Gå til innhold

Infeksjon i rotfylt tann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Under et halv år etter rotfylling har jeg igjen fått smerter fra tannen. Jeg betalte over 7000 kr for å rotfylle en av tennene fremme i munnen. Til tross for at det over alt på nette står at rotfylling varier fra 1200 til 5000. Avhengig av hvor mange rot kanaler tannen har. Tannen jeg fikk rotfylt er den nest fremst og har altså bare en kanal. Likevel en hel vannvittig pris og nå er altså nerven betent på nytt. Hva hadde en tann med flere kanaler kostet 🤷‍♀️ Har ikke vært hos tannlegen enda, men leser at man da må rotfylle på nytt eller sette inn en krone. 

Jeg syns det er helt vanvittig at man skal være nødt til å betale så mye, uten noen som helst garanti. Slik som jeg leser kan nerven i rotfylt tann bli betent igjen, om fyllingen ikke er helt tett. Det kan vistnok skje alle, men hva når det rett og slett er tannlegen som er udugelig? Leser at det skal legges på en "duk" når man rotfylle for å beskytte den åpne nerven fra resten av munnen. Det ble aldri lagt noe slags duk i munnen min som jeg fikk med meg. 

Hvordan har vanlige folk råd til tannbehandling om de blir plaget? Og hva med de som tjener under gjennomsnittet? Jeg har normalt god råd, men ingen buffer.  Den lille jeg hadde røyk på rotfyllingen og ny vaskemaskin i høst. På nett står det at en krone koster mellom 5000 og 8000. Så med andre ord. Sikkert 14 hos min tannlege. Det er over halve lønna mi. Jaja. Havregryn til jul og ingen pakker. 

Nå bare få ut litt frustrasjon! Syns det er helt vanvittig at det er sånn velferdsstaten fungerer. Rart at ikke flere går rundt og mangler tenner. Hadde dette vært en jekkeksel hadde jeg faktisk bett han røske hele dritten ut. I stede for å punge 10 tusen og kanskje ende opp med en ny runde om et halvt år. 

Jeg kan ikke bare bytte tannlege heller, da jeg bort på et lite sted og det bare er en tannlege klinikk til der. Og de har inntaksstopp nå. All vil vell ditt og ikke til han jeg har 😩

Anonymkode: b06f7...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde infeksjon i en rotfyllt tann med krone. Måtte operere den for å fjerne infeksjonen. Det kostet 10000, men fikk dekket litt av Helfo(?) og betalte 6500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme selv. Har hatt litt verk i kjeven på siden der jeg rotfylte for en stund siden, og frykter infeksjon. Jeg er ufør, og har ingen sjanse til å sette av 10 000 for å få det fikset.

Anonymkode: 17ea4...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotfylle selv nettopp 7000kr

å må trekke visdommstenner som havner på rundt 15-18K... ikke min feil det ikke er plass

har grei lønn, men passer veldig dårlig med nykjøpt bolig og tvillinger på vei

Anonymkode: 1e930...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...