AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Jeg og faren deler omsorg likt for en 6 åring. Jeg har en jobb der jeg har mulighet å levere henne rett før skolen starter og hente henne når den er ferdig. Har nemlig fri i "mine" uker. Faren har behov for plass. Tipper det blir dårlig stemning om jeg sier jeg ikke ønsker plass i mine uker! Er det fair at kun den som benytter seg av plassen betaler den? Anonymkode: 2e318...82f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Nei. De fleste barn går da på SFO. Hva vil barnet ditt da? Har du dårlig råd? Om far ikke vil betale alene, er du komfortabel med at seksåringen går alene til og fra skolen, og til tomt hus? Håper dere samarbeider greit om andre ting. Anonymkode: 74dae...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Nek, jeg synes det er naturlig at dere deler på denne utgiften. Anonymkode: 3ac82...b55 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nek, jeg synes det er naturlig at dere deler på denne utgiften. Anonymkode: 3ac82...b55 *nei (ikke nek😬) Anonymkode: 3ac82...b55 1
Sol79 Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Ikke ta fra 6-åringen din muligheten ril å være på SFO. Det er så viktig for det sosiale. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Helt fair det😀👍🏻 Anonymkode: f8993...75f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Nei. Det er ikke fair. 1 klassinger har godt av den sosiale arenaen SFO er. Anonymkode: 3f6cb...824 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Jeg synes det er helt urimelig at du skal betale for at far trenger barnevakt i sine uker. Hadde definitivt ikke gått med på det uten videre. Og hva da, barnet trenger SFO? Min har aldri gått på SFO, og vi ser at de barna som går på det er mye mer slitne enn de barna som slipper. Anonymkode: 3967b...627 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Jeg ville ikke laget dårlig stemning av den grunn med mindre du har veldig dårlig råd. Ville tatt halve eller en tredjedel av den regningen så det går rundt for far også. Dessuten er Sfo veldig populært blant de fleste barn. Kjekt å ha uansett i tilfelle uforutsette ting skjer når en er alene.
Arkana Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 (endret) Veldig mange kommuner tilbyr 50% plass hvor plassen kan benyttes bare annenhver uke, nettopp for slike tilfeller som deres. Når det er sagt har SFO en verdi utover barnepass, det er en viktig sosial arena for spesielt de yngste barna så barnet kan da fremdeles gå på SFO i dine uker selv om det ikke må. Hvis du likevel insisterer på at barnet ikke skal ha SFO i dine uker tenker jeg at far enten må akseptere å betale alene eller at du må akseptere at barnet går hjem selv og er alene i fars hus i hans uker. Endret 14. november 2020 av Arkana 1
GammelKaktus Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 Hvis dette dreier seg om en førsteklassing så ville jeg beholdt plassen, er jo på SFO det viktige skjer. Spørs jo selvsagt hvor dere bor men her er det vanlig at man går på SFO iallfall til og med 3 klasse. Mitt barn trengte heller ikke SFO men jeg holdt plassen siden mye av det sosiale skjer der. De to på trinnet som ikke gikk på SFO de falt utenfor. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå