Gå til innhold

p-piller og menssmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært plaget med sterke menstruasjonssmerter fra jeg var 13-14 år gammel. På et tidspunkt var det så gale at jeg ikke klarte stå oppreist et par dager i mnd. Da begynte jeg på p-piller for å se om det kunne hjelpe.

Det har det.

Har brukt Trionetta i nesten 4 år, og skiftet over til Yasmin for et halvt år siden, da jeg fikk redusert sexlyst av Trionetta (ingen ønskelig bivirkning).

Syns ikke ting bedret seg med Yasmin.

Så nå har jeg hatt en pause på en mnd. for å se om jeg klarer meg uten.

Det gjør jeg tydeligvis ikke, for nå har jeg hatt sterke menssmerter i tre dager og er drittlei av å ha vondt! :sur:

Når jeg har vært hos legen eller helsesøster er det eneste de spør om, om jeg har anlegg for å få blodpropp og om jeg røyker, og sjekker blodtrykket mitt. Ikke noe annet, før de foreslår et p-pille merke.

Jeg leste selv om yasmin og foreslo å prøve det. Ikke mye hjelp der i gården.

Det jeg lurer på er om noen andre har hatt det på samme måte, og funnet et merke de er fornøyd med?

Endret av Fauna
Videoannonse
Annonse
Gjest vackraflickan i.i.
Skrevet

Det kan være du har Endometriose. Send meg pm om du vil vite mer. Er ganske delte legemeninger om denne tilstanden.

Få en henvisning til en gynegolog for en skikkelig undersøkelse.

Jeg har prøvd det som er av p-piller og smertestillende for å få bukt på menssmerter, men ingenting hjelper. Løsningen for meg er å gå på yasmin p-piller uten denne 7 dagers pausen. Dvs jeg ikke får blødning. Ergo ikke vondt.

Skrevet

wææ.. ble litt småredd nå jeg. :forvirret:

Skrevet

Jeg fikk nedsatt sexlyst av Yasmin jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...