AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Har en venninne, eller «venninne» som i det siste året kun har tatt kontakt ved behov for penger. Jeg merker at jeg blir irritert når jeg er alenemor, ufør og fattig og hun, som har hus, er gift, har hus, flere biler, motorsykler, båt, motorcross-sykler, altså de har mange verdier, ringer meg kun når hun vil låne penger. Jeg flyttet nylig fra byen og har ikke vært i kontakt med henne så hun vet ikke at jeg har flyttet tyve mil for hun har aldri vist interesse i å verken spørre hvordan det går eller noe. Alt har dreid seg om at hun vil låne penger. Da de fikk barn, fikk de låne både en dyr fisher price babygym og lekegrind etc og jeg fikk det aldri tilbake. Lånte henne 300kr, fikk det ikke tilbake. Tidlig på morgenen midt i morgenstellet med barna, ringte hun for å låne 200kr. Jeg måtte forklare at jeg har nettopp flyttet og har ikke 200kr. Hun gav seg ikke. «Det er bare 200kr, du får tilbake på mandag». (Hun betaler aldri tilbake uansett hva hun lover) jeg sier at jeg håper det ordner seg og at jeg desverre ikke har penger og spør om ikke mannen har å låne henne. Nei han har ikke. Dagen etter ser jeg mannen byr på ting på Facebook market. Hva er poenget i å ringe en fattig alenemor og be om penger når de allerede skylder en god del fra før og tror de at jeg er en minibank? Og tydeligvis har penger til å shoppe unødvendige ting på Facebook market? Men det verste, er at de er så skamløse. Uansett hvor dårlig råd jeg har, låner jeg ikke penger av venner og bekjente. Anonymkode: d519a...e7d 5
MarianneE Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Dropp hele kjærringa! Hun utnytter deg og har nok aldri vært din venn. 25
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Be i alle fall om å få tingene dine tilbake! Anonymkode: c0319...271 8
skruf Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 (endret) Ville bare sagt det rett ut at siden hun aldri betaler tilbake det hun låner eller leverer tilbake ting hun låner så er det fullstendig uaktuelt å låne bort mere, hverken penger eller utstyr. Og at du ikke har mere penger enn at du og familien din trenger det selv, så å gi bort mere penger skjer ikke. I samme slengen kan du etterspørre utstyr hun har lånt av deg og likedan om hun har tenkt å tilbakebetale tidligere pengebeløp hun har lånt. Hvis du er i rette lunet så kan du samtidig gjerne forklare henne forskjellen på å låne og å få også, siden hun tydeligvis ikke har skjønt begrepene😇 Sjansen er stor for at hun blir drittsur og kutter deg ut, men helt ærlig; hun er virkelig ikke en god venninne. Hun er ikke en vennnine heller egentlig, selv dårlige venninner får i allefall med seg at noen flytter mange mil unna. Argh, sånne folk er så utrolig irriterende! Jeg har en bror som var sånn. Tjente godt, men likevel så var det alltid snakk om å «låne», dvs få, penger. Sine egne penger gikk til øl, røyk, snus og restaurantbesøk med kompiser. Var alltid vanskelig å si nei pga han brukte barnet sitt som pressmiddel, typ; hadde ikke nok penger til mat og bleier, hadde ikke penger til vinterdress og det begynte å bli kaldt ute osv osv. Og han vet godt at tantebarna mine er et svakt punkt. Samtidig så visste jeg også at barnet hadde det hun trengte, det sørget svigerinnen min for. Men det jeg tilslutt gjorde var i stedet for å gi penger så kjøpte jeg det han sa han ikke hadde råd til. Var han blakk og påsto at kjøleskapet var tomt så dukket jeg opp på døra med fulle matvareposer (minus øl og røyk) og bleier. Påsto han at ungen var kald i barnehagen så kjøpte jeg varme klær eller jeg fant frem utedress og varme klær etter døtrene mine. Jeg sluttet helt å føre over penger til han, penger som han egentlig hadde tenkt å bruke på «piker, vin og sang». Fullstendig slutt for min del å finansiere høy sigarføring. Men det funket, nå er det lenge siden det var snakk om å få penger. De to siste avsnittene ble en digresjon, beklager for den Endret 14. november 2020 av skruf 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne, eller «venninne» som i det siste året kun har tatt kontakt ved behov for penger. Jeg merker at jeg blir irritert når jeg er alenemor, ufør og fattig og hun, som har hus, er gift, har hus, flere biler, motorsykler, båt, motorcross-sykler, altså de har mange verdier, ringer meg kun når hun vil låne penger. Jeg flyttet nylig fra byen og har ikke vært i kontakt med henne så hun vet ikke at jeg har flyttet tyve mil for hun har aldri vist interesse i å verken spørre hvordan det går eller noe. Alt har dreid seg om at hun vil låne penger. Da de fikk barn, fikk de låne både en dyr fisher price babygym og lekegrind etc og jeg fikk det aldri tilbake. Lånte henne 300kr, fikk det ikke tilbake. Tidlig på morgenen midt i morgenstellet med barna, ringte hun for å låne 200kr. Jeg måtte forklare at jeg har nettopp flyttet og har ikke 200kr. Hun gav seg ikke. «Det er bare 200kr, du får tilbake på mandag». (Hun betaler aldri tilbake uansett hva hun lover) jeg sier at jeg håper det ordner seg og at jeg desverre ikke har penger og spør om ikke mannen har å låne henne. Nei han har ikke. Dagen etter ser jeg mannen byr på ting på Facebook market. Hva er poenget i å ringe en fattig alenemor og be om penger når de allerede skylder en god del fra før og tror de at jeg er en minibank? Og tydeligvis har penger til å shoppe unødvendige ting på Facebook market? Men det verste, er at de er så skamløse. Uansett hvor dårlig råd jeg har, låner jeg ikke penger av venner og bekjente. Anonymkode: d519a...e7d Du får be henne selge et av husene. Anonymkode: b1e84...d86 5
TinaChristina Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Du sender henne en mld der du sier at du skal ha babytingene og pengene dine tilbake fordi du trenger de nå. 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Vet at det ikke er lett å si nei. Er i lignende situasjon selv. Får pengene igjen etter en stund, men jeg trenger virkelig hver krone jeg har på kontoen til å betale regninger etterhvert som de skal betales. Og hun er helt skamløs, gir seg ikke, og tar ikke nei for et nei. Og pengene går til røyk, alkohol og tull og tøys. Tør nesten ikke ta telefonen lenger når den ringer, for det er så ubehagelig. Anonymkode: 25a9f...5aa
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Hva klager ts på? Synes ikke synd på deg når du er så dumsnill og lar deg utnytte.. Anonymkode: a1c0e...f2f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Si nei. Du er en og de er to. Anonymkode: 0fb0e...1b8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Det du gjør er å blokkere henne over alt på sosiale medier og tillegg på tlf slik at hun ikke kan komme i kontakt med deg. Dine penger er ikke hennes uansett hvor mye hun maser. Anonymkode: 60bd7...e87 2
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 Du er ikke hennes venninne, du er den hun tyr til når hun trenger hjelp.
Gjest Giftmann30 Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Penger har ingen ting å gjøre i et venskap, hadde noen hatt det vanskelig så hadde jeg gitt dem gavekort i en matbutikk, men aldri utvekslet noe Støre summer, eller forvente noe tilbake.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Merkelig at du kaller henne venninne, jeg hadde enten blokkert eller ignorert.. Anonymkode: d962b...219 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 Synes det er litt rart å låne penger av venninner. Jeg kan låne av søsknene mine om det er skikkelig krise, men kun om de har mer enn nok til å klare seg til jeg får inn neste lønning og kan betale tilbake. Det ville aldri falt meg inn å spørre venninner. Dropp henne, tenker jeg. Anonymkode: f60b0...226 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 If I gotta lend you money every time I see you just to be your friend bitch, I don't really need your friendship Anonymkode: d3515...043
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 Slike folk bruker man å kvitte seg med! Det er ikke "venninner". Anonymkode: a6986...fea
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 Dump henne! Anonymkode: 018c0...5c6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 En kollega som var halvveis på veg til å bli rn god vennine spurte en gang plutselig om å få låne 10.000 fordi hun hadde bestilt flybilletter til Asia uten å egentlig ha råd. For å si dst sånn, hun fikk nei og forble en halvveis vennine og kollega. Anonymkode: 3cef6...45e 1
Kittykat Skrevet 14. november 2020 #19 Skrevet 14. november 2020 Du sier til henne at før du låner mer penger, så skal du ha tilbake det hun har lånt av deg allerede. Du trenger å få pengene igjen, for du har f eks lite penger til mat/andre utgifter denne mnd, da du har flyttet. Og så kan du si at du skal ha igjen babytingene de lånte. Når du har fått dette igjen, så kan du kommentere at de har ikke trenger ikke å låne penger når de har flere biler, motorsykler, motorcross-sykler, båt osv og at mannen hennes i tillegg byr på ting på facebook markedet. Da har de tydeligvis mer enn nok penger. En uskreven regel er å ikke låne mer penger enn man har råd til å tape, til venner. For henne er du desverre bare en minibank.... 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #20 Skrevet 15. november 2020 Du har gitt henne lillefingeren og nå vil hun ta hele hånda.. begynn først med å etterlyse pengene hun har lånt. Spør henne tilbake om du kan låne 300... og si etterpå at du ikke trenger å betale tilbake for hun skylder deg ho penger.. Aldri lån bort. Anonymkode: 51c80...411 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå