AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 4d07f...799
MissB Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Å kjære deg. Det er det ingen andre enn du som kan finne ut av. Ønsker deg all lykke til med valget ditt. 13
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Jeg har sett på et program om abort i USA nettopp, og kom frem til at jeg i dette tilfellet ville bært frem barnet og så heller adoptert det bort dersom jeg ikke klarte å beholde det selv... Det kan jo være du klarer å bli glad i barnet...Det er tross sin avskyelige far; sin helt egne lille person, som du kan hjelpe å forme til å bli et godt menneske Anonymkode: 0f98d...f6c 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Først må du finne ut om du vil ha barn(et). Hvis ja, søk hjelp. Hvis nei; en abort går fint. Det er ingenting i forskning som tyder på at særlig mange (som gjør et selvstendig valg) angrer. Og søk hjelp❤️ Håper du har noen å snakke med! Anonymkode: 53bf5...20a 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Lykke til ❤️ Her er det bare du som kan velge. Kan du leve med barnet og ikke se han hver gang du ser på det? Kan du leve med å ta en abort, eller vil du angre? Hva vil du gjøre med livet ditt og har du kapasitet til å selv ta vare på et barn? Det er din kropp og ditt valg ❤️ Anonymkode: 30891...ddc 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Ja det er min anbefaling, men først og fremst håper jeg at du har støtte angående det at du har blitt voldtatt. ♥️ Anonymkode: dee73...bad 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Uff, så trist å høre. Har du fått hjelp til å bearbeide det som har skjedd? Anmelde? Jeg kjenner ei som beholdt barnet etter en voldtekt. Hun har slitt mye i årene etter. Men følelsen for barnet var sterke fra start. Hun har ingen negative følelser om barnet. Bare mannen som voldtok henne. Hun bruker å si at hun tross alt fikk et vidunderlig barn ut av det, som hun for alt i verden ikke ville vært for uten. Selv om selve unnfangelsen ikke var slik den burde være. Men har også hørt om de som får vanskelige følelser knyttet til barnet fordi de blir påminnet voldtekten. Det spiller sikkert veldig inn hvordan voldtekten var og hvor sterkt den preger en. Selv har jeg opplevd en sovevoldtekt. Var så full at jeg ble avkledd og voldtatt uten å i det hele tatt ha fått det med meg. Hadde "venninner" som så på. Sliter ikke med det faktum at jeg ble voldtatt, men ryktene som gikk om etterpå og der faktum at jeg hadde venninner som bare lot det skje og bare sto å så på. Skammet meg veldig. Det var først mange år etter at jeg at jeg skjønner at det faktisk var en voldtekt. Uten å si at det fins noen fasit, siden folk reagere ulikt, så tror jeg det må være mye mer traumatiserende å bli voldtatt når man gjør motstand. Og kanskje voldtekstmannen utøver vold. Her tror jeg uansett ikke at noen andre kan gi seg svaret. Siden en hver situasjon er så unik. Du må nok bare kjenne på ser selv. Ønsker du deg barn? Er du i utgangspunktet av den mening av at abort er noe som er uaktuelt for deg? Eller syns du det er "uproblematisk"? Abort er jo aldri uproblematisk og man vet aldri hvordan man reagere før etterpå. Men noen har jo ganske klare meninger rundt om det er noe som er greit å gjøre eller ikke. Er du en sterk person og hvordan har du det etter voldtekten? Har du god støtte av familie og kanskje en psykolog e.l. Slik at du både har hjelpe med barnet og følelsene som kan dukke opp etter fødsel? Mye som spiller inn. Det kan også være verdt å tenke på, at du også på et punkt, kan bli nødt til å forholde det til voldtekstmannen. Om du har anmeldt og han har sontet sin straff (om han blir dømt). Kan han ha rett til å treffe/ha barnet. Lykke til med valget ❤️ Anonymkode: 57423...8ab 11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Synes ab8ab svarer fint og belyser mange viktige spørsmål du må tenke gjennom. Personlig kan jeg ikke se under hvilke omstendigheter jeg hadde valgt å beholde et barn som kom fra en voldtekt. Jeg hadde definitivt tatt abort, ikke valgt å bære det frem for så å adoptere bort heller. Et svangerskap kan være utrolig tøft og bærer med seg en viss risiko, det ville jeg ikke ofret. Men nå er ikke jeg noen abortmotstander, som du sikkert skjønner. Hva andre gjør får være opp til dem, men vil du skal vite at de aller fleste hadde hatt god forståelse for om du velger abort. Lykke til. Anonymkode: 5a2ad...faf 7
