Ayesh Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 (endret) Hei Jeg har planer om å invitere mine søsken og noen fra svigerfamilien hjemme hos meg. Vi er 9 personer med barn. Er dette lov??? Så lenge alle føler seg friske og ikke har corona symptomer? Bor i Oslo Endret 14. november 2020 av Ayesh
Gjest Senil Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 I følge rådene vi har fått av regjeringen så er det lov. Men bor du i en kommune der de har satt et tak på 5 personer, og det ikke er et råd, men en "lov", ja da kan du få bøter.Her jeg bor er det du beskriver lov, men ikke annbefalt.
KvinneguidenBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Ayesh skrev: Hei Jeg har planer om å invitere mine søsken og noen fra svigerfamilien hjemme hos meg. Vi er 9 personer med barn. Er dette lov??? Så lenge alle føler seg friske og ikke har corona symptomer? Ikke hvis du bor i Bergen eller omegn, her er det max 5. Ellers er det teknisk sett lov. Men er det egentlig lurt? 40-80% av smittede har ingen symptomer og smitte spres oftest i private hjem. Også selv om man vasker og spriter, har eget håndkle osv. Virus lever godt i luften, og det er så bitter anger etterpå når smitte har spredd seg til 3-4 husstander. 2
Gjest Warrior Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Du må se hva reglene er for din kommune. Er det maks 5 personer som er grensen så er det ikke lov uansett. Er det maks 10 så er det vel lov med 9 personer.
Xanadus Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, Ayesh skrev: Hei Jeg har planer om å invitere mine søsken og noen fra svigerfamilien hjemme hos meg. Vi er 9 personer med barn. Er dette lov??? Så lenge alle føler seg friske og ikke har corona symptomer? Bor i Oslo Lov eller ikke. Bruk sunn fornuft og la være. Man kan ha corona selv om man føler seg frisk. 4
Ulrikke Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Jeg husker ikke reglene i Oslo nå. Mulig det er maks 10? Men det er lov til å tenke selv, uavhengig av regler. Er det lurt? Hvordan lever dere som nå skal møtes? Hvor stor er risikoen for at noen kan være smittet uten å vite det? Kan alle sitte med minst 1 meter, aller helst 2 meter, avstand? Min samboer er så å si bare hjemme, han har hatt hjemmekontor siden mars. Han er neppe smittefarlig for noen. Jeg jobber i barnehage. Gjett hvem av oss som ville være tryggest å invitere noe sted Er derfor jeg spør hvordan disse som skal samles lever... 3
trønder Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 17 hours ago, Ayesh said: Er dette lov??? Så lenge alle føler seg friske og ikke har corona symptomer? Det er lov, men på ingen måte anbefalt. Du bør utsette til ting roer seg.
Anbefalte innlegg