Gå til innhold

Samtaleparter - Gratis alternativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen personlige ting jeg trenger å snakke med noen om. Jeg har ingen venner jeg kan snakke med dette om, samboer kan ikke involveres og jeg har ikke råd til psykolog. Jeg kan ikke snakke med fastlegen om dette, Jeg er redd det drar i gang noe jeg ikke har kontroll på.

Finnes det noen form for gratis psykolog eller samtaleparter? På nett? Finnes det andre tjenester eller ting jeg ikke har tenkt på? Jeg har lest bøker, artikler osv på nett, men jeg lander liksom ikke - har konstant uløste ting jeg som jeg bruker opp energien på og som gjør at jeg fungerer dårlig som menneske. Jeg sliter både sosialt, hjemme og på jobb. Jeg henger rett og slett ikke med. Jeg klarer ikke å gi av meg selv, jeg har blitt helt selvsentrert, egoistisk, glemsom, uoppmerksom og rotete. Jeg sliter med følelsene og de river meg opp innvendig - jeg kjenner ikke glede, livsglede eller mål og mening lenger...kjenner meg helt fortapt

Alt må være 100% anonymt, forholdet hjemme ryker på dagen om min samboer får vite tingene jeg har gjort, har lyst til eller tenker på. Det er vanskelig å få de rundt meg til å tro at alt er bra når det ikke er det, jeg føler meg utbrent. Ting jeg sliter med er type depresjon, anger, skam, selvfølelse og selvtillit. 

Herregud jeg har rota det til for meg selv gjennom mange år og nå klarer jeg ikke mer - jeg trenger hjelp

Anonymkode: 82c1f...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En klem til deg. Jeg tror det skal godt gjøres å finne noen som er profesjonell nok, og samtidig gjør det gratis,  det må i så fall bli å snakke med en prest. Men jeg tror du trenger mer enn det. Og hvis det er så ille og langt kommet som du beskriver, så greier du ikke å fikse livet ditt, uten å involvere samboeren på noe vis. 

Anonymkode: fc958...a55

Skrevet

Kommunen har gratis støttesamtaler hos rus og psykiatritjenesten/psykisk helsetjeneste. Er et lavterkeltilbud for alle, selv om navnene får det til å høres annerledes ut. Noen kan du kontakte direkte, andre ønsker henvisning fra fadtlege. Familievernkontoret finnes også, men der prioriteres dem som har barn.

Anonymkode: 8ef83...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...