Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byrde jeg ta hintet? En av mine nærmeste venner har ikke tid til meg lengre. Enten kan hun ikke møtes eller det blir avlyst i siste liten selv om det er hun som har spurt. Når vi snakker sammen handler det mest om henne. Det har skjedd 2 veldig store ting i livet mitt det siste halvåret, men det har ikke vært så mye snakk om det, det meste handler om henne og jeg prøver å støtte henne så godt jeg kan. Men jeg føler meg såret, skuffet og lite prioritert. Burde jeg bare la henne gå å ikke bruke mer tid og energi på henne så jeg ikke blir mer skuffet? 

Jeg har ikke mange venner og slipper de færreste inn. Jeg har opplevd mye vondt i livet og blitt tråkket på mye og ikke alltid jeg er sikker på disse sosiale kodene. Jeg lurer litt på om dette rett og slett er en måte å sile meg ut på eller hva det heter? 

Anonymkode: 924c0...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke hadde villet ha deg som venn hadde hun ikke spurt om du vil være med på ting i utgangspunktet. Hun er nok bare selvopptatt og du er nok en god venninne for henne og en god lytter. 
du er usikker fordi du har opplevd mye dårlig. 
du må begynne å ta mer plass. 

Skrevet

kan du beskrive noen situasjoner ang kontakt?

jeg har nemlig en venn jeg må ha mindre kontakt med, fordi det er så påtrengende, og jeg blir helt utmattet etter hver samtale på type 3 timer. det er forventet 2-3 sånne i uken, og det er en kjempebelastning.

og ekstremt mange sms-chatter utenom. har følt at dette har styrt en del av livet mitt, og skal jeg ta vare på meg selv må kontakten minimeres. en til to samtaler i mnd, feks. i dag føler jeg meg slukt levende, og som en ubetalt støttekontakt eller psykolog. jeg er ikke kvalifisert til den siste rollen. vedkommende er martyr; hele tiden «jeg har iingen😭😭», føler et enormt press hele tiden.

det som er er at jeg egentlig liker denne personen, men føler meg hele tiden under presd.

Anonymkode: 00251...73f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

kan du beskrive noen situasjoner ang kontakt?

jeg har nemlig en venn jeg må ha mindre kontakt med, fordi det er så påtrengende, og jeg blir helt utmattet etter hver samtale på type 3 timer. det er forventet 2-3 sånne i uken, og det er en kjempebelastning.

og ekstremt mange sms-chatter utenom. har følt at dette har styrt en del av livet mitt, og skal jeg ta vare på meg selv må kontakten minimeres. en til to samtaler i mnd, feks. i dag føler jeg meg slukt levende, og som en ubetalt støttekontakt eller psykolog. jeg er ikke kvalifisert til den siste rollen. vedkommende er martyr; hele tiden «jeg har iingen😭😭», føler et enormt press hele tiden.

det som er er at jeg egentlig liker denne personen, men føler meg hele tiden under presd.

Anonymkode: 00251...73f

Sånn er ikke forholdet vårt og aldri vært. Vil si det tidligere har vært en god balanse med gjensidig kontakt. Vi har ikke kontakt hver uke og bruker ikke vennene mine som psykolog. 

Jeg skjønner godt at det er utmattende og det hadde jeg aldri orket selv. 

Ts

Skrevet
11 timer siden, Sunnys skrev:

Hvis hun ikke hadde villet ha deg som venn hadde hun ikke spurt om du vil være med på ting i utgangspunktet. Hun er nok bare selvopptatt og du er nok en god venninne for henne og en god lytter. 
du er usikker fordi du har opplevd mye dårlig. 
du må begynne å ta mer plass. 

Men jeg synes bare det er rart at hun avlyser i siste liten hver gang. Og i tillegg er unnskyldningen hennes løgner. Hun har vel mer eller mindre nå sagt at vi ikke kan treffes før om et år.

Men godt mulig at det du sier stemmer og at jeg overtenker og blir usikker. Synes det er så vanskelig. 

Ts 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg synes bare det er rart at hun avlyser i siste liten hver gang. Og i tillegg er unnskyldningen hennes løgner. Hun har vel mer eller mindre nå sagt at vi ikke kan treffes før om et år.

Men godt mulig at det du sier stemmer og at jeg overtenker og blir usikker. Synes det er så vanskelig. 

Ts 

Har hun sagt det? Hvorfor? Neste gang hun spør deg om å finne på noe så si det ikke passer.. ikke la henne føle at du står parat å venter på henne.. da tar hun deg forgitt 

Skrevet
1 time siden, Sunnys skrev:

Har hun sagt det? Hvorfor? Neste gang hun spør deg om å finne på noe så si det ikke passer.. ikke la henne føle at du står parat å venter på henne.. da tar hun deg forgitt 

Uten å gå i detalj så var det pga hun var for travel. 

Det er ikke alltid jeg har mulighet heller og har andre planer. Vi pleier som regel å ramse opp når det passer og finne en dato som passer begge. 

Ts 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uten å gå i detalj så var det pga hun var for travel. 

Det er ikke alltid jeg har mulighet heller og har andre planer. Vi pleier som regel å ramse opp når det passer og finne en dato som passer begge. 

Ts 

En sier uansett at en ikke har tid til å møtes før om et år.. hvis dere ikke bor veldig langt unna hverandre da, og at det er det som er årsaken.. 

Skrevet
1 time siden, Sunnys skrev:

En sier uansett at en ikke har tid til å møtes før om et år.. hvis dere ikke bor veldig langt unna hverandre da, og at det er det som er årsaken.. 

Nei, bor ikke så langt unna, en liten kjøretur unna. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...