Gå til innhold

Du som veier mellom 60-65kg. Hvor mange kalorier spiser du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legg gjerne til om du tidligere har veid mer og hvor mange kalorier du nå kan spise daglig for å holde vekten. Legg gjerne til hva du også spiser i helgene (siden kanskje flere er litt mer usunn da). 

Høyde? 

Hvilken type jobb har du (fysisk krevende, noe aktivitet, stillesittende)?

Hva gjør du på fritiden av fysisk aktivitet?

Og kanskje du vet hvor mange kalorier du kan spise om du ikke hadde trent?

Anonymkode: 070dd...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 172 cm og 64 kg - var 107 kg for 4 år siden 

Jeg opprettholder vekten på rundt 1900-2000 kalorier. Jeg går til og fra jobb (30 min en vei), til butikken, til trening osv, gjennomsnittlig skritt pr dag er 15 000 skritt. Nå har jeg nettopp flyttet til en by hvor alt ligger nært der jeg bor, så det er lettere å ty til en gåtur enn bil, som det ble mye av før. Jobben min er stillesittende (kontor) så jeg prøver å trene 5-6 ganger i uken, Da varierer jeg mellom styrke og cardio, har dog ofte korte økter (burde bli flinkere der). 

Prøver å ligge på rundt 1500 kalorier daglig slik at jeg kan kose meg ekstra på lørdager. Da blir det gjerne snacks som nøtter, potetgull, saltekjeks eller dadler (unngår sukker). Og en ekstra god middag som sushi, lasagne eller pizza. 

Drikker også sjeldent alkohol. 

Anonymkode: c8078...977

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg gjerne til om du tidligere har veid mer og hvor mange kalorier du nå kan spise daglig for å holde vekten. Legg gjerne til hva du også spiser i helgene (siden kanskje flere er litt mer usunn da). 

Høyde? 179

Hvilken type jobb har du (fysisk krevende, noe aktivitet, stillesittende)? Ufør

Hva gjør du på fritiden av fysisk aktivitet? Ingenting, er inaktiv

Og kanskje du vet hvor mange kalorier du kan spise om du ikke hadde trent? Det samme som nå

Anonymkode: 070dd...998

Ligger rundt 1700 - 1800 kcal for dag. Teller ikke kalorier lenger, men gjorde det under vektnedgang, og spiser nå ala det samme hver dag. Går på autopilot.  

Anonymkode: 7f812...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke type personer teller kalorier egentlig? 

Anonymkode: 9542d...5a3

De som ønsker å gå opp, ned eller holde vekten stabil. 

Anonymkode: 976df...d81

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

168, voksen student. Alt for passiv om dagen. 

Jeg målte hva jeg spiste en periode, og måtte da i følge appen halvere mengden for å holde vekten min. Men det var ikke en app som registrerte alle bevegelsene mine, så jeg kunne kun registrere det telefonen sa jeg hadde gjort. 

Men slettet appen. Jeg blir litt for lett "syklig" i hodet dersom jeg fokuserer på mat og helse, og begynner å tenke karbohydrater og alt mulig dritt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teller ikke lengre kalorier, har ikke gjort det på flere år, så vet ikke helt hvor jeg ligger. Vil tippe jeg ligger på rundt 2500-3000 kcal fredag-søndag og rundt 2000 kcal resten av uken. Noen ganger mer, noen ganger mindre, men det er nok gjennomsnittet. 

Høyde? 175

Hvilken type jobb har du (fysisk krevende, noe aktivitet, stillesittende)? Stillesittende, kontorjobb. Bidrar til minimalt med aktivitet særlig nå med hjemmekontor

Hva gjør du på fritiden av fysisk aktivitet? Trener Crossfit 5-6 ganger i uken, samt øver på pull ups og toes to bar i doorgymen 2-3 ganger daglig. I tillegg forsøker jeg å få inn pushups daglig.

Og kanskje du vet hvor mange kalorier du kan spise om du ikke hadde trent? For å holde vekta ville jeg nok ligger på rundt 1800 kcal

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800-1900 når jeg ikke er aktiv.

Vanligvis trener jeg 3-4 ganger i uken, nå er det erstattet med turgåing. Når jeg har trent kan jeg gjerne spise mer uten å telle kalorier.

Er 175cm høy og 60 kg. 

Anonymkode: cab0b...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler ikke, men har kunnskap om kalorier, så jeg ligger vel på rundt 1500 til 1800/2000 i løpet av en vanlig dag. Antageligvis litt mer på dager hvor jeg har trent litt hardere. Mindre trening nå om dagen pga stengte sentere, noe som fører til mindre matlyst/behov, så ligger vel på rundt 1500 nå. Er K 50. 170 høy, ca 65 kg.

Anonymkode: c01d3...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvor høy man er? Jeg er 1.65, 62 kg. Spiser alt jeg har lyst på. Drikker også mye vin. Jeg beveger meg mye, går, sykler og trener. Er i begynnelsen av 40-årene. Jeg var slankere da jeg var mindre. 

Anonymkode: 1103c...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kommer vel litt an på hvor høy man er? Jeg er 1.65, 62 kg. Spiser alt jeg har lyst på. Drikker også mye vin. Jeg beveger meg mye, går, sykler og trener. Er i begynnelsen av 40-årene. Jeg var slankere da jeg var mindre. 

Duh! Mente yngre selvsagt, ikke mindre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

165cm.

Nå jobber jeg i matvarebutikk, tidligere jobbet jeg på Hotellkjøkken så jeg er vandt med mye gåing og ståing. 

Jeg trener lett styrke 3-6 ganger i uken(kommer Ann på tid og ork) ridning, turgåing, jogging og håper snøen kommer så jeg får stått på ski. Lett blanding av aktivitet 

Tror jeg ligger på 1500-1800 på en dag, dette varier jo ut fra hva jeg gjør, og jeg spiser litt ekstra i helger og høytider. Får ikke lov til å telle nøyaktig lengre men kroppen har vært lik siden jeg sluttet å telle så tror det går fint.

Ja, jeg har tidligere veid 89 kg og er nå på 58-59 en plass.

Anonymkode: 3ba17...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så vanskelig å opprettholde BMI 23 , verre med BMI 20 .

Anonymkode: 6a85b...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2020 at 8:48 PM, AnonymBruker said:

Ikke så vanskelig å opprettholde BMI 23 , verre med BMI 20 .

Anonymkode: 6a85b...ec0

Det er sant, i hvert fall med alderen. Hadde en BMI under 20 til jeg var i slutten av 30-årene. Spiste og drakk det jeg ville, drev med mye fysisk aktivitet, men kun fordi jeg syntes det var gøy. Jeg har aldri i hele mitt liv forsøkt å slanke meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 168 cm og vekta ligger på 63-65 kg.  Jeg spiser vel ca 1800-2000 kcal til hverdags. Alltid noe mer i helgene uten at jeg kan si noe nøyaktig, men minst en pose cheese-doodles og en stor plate med sjokolade i løpet av helgen.

(Vanlig mat har jeg grei oversikt over fordi jeg veier mat og teller kalorier for en annen person på ukedagene 😄

Anonymkode: 6693e...d38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm og ligger på undersiden av 60 kg (er på 58-tallet en plass). Jeg er student så sitter mye stille, men trener 4-5 ganger i uka.  Gjør styrketrening (én økt på bein, én på overkropp), en joggetur på ca. 35min, en HIIT-økt på 20-30min og en økt hvor jeg driver en idrett.

Jeg er ikke 100% sikker på hvor mange kalorier jeg spiser, men har prøvd å tracke litt for å ha en ide. Jeg har kommet frem til at de dagene jeg trener kan jeg fint spise 2200-2300 kalorier uten å legge på meg. Så ligger på rundt 1800-2000 de dagene jeg ikke trener. Dette er imidlertid ikke noe jeg passer på. Kroppen min er veldig flink på å gi beskjed om hva den trenger og når den trenger det.

Anonymkode: 573ed...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

161 lang;) 59-61 kilo, kan variere. Men, fast mellom der. Teller ikke kalorier, går 30 min hver dag. Veide på det meste 65 kilo. Spiser nå 3-4 måltider hver dag, kontra 2 måltider. Dermed gikk jeg ned i vekt fordi kroppen ikke tviholder på energien den får, flere måltider ergo ned i vekt.

Vil si jeg spiser normal kost. Karbonadedeig, kylling, grønnsaker, ris, litt pasta, havre med frokost youghurt, knekkebrød med skinke/kalkun/leverpostei/agurk/paprika mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...