Gå til innhold

Når noen legger igjen en hyggelig kommentar på et FB innlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke da normal høflighet å enten si "tusen takk" eller i det minste sette en likes?

Jeg er ny på FB og kan ikke alle de uskrevne regler, men når jeg kommenterer innleggene til en litt perifer venn, så gir han aldri tommel opp en gang...og det føles litt som å bli ignorert. Alt er ok mellom oss, altså. Men jeg bare forstår ikke.

Er det forresten en uskreven regel at man ikke kommenterer (kun likes) på innlegg til de du ikke  snakker med i det daglige? 

Anonymkode: 075ab...662

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jo, jeg synes det, men folk legger jo litt forskjellig i sosiale medier og Facebook. Og så kan det jo også være så enkelt som at man ikke har sett innlegget ditt (ikke alle er inne og sjekker alt hele tiden). 

Men ja, jeg gir alltid likes (og gjerne kommenterer) når det kommer hyggelige kommentarer. Jeg synes det er vanlig høflighet. Men altså: noen ser jo forskjellig på det, og derfor blir det jo til at det blir ulike måter å bruke Facebook på.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, SPOCA skrev:

Jo, jeg synes det, men folk legger jo litt forskjellig i sosiale medier og Facebook. Og så kan det jo også være så enkelt som at man ikke har sett innlegget ditt (ikke alle er inne og sjekker alt hele tiden). 

Men ja, jeg gir alltid likes (og gjerne kommenterer) når det kommer hyggelige kommentarer. Jeg synes det er vanlig høflighet. Men altså: noen ser jo forskjellig på det, og derfor blir det jo til at det blir ulike måter å bruke Facebook på.

Takk for svar! Kan absolutt være at innlegget ikke er sett enda men greit å vite hva folk tenker er vanlig å gjøre. Jeg syns "tommel opp" er på sin plass 👍🏼😊

Anonymkode: 075ab...662

Skrevet

Jeg legger sjeldent/aldri ut innlegg på fb, men det hender jeg legger ut bilder fra jeg har vært på fjelltur. Det er sjeldent jeg kommenterer hver enkel kommentar, men det hender jeg etter noen dager legger ut et felles «Tusen takk, alle sammen» i kommentarfeltet. 
Det at jeg ikke gir respons på hver enkel kommentar betyr ingenting ut over at jeg ikke ser poenget med det. Forventer heller ingenting om jeg legger igjen en kommentar hos noen andre heller. I mine kretser er det helt vanlig å ikke gi respons på en kommentar. 

Dersom det stilles et spørsmål er det normalt å svare. Noen ganger svares det privat og da ser det ikke ut som spørsmålet blir besvart. 

Skrevet

Hva skriver du da? Om du skriver sånn «så fint bilde, håper du har det bra, vi skal ha taco til middag i dag og det regner ute» så skjønner jeg at han syns det er kleint og ikke svarer..

Anonymkode: ef1bc...ca8

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke alle som har FB fordi de ønsker kommentarer eller for del har det for å være en typisk sosial kanal. Den gang jeg opprettet en FB profil, var det fordi jeg oppdaget at kundeservice hos ulike butikker svarte kjappere på FB enn i andre kanaler. Nå har mange ikke lengre "send melding", og man må gå via andre kanaler. Men jeg beholder kontoen aktiv, for av og til (typisk 2. mnd) klikker jeg innom 2 - 3 "venner" for å holde meg på en minimum av oppdatert. Innimellom endrer jeg bilde, eller legger ut noe som jeg tenker andre kanskje kan ha glede/nytte av å lese (typisk 3. - 4. mnd), og da foretrekker jeg tommel opp fremfor en kommentar. En kommentar, slik du selv påpeker, føles mer som noe jeg må reagere på. Det ønsker jeg ikke, da FB for meg er noe jeg bare har, uten at jeg bryr meg noe særlig om hva som foregår der. Men ja, når jeg endelig klikker meg inn igjen på FB, så gir jeg tommel opp eler takk til kommentaren. Men det kan altså være mange uker etterpå.

Anonymkode: dddb3...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...