AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Jeg er så lei av å amme. Har en baby som er straks 11 mnd. Mannen mener at jeg bør amme så lenge som mulig. Men det er min kropp og jeg som bestemmer. Hver eneste dag og spesielt natt, så tar jeg meg av babyen. Han er knapt nok borti baby. Jeg er så lei.. Baby sovner kun ved puppen, og jeg ønsker å avenne pupp. Mannen he aldri fått baby til å sovne for natten. Noen tips til å slutte å amme? Anonymkode: 6a66f...29b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Mannen må ta mer ansvar... vi brukte vann på flaske de første nettene. Så gikk det fint med smokk. Jeg sov på et annet rom i 2 uker ca. Anonymkode: 54803...e2c 4
Bernardette Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Ikke straff babyen din fordi du er sur på en lat samboer. 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av å amme. Har en baby som er straks 11 mnd. Mannen mener at jeg bør amme så lenge som mulig. Men det er min kropp og jeg som bestemmer. Hver eneste dag og spesielt natt, så tar jeg meg av babyen. Han er knapt nok borti baby. Jeg er så lei.. Baby sovner kun ved puppen, og jeg ønsker å avenne pupp. Mannen he aldri fått baby til å sovne for natten. Noen tips til å slutte å amme? Anonymkode: 6a66f...29b LOL! Mannen mener du bør fortsette å amme? Det har han ikke noe med. Ærlig talt. Anonymkode: d5855...e14 11
Oslodamen Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Drikker barnet av flaske også? Hvis ikke ville jeg prøvd å gi barnet flaske med morsmelk av og til, eventuelt morsmelkerstatning, for da kan dere bytte litt på det, og så etterhvert gå over til vannflaske om natten. 3
Bernardette Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL! Mannen mener du bør fortsette å amme? Det har han ikke noe med. Ærlig talt. Anonymkode: d5855...e14 Jo, visst pokker har han noe med det. Det er hans barn også, og morsmelkerstating kan ikke måle seg med ekte vare. Klart han ønsker det beste for barnet sitt! 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, Bernardette skrev: Ikke straff babyen din fordi du er sur på en lat samboer. ?? Straff babyen!? Jeg gjør ikke det. Jeg eg heller ikke sur Trøtt som en strømpe etter mangel på søvn siste året bare.. Anonymkode: 6a66f...29b 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 4 timer siden, Bernardette skrev: Jo, visst pokker har han noe med det. Det er hans barn også, og morsmelkerstating kan ikke måle seg med ekte vare. Klart han ønsker det beste for barnet sitt! Nei han har ikke det. Han har ikke rett til å bestemme noe som helst over noen andres kropp. Anonymkode: e5aba...05e 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 9 timer siden, Bernardette skrev: Jo, visst pokker har han noe med det. Det er hans barn også, og morsmelkerstating kan ikke måle seg med ekte vare. Klart han ønsker det beste for barnet sitt! Eller ønsker han at TS fortsetter å amme sånn at han kan fortsette å slippe unna med 90% av arbeidet? Det er uansett TS’ kropp og han kan ikke bestemme dette. TS: en baby på 11 mnd trenger ikke mat på natta. Prøv med vann på flaske Si til mannen at hvis du skal fortsette å amme får han trø til og avvenne nattpuppen. Den er unødvendig nå. Det er mye enklere om du legger deg på et eget rom med ørepropper, og at pappa tar den «kampen». Anonymkode: e867e...713 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Jeg tolker det som at mannen din vet at han må ta mer ansvar dersom du slutter og amme. Babyen din har fått morsmelk i 11 mnd! Du har gjort en fantastisk jobb. Skjønner godt at du vil ha kroppen din for deg selv, og det er det faktisk du som bestemmer. Ingen skal presse deg til og amme. Din mann burde være den første til og støtte avgjørelsen din. Morsmelk eller morsmelkerstaning skal være hovednæring det første året, så om barnet må få morsmelkerstaning i 1 mnd så er det virkelig ikke krise eller noe nederlag. Morsmelkerstatning er et godt alternativ til morsmelk, uansett hva folk sier så er det der. Jeg blir sikkert arrestert av ammepolitet, men det får bare være. Jeg er så drittlei dette ammepresset. Mors psykiske helse er også viktig! Ta vare på deg selv, ts ❤️ Anonymkode: eebcf...618 5
gjest:) Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er så lei av å amme. Har en baby som er straks 11 mnd. Mannen mener at jeg bør amme så lenge som mulig. Men det er min kropp og jeg som bestemmer. Hver eneste dag og spesielt natt, så tar jeg meg av babyen. Han er knapt nok borti baby. Jeg er så lei.. Baby sovner kun ved puppen, og jeg ønsker å avenne pupp. Mannen he aldri fått baby til å sovne for natten. Noen tips til å slutte å amme? Anonymkode: 6a66f...29b Dere kan få både i pose og sekk. Du kan amme en gang morgen pg en gang kveld, og så kan mannen ta kveld og natt med baby. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av å amme. Har en baby som er straks 11 mnd. Mannen mener at jeg bør amme så lenge som mulig. Men det er min kropp og jeg som bestemmer. Hver eneste dag og spesielt natt, så tar jeg meg av babyen. Han er knapt nok borti baby. Jeg er så lei.. Baby sovner kun ved puppen, og jeg ønsker å avenne pupp. Mannen he aldri fått baby til å sovne for natten. Noen tips til å slutte å amme? Anonymkode: 6a66f...29b Jeg sluttet ved 14 mnd. Var lei og baby var blitt veldig kravstor og grinete når jeg regulerte ammetiden. Han var veldig stor, så trengte det ikke næringsmessig utover de goder som følger med. For å slutte var det mannen som måtte ta ansvar, nyttet ikke at jeg sa nei til pupp når han visste at puppen var innen rekkevidde. Anonymkode: 6848c...c40 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå