Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hadde dere sex første gang etter fødsel og hvordan var det? Hvor lenge ventet dere? Hadde noen rifter og ble sydd. Kjenner jeg gruer meg veldig, men må jo hoppe i det en gang. (Før noen sier noe, jeg opplever IKKE press fra samboer, han mener vi bør vente iallefall til nyåret. Fødte i september).

Anonymkode: a6ae2...8bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revnet både innvendig og utvendig, samt ble klippet. Prøvde etter 7 uker, men måtte bare avbryte før han i det hele tatt hadde fått den inn - for det var forferdelig vondt. Prøvde igjen etter 3 mnd, fortsatt vondt, men bedre. Prøvde så regelmessig fremover, men klarte ikke gjennomføre et samleie før etter 5 mnd. Det ble gradvis bedre og bedre frem til det :) 

Tips: slapp av, ha god tid, bruk masse glidemiddel (særlig om du ammer!) og vær forberedt på at det kanskje ikke går. Må bare hoppe i det og prøve :) 

Anonymkode: 24004...b7b

• Liker 3
Skrevet

Vi måtte avbryte første gang etter begge fødslene, jeg tror det var et par måneder etter fødsel, ventet ca en måned og da gikk det bra.

Ikke press deg selv på dette og forbered samboer på at det ikke er sikkert at det går første gang. Her må man ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 2e255...39a

• Liker 2
Skrevet

Første gang ventet vi ca 6 måneder før vi hadde samleie. Hadde andre former for sex før det. Revnet, ble klippet og sydd. Underlivet grodde lenge før vi hadde samleie, men jeg var rett og slett ikke psykisk klar for det før. 

Anonymkode: 281d2...f85

• Liker 1
Skrevet

Første gangen ventet vi 21 dager, andre gangen ventet vi 12 dager.

Anonymkode: 072df...7a4

Skrevet

Vi ventet 6 mnd første gang(jeg var dårlig etter fødsel, og ble enda dårligere pga infeksjon etterpå. Så jeg orket rett og slett ikke). 

Denne gangen gikk det vel 3 mnd før vi hadde sex. 

Skrevet

Hadde sex etter 10 dager. Ingen rifter eller sting. Husk kondom de første 6-7 ukene til renselsen er over.

Anonymkode: 5d648...37b

• Liker 1
Skrevet

Vi ventet seks uker, men det var jo vondt. Men jeg ønsket å fullføre og kjenne hvordan underlivet mitt var! 

Anonymkode: 730e3...2d4

Skrevet

Nr. 1: Ble klipt, forsøkte samleie etter ca. 6-8 uker. Måtte avbryte fordi det var vondt. Tok ca. 6 måneder før det var ok igjen der nede. 

Nr. 2: Husker ikke helt, men kanskje rundt 3 måneder. 

Har akkurat fått nummer 3, savner sex veldig nå, så håper vi kan komme igang etter renselsen er ferdig. 

Anonymkode: f467e...efa

Skrevet

Sydde litt overfladisk og fin og grei fødsel, tok allikevel 5 mnd før vi hadde sex. Ganske krevende baby og selv om lysten var der. Oen ganger før, så ble det sånn :) 

Anonymkode: 33c10...0cf

Skrevet

Ventet vel i 2,5 måned. Hadde revnet og ble sydd. Var ikke vondt og brukte ikke glidemiddel eller noe, så gikk veldig fint her 😊

Anonymkode: 50e0e...0f9

Skrevet

Sex kan man ha ganske tidlig :) Samleie kan vente, oralsex er en fin ting :) Analsex valgte vi andre gangen etter jeg måtte sy, hadde det noen mndr før vi gikk over til vaginalt.

Anonymkode: e5efc...490

• Liker 1
Skrevet

Hadde kun 1 rift her om ble sydd, er 2 mnd siden fødsel og vi har enda ikke prøvd. Vi har heller ikke rom for å gjøre det i løpet av dagen, baby trenger nærhet 24/7. Vi har sånn ca 0 sekunder for oss selv, men trøster oss med at det er for en periode. Vi stresser ikke med det, vil heller vite at vi har god tid og kan gjøre det fint.

Anonymkode: a02f3...dd4

Skrevet

Revnet fra a til å som det så fint heter.. ventet med sex til det var gått 6mnd ca. Var litt vondt først

Anonymkode: f5e0c...19d

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kun 1 rift her om ble sydd, er 2 mnd siden fødsel og vi har enda ikke prøvd. Vi har heller ikke rom for å gjøre det i løpet av dagen, baby trenger nærhet 24/7. Vi har sånn ca 0 sekunder for oss selv, men trøster oss med at det er for en periode. Vi stresser ikke med det, vil heller vite at vi har god tid og kan gjøre det fint.

Anonymkode: a02f3...dd4

Baby trenger deg ikke 24/7... :) Du selv som har laget den vanen.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Dette sier bare folk som ikke har hatt klistremerkebaby. Bare fordi din baby tålte å være alene, betyr ikke det at alle gjør det ;) 

• Liker 15
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den holdningen kan du ta med deg en annen plass.

Anonymkode: 50e0e...0f9

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Dette sier bare folk som ikke har hatt klistremerkebaby. Bare fordi din baby tålte å være alene, betyr ikke det at alle gjør det ;) 

Sex har man tid til uansett. Å bruke baby som unnskyldning er bare latterlig. 

Anonymkode: 8a97d...caf

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex har man tid til uansett. Å bruke baby som unnskyldning er bare latterlig. 

Nei det har faktisk ikke alle i starten. Vi hadde ikke ett eneste minutt ledig sammen de første 10 ukene. Baby var klistret til en av oss hele tiden. Vi sov på skift, spiste på skift, bar på skift. Når man i tillegg trenger god tid fordi sex er smertefullt pga fødselsskader og tørre slimhinner - er det sannelig ikke helt lett å få til. Det som er latterlig her er din manglende evne til å skjønne at babyer er ulike og noen krever mer enn andre.

Og til informasjon så var jeg også en sånn som mente klistremerkebaby var selvpåført - helt til jeg fikk en selv.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Nei det har faktisk ikke alle i starten. Vi hadde ikke ett eneste minutt ledig sammen de første 10 ukene. Baby var klistret til en av oss hele tiden. Vi sov på skift, spiste på skift, bar på skift. Når man i tillegg trenger god tid fordi sex er smertefullt pga fødselsskader og tørre slimhinner - er det sannelig ikke helt lett å få til. Det som er latterlig her er din manglende evne til å skjønne at babyer er ulike og noen krever mer enn andre.

Og til informasjon så var jeg også en sånn som mente klistremerkebaby var selvpåført - helt til jeg fikk en selv.

Mhm. Sex trenger ikke være så dillete. Litt glidemiddel og kjør på, tar dere 2 minutter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...