Gå til innhold

mer en en kvinne på mannsdominert arbeidsplass=mer drama

Anbefalte innlegg

Skrevet

enig? uenig?  av egen erfaring så blir det enten Girlpower! eller så er det baksnakking og splittelse.

Anonymkode: a63c2...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir like mye drama på en mannsdominert arbeidsplass...

På gamle jobben var det mennene som laget drama hele tiden. Dro du til HR for å klage på en dårlig leder så var startfasen alltid «Knut eller Ole?..........Aah.. Jan ja.. selvsagt».  
Og ryktene ble spredd av mennene også, så flere ganger et par kvinnelige kollegaer ble ytterst brydd fordi de ikke selv hadde regnet med at hemmeligheten skulle komme frem i lyset.

Anonymkode: 223b3...4be

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hvor mye plass dama tar.

Så finnes det også damer som er herlig dramafrie, men disse er det dessverre få av.

Anonymkode: da149...85b

Skrevet

Min erfaring er heller at menn ikke klarer å likestille kvinnen og ser på henne som dårligere enn de andre og et seksuelt objekt. Om en mann er veldig hyggelig mot en kvinne på en mannsdominert arbeidsplass så er han som oftest seksuelt motivert. Jeg jobber i et kvinnedominert yrke hvor vi har et par menn ansatt og det er null stress. De er jo en av oss uavhengig av kjønn, dette sliter menn med å forstå. Vi har ikke kommet så langt i likestilling som folk tror. Kvinner skal være sexy, lage mat, oppdra barn og være hjelpeløse. Klart det begynner å blinke varsellamper hos menn når en kvinne jobber med dem. 

Anonymkode: 5d2ff...e32

• Liker 4
Skrevet

Uenig. Synes menn lager minst like mye drama. Sladring, baksnakking, nekte å snakke om ting, nekte å gjøre som sjefen sier, rasisme, homofobi, kvinneforakt...  Merkelig at det er kvinner som får ansvar for drama, når sannheten er at menn og kvinner bare lager drama på ulike måter. 

Anonymkode: 2e1db...69b

• Liker 7
Skrevet

Eh, nei. 

Anonymkode: adaf0...36a

• Liker 1
Skrevet

Jeg harr jobbet på flere mannsdominerte enn kvinnedominerte arbeidsplasser og er uenig med deg. Jeg synes det er mest drama blant mannfolkene, men av en eller annen grunn definerer de ikke mannlige maktkamper som drama, bare kvinnelige. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, youcancallmejune skrev:

Jeg harr jobbet på flere mannsdominerte enn kvinnedominerte arbeidsplasser og er uenig med deg. Jeg synes det er mest drama blant mannfolkene, men av en eller annen grunn definerer de ikke mannlige maktkamper som drama, bare kvinnelige. 

Dette 👆

Anonymkode: adaf0...36a

• Liker 1
Skrevet

Det å være kvinne nummer to i en mannsdominert arbeidsplass er vanskelig ofte fordi kvinne nummer en er en "kul, en av gutta, ikke som andre kvinner type kvinne" Er hun over middels attraktiv og ikke bevist så er det åpenbart at det blir knistringer når hun ser hun ikke får like mye oppmerksomhet som før, hun er ukomfortabel med andre kvinner utgangspunktet så det det blir veldig fort "hva faen er greie med hun nye" 

Anonymkode: 7f4f3...c45

• Liker 2
Skrevet

Så lenge alle gjør jobben sin, går det nok som oftest veldig bra. Husker jeg var eneste høna på jobben, da vi trente selvforsvar med instruktørene. Ble invitert på hotellrommet til ene instruktøren, som bare var et steinkast fra der jeg leide. Takket selvfølgelig nei til sånt tull. Men det var ubehagelig.

Anonymkode: caf4d...a75

Skrevet

Er kvinne, jobber i kvinnedominert jobb. Vi er kanskje 1 mann og 5 kvinner. Null drama. Av og til når det er mye å gjøre er vi kanskje 5 kvinner og 3 menn. Fortsatt ikke noe drama. 

Det er svært godt arbeidsmiljø. Ingen baksnakking eller intriger, ingen kamp mellom kjønn. Vi kommer, jobber, klokker ut i vennskap.

Tror det oppstår mer drama i jobber hvor folk suller rundt og kjeder seg. Uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 7e252...bf7

Skrevet

Så lenge menn ikke undervurderer eneste dama på arbeidsplassen så blir det ikke noe drama. Hun må tydeligvis være en av gutta, en som menn ikke seksualiserer. Ellers må hun jobbe dobbelt så hardt for å overbevise menn om at hun kan det hun driver med, sånn at de blir imponert. For å ta et eksempel så har det blitt mange kvinnelige vokalister i metalband de siste årene (altså, som tar growl vokal). Det har vært veldig undervurdert tidligere, men nå er det flere metalband som består av menn som ikke lenger tenker over om vokalisten er mann eller dame når de søker etter en vokalist. Men det tok mange år før det ble sånn. 

Anonymkode: 2c43c...f2a

• Liker 2
Skrevet

Generelt: Helt klart mer drama med kvinner på arbeidsplassen. Menn kan krangle, damene sprer sladder og rykter og lager intriger i mye større grad.

Anonymkode: b7b2d...b19

• Liker 1
Skrevet

Og hvis det er krangel mellom to damer er det alltid den minst attraktive som starter det hele... 

Anonymkode: 1802a...40b

Skrevet

Ting var bedre da kvinner holdt seg i hjemmet.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Brannslangen skrev:

Ting var bedre da kvinner holdt seg i hjemmet.

Ifølge begge mine bestemødre var det et veldig kjipt liv for kvinner, og det var da jaggu drama på herrenes arbeidsplasser på den tiden også selv om det var kvinnefritt. 

Skrevet
På 14.11.2020 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er heller at menn ikke klarer å likestille kvinnen og ser på henne som dårligere enn de andre og et seksuelt objekt. Om en mann er veldig hyggelig mot en kvinne på en mannsdominert arbeidsplass så er han som oftest seksuelt motivert. Jeg jobber i et kvinnedominert yrke hvor vi har et par menn ansatt og det er null stress. De er jo en av oss uavhengig av kjønn, dette sliter menn med å forstå. Vi har ikke kommet så langt i likestilling som folk tror. Kvinner skal være sexy, lage mat, oppdra barn og være hjelpeløse. Klart det begynner å blinke varsellamper hos menn når en kvinne jobber med dem. 

Anonymkode: 5d2ff...e32

Vel, det ser ut til at fordommer går begge veier. Man kan ikke sette det ene eller det andre kjønnet i en bås, de individuelle forskjellene mellom mennesker, uavhengig av kjønn, er for store til at man kan generalisere ut fra kjønn. 

Anonymkode: 73904...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...