Gå til innhold

Investere i nye produkter når huden allerede er perfekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i hudpleie og har funnet produkter som funker for huden min. Har et godt utgangspunkt, men hudpleieproduktene mine gir meg en plettfri hud. Bruker rens, toner, ulike serumer, dag/nattkrem og solkrem på sommerhalvåret. Mangler en peel eller en eksfolierende syre for å peele huden et par ganger i uka, men er det poeng i å investere i det når huden er bra? Leser om hvor bra peeling er og tenker at jeg må ha det, men vil det ha noe effekt?

Anonymkode: 19f40...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er huden din fin og du har et opplegg som funker så ville jeg ikke klusset med det! Plutselig får du en reaksjon som tar lang tid å fikse.. 

Anonymkode: 02f2a...704

• Liker 8
Skrevet

Hvilken andre produkter bruker du? Har de aktive ingredienser?

Anonymkode: c000c...aad

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er huden din fin og du har et opplegg som funker så ville jeg ikke klusset med det! Plutselig får du en reaksjon som tar lang tid å fikse.. 

Anonymkode: 02f2a...704

Det er det jeg er litt redd for, men ønsker å forebygge linjer og rynker, for de vil jo kommer selv om huden min er perfekt nå, og syreeksfoliering skal være bra, så tenker å teste det ut selv om jeg er litt skeptisk. Har du et produkt som du anbefaler?

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken andre produkter bruker du? Har de aktive ingredienser?

Jeg bruker retinol annenhver dag, et serum med flere vitaminer og botaniske oljer hver dag, men tenker å begynne med C-vitamin og syreeksfoliering. Er ellers nøye med å rense huden morgen og kveld og har funnet produkter som gir mye fukt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker retinol annenhver dag, et serum med flere vitaminer og botaniske oljer hver dag, men tenker å begynne med C-vitamin og syreeksfoliering. Er ellers nøye med å rense huden morgen og kveld og har funnet produkter som gir mye fukt. 

Retinol virker eksfolierende, du trenger ikke syrer i tillegg på din hund. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville brukt de samme produktene inntil huden blir "immun" mot dem, altså at produktene ikke virker lenger på huden. Deretter investere i nye produkter. 

Anonymkode: c74ae...a46

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 17.22):

Retinol virker eksfolierende, du trenger ikke syrer i tillegg på din hund. 

Har investert i syreeksolifering og huden har ikke blitt verre. Blir litt tørr, men huden blir veldig myk når jeg da påfører andre hudpleieprodukter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 20.52):

Jeg ville brukt de samme produktene inntil huden blir "immun" mot dem, altså at produktene ikke virker lenger på huden. Deretter investere i nye produkter. 

Anonymkode: c74ae...a46

Det er et godt råd. Retinol er et fantastisk produkt som har gitt huden min det lille ekstra, men ville gjerne ha noe som eksfoliere huden og hindrer hormonelle kviser, som jeg jo fikk en gang i måneden, men nå kommer ikke disse heller 😊

Har ikke kjøpt et c-vitamin serum enda, men innbiller meg at det gir litt ekstraglød til ansiktet så tenker å kjøpe det etterhvert.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et godt råd. Retinol er et fantastisk produkt som har gitt huden min det lille ekstra, men ville gjerne ha noe som eksfoliere huden og hindrer hormonelle kviser, som jeg jo fikk en gang i måneden, men nå kommer ikke disse heller 😊

Har ikke kjøpt et c-vitamin serum enda, men innbiller meg at det gir litt ekstraglød til ansiktet så tenker å kjøpe det etterhvert.

Er Retinol et merke eller en ingrediens? Jeg bor i et annet land, men vil gjerne prøve å finne dette! 

Anonymkode: 3ba19...670

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er Retinol et merke eller en ingrediens? Jeg bor i et annet land, men vil gjerne prøve å finne dette! 

Retinol er et a-vitamin som gir en veldig god effekt på huden, men det er viktig å være forsiktig da det er mange som får reaksjoner og ikke tåler retinol. Jeg ville startet forsiktig og kjøpt et serum med 0,2-0,5% retinol. 

Huden min responderer bra på retinol og syrer, men jeg har venninner som har fått sterke reaksjoner. Men funker det for din hud, gir det gode resultater. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Retinol er et a-vitamin som gir en veldig god effekt på huden, men det er viktig å være forsiktig da det er mange som får reaksjoner og ikke tåler retinol. Jeg ville startet forsiktig og kjøpt et serum med 0,2-0,5% retinol. 

Huden min responderer bra på retinol og syrer, men jeg har venninner som har fått sterke reaksjoner. Men funker det for din hud, gir det gode resultater. 

Jeg har prøvd ren A-vitaminolje og det ga meg veldig uren hud, er det da sannsnylig at jeg ikke vil tåle retinolserum som du nevner?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd ren A-vitaminolje og det ga meg veldig uren hud, er det da sannsnylig at jeg ikke vil tåle retinolserum som du nevner?

Det kan ha vært oljen du reagerte på, noen kan få urenheter av  hudpleieprodukter som har et høyt fettinnhold. Hvis du velger et retinolserum tilpasset din hudtype og bruker det korrekt, vil du sannsynligvis ikke oppleve noen problemer.

Skrevet

Retinol får huden til å bli tynnere og celledelingen går raskere.. Farlig for oss ikke ha beskyttelse mot sol og forurensing. Huden blir sensetiv av retinol. Retinol får huden til å dele seg raskere . Akkurat som kreft. Rask celledeling er lik kreft. 

Anonymkode: 2cdf3...8c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Retinol får huden til å bli tynnere og celledelingen går raskere.. Farlig for oss ikke ha beskyttelse mot sol og forurensing. Huden blir sensetiv av retinol. Retinol får huden til å dele seg raskere . Akkurat som kreft. Rask celledeling er lik kreft. 

Anonymkode: 2cdf3...8c7

Jeg har aldri hørt eller lest noe om at retinolbruk øker kreftfaren, men vis gjerne til forskning som dokumenterer dette. Det som skjer etterhvert som vi blir eldre, er at hudens naturlige utskifting av celler - dvs. den prosessen der huden kvitter seg med overflødige døde hudceller - går saktere. Retinol hjelper til en viss grad på å øke hastigheten på denne prosessen, men det har ingen ting med celledeling å gjøre. 

Det stemmer heller ikke at huden blir tynnere, faktisk viser forskning at tykkelsen på underliggende hudlag øker fordi hudens kollagenproduksjon - som også går saktere etterhvert som vi blir eldre - stimuleres. 

Du har imidlertid rett i at huden blir mer solsensitiv ved bruk av retinol, fordi det øverste hudlaget (stratum corneum som består av keratin og døde hudceller) blir litt tynnere, men dette er ikke skadelig så lenge man sørger for tilstrekkelig solbeskyttelse. Fordelen er at retinol på denne måten forhindrer og forebygger tilstoppede porer og opphopning av døde hudceller som kan gi fortykket og grov hud.

• Liker 2
Skrevet

Kan jeg spørre hvilke produkter du bruker? :)

Utover det - retinol er mer enn sterkt nok på peelefronten.

Ikke ødelegg noe som funker :) 

Vitsmin C funker for noen, og velter hele skuta for andre. Jeg dropper det selv inntil videre.

Anonymkode: ce065...2f6

Skrevet

Prøv Dermalogica Age Smart Daily Superfoliant - eksfolierende pulver som aktiveres med litt vann. Super for å fjerne forurensing og døde huceller og forebygge aldringstegn! Du trenger ikke nødvendigvis å bruke den daglig selv om den er ment for det.

Anonymkode: 6b0da...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...