Meridian Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Det er opp til deg om du vil ta abort. Det er helt greit å ta abort, og det er også greit å beholde det om du ønsker det. Det er ditt liv og din kropp og det er du som bærer på traumer etter voldtekten, så da må du finne ut om du ønsker å gå gjennom et svangerskap og å se barnet vokse opp, eller om du ønsker å ta abort og legge det bak deg. Jeg vet det er et vanskelig valg og jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort. Først ville jeg nok tenkt abort og jo tidigere du får gjort det, jo bedre. Jo lenger du vente jo værre blir det. Om du velger å beholde må du få voldtektsmannen til å betale barnebidrag og at han ikke får lov til å nærme seg barnet. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Bølle said: Det er opp til deg om du vil ta abort. Det er helt greit å ta abort, og det er også greit å beholde det om du ønsker det. Det er ditt liv og din kropp og det er du som bærer på traumer etter voldtekten, så da må du finne ut om du ønsker å gå gjennom et svangerskap og å se barnet vokse opp, eller om du ønsker å ta abort og legge det bak deg. Jeg vet det er et vanskelig valg og jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort. Først ville jeg nok tenkt abort og jo tidigere du får gjort det, jo bedre. Jo lenger du vente jo værre blir det. Om du velger å beholde må du få voldtektsmannen til å betale barnebidrag og at han ikke får lov til å nærme seg barnet. Det kan dessverre TS ikke bare bestemme. Han vil ha rett på samvær, og TS må belage å ha han i livet sitt resten av livet. Derfor ville jeg tatt abort i en slik situasjon. Anonymkode: 0c103...27b 16
Meridian Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan dessverre TS ikke bare bestemme. Han vil ha rett på samvær, og TS må belage å ha han i livet sitt resten av livet. Derfor ville jeg tatt abort i en slik situasjon. Anonymkode: 0c103...27b Ja, abort er den beste løsningen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Voldtektsmannen kan komme til å kreve samvær. Jeg hadde ikke taklet den situasjonen. Å måtte forholde meg til voldtektsmannen livet ut. Jeg ville nok også taklet dårlig det å måtte gjennomgå en graviditet. De kan være smertefulle og tunge nok selv når barnet er ønsket. For ikke å snakke om fødsel. Man kan også ende opp med betydelige fødselsskader. Det er ikke bare miljø som former oss som personer, men også gener. Man vet ikke hva slags person barnet blir. Barnet kan ligne mest på deg, eller mest på voldtektsmannen. Både i personlighet og utseende. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på et program om abort i USA nettopp, og kom frem til at jeg i dette tilfellet ville bært frem barnet og så heller adoptert det bort dersom jeg ikke klarte å beholde det selv... Det kan jo være du klarer å bli glad i barnet...Det er tross sin avskyelige far; sin helt egne lille person, som du kan hjelpe å forme til å bli et godt menneske Anonymkode: 0f98d...f6c Vi er ikke i USA. Kan man adoptere bort barn uten fars samtykke i Norge når faren voldtok? Må det ikke så fall bevises at det var en voldtekt? 98% av voldtektsmenn går tross alt fri. Anonymkode: 5ea29...032 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Ta kontakt med amathea.no Det er en nøytral rådgivingstjeneste for gravide som er usikre på om de vil beholde og de har helt sikkert erfaring med denne problemstillingen. Anonymkode: 5c5b8...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 Er det riktig å straffe barnet for at barnets far er en voldtektsmann? Anonymkode: 3d826...306
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Det kan bare du bestemme. Husk at om du beholder barnet, så må du være forberedt på at voldtekstmannen krever samvær, og han vil med stor sannsynlighet få det. Du må altså klare å forholde deg og samarbeide med voldtekstmannen de neste 18 årene. Om du klarer det er det bare du som kan vite. Anonymkode: 8b79d...92b 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det riktig å straffe barnet for at barnets far er en voldtektsmann? Anonymkode: 3d826...306 Slutt 🖕🏼 Anonymkode: fb69d...bdf 30
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ta kontakt med amathea.no Det er en nøytral rådgivingstjeneste for gravide som er usikre på om de vil beholde og de har helt sikkert erfaring med denne problemstillingen. Anonymkode: 5c5b8...9f9 Ikke finn på å gjøre det. Ikke mye nøytralt der, nei, det er anti-abort så det holder. Anonymkode: 715c1...f98 5
Nymerïa Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 Er det sannsynlig at gjerningsmannen blir dømt for voldtekt?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #19 Skrevet 14. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan dessverre TS ikke bare bestemme. Han vil ha rett på samvær, og TS må belage å ha han i livet sitt resten av livet. Derfor ville jeg tatt abort i en slik situasjon. Anonymkode: 0c103...27b Ikke om hun sier at hun ikke vet hvem faren er. Nå vet vi ikke hva slags voldtekt. Overfallsvoldtekt, voldtekt i ett samliv, en venn, bekjent, fremmed osv. Anonymkode: 20add...5a3 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #20 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke om hun sier at hun ikke vet hvem faren er. Nå vet vi ikke hva slags voldtekt. Overfallsvoldtekt, voldtekt i ett samliv, en venn, bekjent, fremmed osv. Anonymkode: 20add...5a3 Om han oppdager at hun er gravid, så kan han kreve en DNA test, også kreve samvær. Det er ingenting hun kan gjøre for å holde ham unna barnet. Anonymkode: 8b79d...92b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå