Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du fikk 60 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt alt på bufferkontoen, den er tom etter at badet er totalrenovert nå i høst. 

Anonymkode: eca68...c98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

20K til sertifikat til mannen, som vil hjelpe han å må mer jobb. 10K på reise. 30k på gjeld. 

ikke kjøp bil hvis du klarer deg uten. 

Anonymkode: 44552...c8b

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg arver 60 000. Hva hadde dere brukt pengene på om dere var meg?

Kjøpe bil/ spare til bil. Ønsket meg bil veldig lenge. Kommer da til å la bilen stå i hverdager og bruke den mest i helger.

Spare til oppussing/reiser/uforutsette utgifter i fremtiden. 

Betale ned på boliglån. Har 2 millioner i boliglån. 

Har ellers en ganske lav inntekt, men får det til å gå sånn noenlunde rundt hver måned, havner ikke i minus. 50 000 på sparekonto og 250 000 på bsu. 

Anonymkode: 02115...37f

Hadde kjøpt meg en ny laptop (gaming laptop er ikke billig), og spart resten.

Anonymkode: da200...9db

Skrevet

Jeg fikk akkurat en uventet arv (noe mer en deg) og jeg løser inn billånet og sparer resten. Mulig vi kjøper større båt til våren om vi får solgt den vi har nå. Hadde ikke kjøpt bil om jeg ikke måtte. Det er et pengesluk samtidig som nan gjør seg selv avhengig av den. 

Skrevet

Jeg hadde spart dem :)

Skrevet

Pensjonssparing.

Anonymkode: 4204b...ccf

Skrevet

Jeg ville brukt alt på gatemat og forhåpentligvis gått opp 5-10 kg, men du bør nok heller betale ned på det dyreste lånet ditt. 

Anonymkode: 71140...65e

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satt dem i banken:) Jeg har faktisk fått 1 mill og ikke brukt ei krone av de. De ligger å ruger i banken!

Anonymkode: 6415d...34c

Ruger i banken? Om du har det på vanlig konto, taper du penger hver eneste måned. Fullstendig bortkastet. 

Anonymkode: ce3fc...4c5

Skrevet
11 timer siden, Million skrev:

60.000 er jo ikke store summen i dag, egentlig. Jeg leser du har dårlig råd i hverdagen og får det såvidt til å gå rundt. Du bør da selvfølgelig sette pengene av på en egen konto merket "Bufferkonto", og ha det stående til krisetilfeller og uventede regninger du ellers ikke ville visst hvor du skulle ta pengene fra. En bufferkonto er ikke til å ta av når man skal ut på noe moro eller fornøyelser, den er kun en reserve å ha i krisetilfeller. Ellers varer den neppe lenge...

Så jeg ville satt av alt til en bufferkonto, opprettet i nettbanken. Kanskje du kan ta av og sette av 5000 av dem til litt fornøyelser og ting du har lyst til, så du får NOE moro ut av arven. Kjøp deg noe godt å spise en helg her og der, gå ut med en venninne f.eks. Sånne ting. Opprett en egen konto for de 5000 også, så de ikke blandes med annet.

Selv ville jeg brukt de 60 000 til å nedbetale ekstra på boliglånet mitt, siden jeg har en bufferkonto av passe størrelse allerede.

Du har jo rett selvfølgelig. Må nok bare pengene stå i en sparekonto. Men skal unne meg nye vintersko og dra ut og spise en kveld.

Anonymkode: 02115...37f

Skrevet

Har du planer om oppussing iløpet av overskuelig fremtid ville jeg satt pengene på en øremerket konto til det. Hvis ikke ville jeg betalt ned på boliglånet. Alle monner drar, og jo lavere lånesaldo jo enklere å refinansiere og trekke ut over flere år om økonomien kniper.

Skrevet

Hadde gått rett til baderomsoppusning. 

Anonymkode: 057c2...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...