Litenlinerle Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Jeg har tenkt litt over hvordan restriksjonene under coronaviruset vil påvirke nordmenn... Tror dere vi vil ta mer vare på hverandre ved å spørre hvordan vi har det... eller tror dere vi blir vandt med å holde fysisk avstand? Behøver for så vidt ikke å være enten eller... Hva tenker dere, vil denne pandemien påvirke måten vi møter andre på i fremtiden?
NorthernLight Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Tror folk vil slutte å håndhilse så mye og flere enn vanlig vil bruke munnbind på diverse steder, iallefall på høst/vinter. En del vil nok holde mer avstand enn før også.. 2
eller Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Jeg tror det går over. Vi er tilbake til der vi var før vi vet ordet av det. Det er fint om kontaktløse ordninger videreføres, vi har et samfunn som har mange potensielle smittebomber. 4
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, NorthernLight skrev: Tror folk vil slutte å håndhilse så mye og flere enn vanlig vil bruke munnbind på diverse steder, iallefall på høst/vinter. En del vil nok holde mer avstand enn før også.. Kan nok hende! Har ikke vært syk/forkjøla på over ett år, så vil nok beholde flere av disse hygiene vanene! 5
Maleficenta Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 17 minutter siden, Litenlinerle skrev: Jeg har tenkt litt over hvordan restriksjonene under coronaviruset vil påvirke nordmenn... Tror dere vi vil ta mer vare på hverandre ved å spørre hvordan vi har det... eller tror dere vi blir vandt med å holde fysisk avstand? Behøver for så vidt ikke å være enten eller... Hva tenker dere, vil denne pandemien påvirke måten vi møter andre på i fremtiden? Tror folk vil bli mer distansert og faktisk spørre mindre hvordan andre har det 6
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2020 (endret) 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Tror folk vil bli mer distansert og faktisk spørre mindre hvordan andre har det Høres trist ut... men kan jo hende, med mindre sosial/fysisk kontakt Endret 14. november 2020 av Litenlinerle
Stonegiant Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 (endret) Håper vi får en maske-kultur, slik som i asia. Altså at folk som er forkjølet bruker maske når de går ute, for å ikke smitte andre. Det burde bli alminnelig høflighet. Men realistisk sett så trur jeg ingenting blir endret, at vi glemmer hele greia, og at vi forblir nøyaktig like uforberedt neste gang vi får en pandemi. Endret 14. november 2020 av Stonegiant 6
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Stonegiant skrev: Håper vi får en maske-kultur, slik som i asia. Altså at folk som er forkjølet bruker maske når de går ute, for å ikke smitte andre. Det burde bli alminnelig høflighet. Men realistisk sett så trur jeg ingenting blir endret, at vi glemmer hele greia, og at vi forblir nøyaktig like uforberedt neste gang vi får en pandemi. Forundrer meg ikke om sistnevnte blir utfallet... men er positivt om vi i noen grad kan innføre bruk av maske som en alminnelig høflighet
Gjest Saph Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Det går tilbake til sånn det var. Et kaldt og følelsesløst samfunn blir ikke plutselig et varmt og inkluderende et bare fordi det har vært en pandemi innom.
XaoS Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Håper at hygienevanene blir videreført, og at vi ikke godtar influensautbrudd med de dødsfallene det medfører som noe uungåelig når enkelte tiltak er på plass. Og mer utbredt bruk av hjemmekontor kan være positivt mtp trafikk og miljø. Den sosiale distanseringen blir nok ikke noe som vedvarer etter pandemien. Det er menneskelig natur å ville samles fysisk. 4
Overgang Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 Vil nok beholde avstand sålangt det lar seg gjøre ! Håper hjemmekontor og antibac videreføres ! 1
Summer lady Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Jeg håper klemme kulturen er borte for godt, og at antibac og avstand i for eks butikkøen vil fortsette. Og ikke minst at folk har lavere terskel for å være hjemme fra jobb når de er syke. Synes det er vanskelig å spå hva som skjer,men tror ikke alt går tilbake til gamle vaner, eller håper iallefall. 9
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 14. november 2020 8 minutter siden, Summer lady skrev: Jeg håper klemme kulturen er borte for godt, og at antibac og avstand i for eks butikkøen vil fortsette. Og ikke minst at folk har lavere terskel for å være hjemme fra jobb når de er syke. Synes det er vanskelig å spå hva som skjer,men tror ikke alt går tilbake til gamle vaner, eller håper iallefall. Håper også på at terskelen for å jobbe hjemmefra (om mulig) vil bli lavere ved sykdomstegn Vi får hvertfall håpe vi får NOE nyttig ut av dette! 3
parmanoia Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 (endret) Jeg håper nordmenn endelig lærer seg at man ikke skal hoste rett på andre. Klemming kan være bra. Men jeg håper vi blir kvitt noe av den kleine klemminga på alt og alle. Og verst er situasjoner hvor vi ikke vet om vi skal klemme eller håndhilse og så blir det bare klønete. 😅 Endret 14. november 2020 av parmanoia 5
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, parmanoia skrev: Jeg håper nordmenn endelig lærer seg at man ikke skal hoste rett på andre. 🤣hahah ja, hadde vært fint
Litenlinerle Skrevet 14. november 2020 Forfatter #16 Skrevet 14. november 2020 7 minutter siden, parmanoia skrev: Jeg håper nordmenn endelig lærer seg at man ikke skal hoste rett på andre. Klemming kan være bra. Men jeg håper vi blir kvitt noe av den kleine klemminga på alt og alle. Og verst er situasjoner hvor vi ikke vet om vi skal klemme eller håndhilse og så blir det bare klønete. 😅 hahah, med tanke på håndhilsing: jeg tror alle som sliter med klamme hender jubler litt i denne tiden... 🤣 4
parmanoia Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Litenlinerle skrev: hahah, med tanke på håndhilsing: jeg tror alle som sliter med klamme hender jubler litt i denne tiden... 🤣 Vi får innføre wai 🙏 3
Gjest Warrior Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 Tror det blir sånn det var før. Kanskje mindre håndhilsing at mange blir så vant til å ikke håndhilse.
Maleficenta Skrevet 14. november 2020 #19 Skrevet 14. november 2020 16 timer siden, Summer lady skrev: Jeg håper klemme kulturen er borte for godt, og at antibac og avstand i for eks butikkøen vil fortsette. Og ikke minst at folk har lavere terskel for å være hjemme fra jobb når de er syke. Synes det er vanskelig å spå hva som skjer,men tror ikke alt går tilbake til gamle vaner, eller håper iallefall. Ja og da større forståelse fra arb giver. Mange som før corona gikk på jobb syke fordi de ikke hadde samvittighet til å ringe seg inn syke fordi de ikke akkurat ble møtt så fint av arb giver da 3
Anbefalte innlegg