nå har jeg på 10 år kun spist frokost, lunsj og middag. Dessert om jeg får det servert, eller det er en del av set menu på restaurant. Kan jo ta en sjokoladebit eller chips om skåler blir satt frem hos andre, har ikke forbud, men som regel har jeg ikke lyst på i det hele tatt, og er mer enn fornøyd med en-to biter. Snacks er en uvane og en avhengighet. Når man først har vent seg av med det, forstod man ikke hva det ga. Husker selv jeg var livredd for å gå glipp av "kosen" om jeg droppet sjokolade. Men når du ikke lenger forbinder TV=snack, sjokolade=kos, så er det jo ikke noe savn. Anonymkode: 286d4...e85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg spiser til bestemte tider og ikke utenom. Drikker vann med kullsyre eller kaffe hvis jeg har lyst på noe. Anonymkode: 205ec...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 14. november 2020 #5 Del Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endelig klart å miste lysten på smågodt og sjokolade etter flere uker uten. Men jeg har vendt meg til å spise sunnere snacks på kvelden i form av yoghurt med bær, gele uten sukker med zero vaniljesaus, is med mindre kalorier, popcorn osv. Men jeg vil gjerne kutte ut dette å. Noen som har klart det før? Jeg har alltid lyst på noe søtt etter middag spesielt. Vil klare å holde meg til kun 3 måltid om dagen bestående av mat Anonymkode: ae613...05f Ja, kuttet all form for ekstraspising utenom måltider. Hardt i starten, synes jeg, men veldig greit når jeg ble vant til det. Har grønn te etter 1-2 av dagens måltider, med et lite kaneldryss på. Det er godt synes jeg og gjør også noe med stressnivået, da en stund med en kopp te gir en god pause. Så går det jo helt fint å spise snacks av og til, hvis man liker det. Men for min del ble det best å kutte det helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg elsker vin og sjokolade, men innså fort at om jeg skulle gå ned de ekstra kiloene jeg bærer på så er det bare å kutte ut. Og det har jeg gjort. Jeg spiser 4 måltider om dagen, spiser til jeg er passe mett og spiser ikke noe før det er tid for neste måltid. Det tar ikke så lang tid før det er en vane. Her sier jeg som Nike, "just do it". Jeg tror trikset er å ikke erstatte "kosen" med noe annet, for da er du jo fortsatt fanget i dette mønsteret og avhengigheten av å ha "kosemåltider". Anonymkode: 6a25f...159 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Del Skrevet 14. november 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror trikset er å ikke erstatte "kosen" med noe annet, for da er du jo fortsatt fanget i dette mønsteret og avhengigheten av å ha "kosemåltider". Anonymkode: 6a25f...159 Dette er nok mest sant, jeg har sluttet å spise is og sjokolade, men spiser enda litt chips to ganger i uken. Det er ikke optimalt men jeg tenker med tanke på aktivitetsnivået mitt som er ok, at der er mer sunt med chips enn sukkeret i isen og sjokoladen for min del, da det er det jeg vil ha mindre av i første omgang. Anonymkode: b67da...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Del Skrevet 14. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endelig klart å miste lysten på smågodt og sjokolade etter flere uker uten. Men jeg har vendt meg til å spise sunnere snacks på kvelden i form av yoghurt med bær, gele uten sukker med zero vaniljesaus, is med mindre kalorier, popcorn osv. Men jeg vil gjerne kutte ut dette å. Noen som har klart det før? Jeg har alltid lyst på noe søtt etter middag spesielt. Vil klare å holde meg til kun 3 måltid om dagen bestående av mat Anonymkode: ae613...05f Falsk sukker gir også sug etter mer. Dropp falsk sukker, vanlig sukker og ting som er søtt, så forsvinner lysten i løpet av noen uker. Det er faktisk mye lettere med ikke noe søtt, enn litt søtt. Anonymkode: ab755...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Del Skrevet 14. november 2020 Du har jo driti på draget...laget deg en ny vane. Du må kutte 100%, spis kun dine faste måltider. 3-4 måltider om dagen. Frukt som evt mellommåltid. Glem alt som heter "sunn snack", alt som markedføres som dette er søppelmat for kroppen din. Lurer deg mentalt også. Frukt og bær er bra å spise i rett mengde, men skal være naturlig. Se på mat som helse, hva som er bra for deg. Du må kjempe mentalt noen uker, men etter det så går det bra Jeg vet!! Stoppet for 4år siden. Anonymkode: 69d0c...105 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Del Skrevet 16. november 2020 Spis frukt, druer feks, kjempegodt 😊 Anonymkode: 37bdd...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå