AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Hvordan organiserer dere dagen? Starter dere tidligere eller er det viktig å feire om kvelden? Hvorfor? Hva er vitsen med å bruke en hel dag på noe som bare skal overstås? Er det ikke bedre å bli ferdig på dagen og ha fri på kvelden? Anonymkode: e26c7...4b8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Du liker ikke jul så godt? Jeg har alltid fri. Ser julemorgenfilmer med ungene, spiser god frokost og koser oss. Stemning🥰 Så varierer det fra år til år, om vi lager middag og har besøk, eller om vi drar til andre. Anonymkode: 57202...444 16
Hollydoll Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Jeg legger ikke så mye press på dagen. Fra morgenen tar jeg det rolig i pysjen med familien, ser julefilmer. Etterpå kan jeg spise eller forberede middag. Kanskje en runde brettspill, spise når vi er sulten og kanskje lufte oss litt eller ta en lur og samles for kvelds/dessert/kaker på stua og pakke opp gaver sammen. Med litt åpent program får dagen litt luft og naturlig rytme 😊👍 1
Gjest Giftmann30 Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan organiserer dere dagen? Starter dere tidligere eller er det viktig å feire om kvelden? Hvorfor? Hva er vitsen med å bruke en hel dag på noe som bare skal overstås? Er det ikke bedre å bli ferdig på dagen og ha fri på kvelden? Anonymkode: e26c7...4b8 Skjønte ikke helt? Jeg feirer julen fra tidlig morgen 24/12 til sent på kveld 2. Juledag, etter det så føler jeg meg ferdig😊 bruke en hel dag på hva? det er jo bare kos, å så slenger vi kalkun og gratinerte poteter i ovnen, sausen går fort Mulig dere som spiser tradisjonell jule mat bruker mere krefter på maten, men her er det 0 stress😊
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Jul er jo ikke stress, med mindre man skal ha så høye forventninger til seg selv. Anonymkode: e4e7f...2b9 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Starter tidlig ja, med godteri, chips og lang liste med tegnefilmer og andre juleprogram. Må jo se Mikke Mus på alle kanaler. Når det nærmer seg slutten skifter og ordner jeg meg og vi drar samlet over til svigers for middag kl.17. Tradisjonen på formiddagen er like viktig som kvelden. Jeg ville aldri droppet noe av det for å starte tidligere på middag og få kvelden fri. Anonymkode: 8d422...3da 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Hva i alle dager skal du ha fri fra på julekvelden? Jula? 🤔 Anonymkode: 78c38...5a2 17
SPOCA Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Grunnen til at jeg feirer jul er jo fordi jeg liker julen. Det er alltid litt skuffende når julen er over, men så elsker jeg jul og julaften er en dag jeg ser fram i mot. Jeg står sjeldent opp veldig tidlig. Står vel opp rundt kl 10 eller så. Samboer og jeg koser oss med god julefrokost/lunsj og godteri, ser på klassikerne på tv. Deretter slapper vi av fram til vi reiser til mine foreldre for julefeiring. Der blir det deilig mat og drikke, dessert og deretter gaveåpning og julekaker. Jeg synes ikke dagen er stressende, men så er det litt hva man gjør det til selv også. 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Spiser god frokost, jogger en tur, spiser lunsj, leser bok, har en hyggelig middag med god mat. Julaften er avslappende og hyggekig, ikke noe som skal overstås. Anonymkode: d78f9...608 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 For meg er det viktig å ha fri hele julaften. Jeg står opp i nitiden til "Snekker Andersen". Så tar jeg en rask dusj før jeg ser "Tre Nøtter til Askepott". Spiser julesjokolade og drikker julebrus mens jeg koser meg med dette. Deretter reiser vi ut til gravstedet hjemme hvor hele familien møtes for å tenne jul på våre graver. Derfra er det til min mor hvor hele familien møtes for julegrøt med mandel. Det er alltid kos for da får hele familien møtes selv de årene hvor selve julaften skal feires hver for oss. Så reiser vi hjem til hver av oss og slapper litt av før vi skal møtes for selve julaften-feiring. Jeg vil da gå tur med hunden, lese julehefter, høre på julemusikk osv. Elsker hele dagen ❤️ Anonymkode: 62755...0b1 4
Gjest TheCatLady Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 Jeg koser meg og organiserer ingenting. Pleide å stå opp tidlig før for å se juleprogram på tv, men har begynt å stå opp litt senere. Koser meg fortsatt med å se tv, spise god frokost med familien, noen ganger har vi grøt litt senere og bare tar det med ro før vi feirer senere på kvelden Det virker ikke som du liker jul noe særlig og da ønsker man kanskje bare å bli ferdig med det, men jeg er veldig glad i jul og vil gjerne feire dagen hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Jeg jobber turnus. Så har jeg fri skal dag en utnyttes godt! Julaften dagvakt regnes ikke som helligdag så den kan man bli pålagt å jobbe år etter år om ikke leder tar hensyn. Julaften kveld er vanlig hvert tredje år. Har jeg dagvakt så utnytter jeg kvelden. Besøk, middag, åpne gaver osv. Tidlig i seng om jeg må på dagvakt dagen etter. Om ikke blir det litt vin. Har jeg senvakt vil jeg gjerne treffe familie for frokosr/lunsj/julegrøt også se kjekke program på TV. Kanskje åpne noen pakker om tid, hvis ikke blir det dagen etter. Har jeg fri har jeg tid til begge deler over. Og en tur på graven. Anonymkode: 4889a...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Fri på kvelden? Få det overstått? Du får det til å høres ut som en tung og utrivelig ting. Er det sånn du føler det? For min del syns jeg ikke det fins noe bedre. Starte dagen i pysj på sofaen med mandariner, julehefter, tv og godteri. I et julepynten hus og fyr i peisen. Er det snø tar vi oss en akteur i den blå time. Litt utpå dagen får vi middagen på kok. Dusjer og ordner oss. Dekker bordet. Spiser deilig julemat mens Sølvguttene synger julen inn. Når magene er full og bordet ryddet. Dekker vi på meg litt kake. Så åpner vi julegavene. Når juelgavene er åpnet og ungen har fått lekt litt, bærer det i seng med de. Så tar mannen min og jeg oss et glass vin og prater. Nyter julefreden. Hvem vil at en sånn dag skal være over fortes mulig? 😅 Anonymkode: 9265f...4e3 13
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan organiserer dere dagen? Starter dere tidligere eller er det viktig å feire om kvelden? Hvorfor? Hva er vitsen med å bruke en hel dag på noe som bare skal overstås? Er det ikke bedre å bli ferdig på dagen og ha fri på kvelden? Anonymkode: e26c7...4b8 Hva er vitsen med å bruke et liv på noe som bare skal overstås? Anonymkode: 402fc...51e 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Nei, vil ikke «bare ha det overstått» (når jeg har fri), men begynner likevel tidlig siden feiringen tar tid og vi har små barn som må i seng. Dersom ting drøyer blir barna overtrøtte og sure Anonymkode: 08750...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 I år blir det en ny julefeiring, med ny familie. Fra oppveksten er jeg vant med at vi feirer fra morgenen med julestrømpe, felles julefrokost og julefilmer på TV. Senere gudstjeneste i kirken, og så middag hjemme. Planlegger også i år å starte dagen tidlig, med julefrokost og kos hjemme. Så blir det etter hvert feiring med svigerfamilien. Anonymkode: 9b4fe...484
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 På 14.11.2020 den 2.30, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med å bruke et liv på noe som bare skal overstås? Anonymkode: 402fc...51e For barnas skyld. Anonymkode: e26c7...4b8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 Julaften er så koooos! Står opp tidlig (må det med barn), har på pysj og setter oss foran TV-en med julestrømpa og julebrus. Spiser en god lunsj og barnet tar en liten lur. Drar på kirkegården til pappa for å tenne lys, og så kjører vi til besteforeldrene mine for julemiddag og åpning av pakker. Drar hjem tidlig på kvelden for å legge lillemann, og så sitter vi oppe og koser oss med et glass vin på kvelden. Beste dagen i året ❤️ Anonymkode: 0086d...668 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 Har ikke unger og feiler jul med tidenes mest dysfunksjonelle familie. Står opp så seint som mulig, sitter på mobilen og venter på mat, spiser mat, later som jeg blir overlykkelig over gaven jeg visste jeg fikk og legger meg og er glad for at det er 365 dager til neste gang. Anonymkode: 31797...e69 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 Jeg starter dagen med trening i 6-tiden, hjem for dusj etterpå. Så drar jeg opp til mamma og søsken(som kommer hjem i julen, ingen med partnere eller barn enda som feirer sammen med oss), der jeg må vekke alle sammen for å komme å se julemorgen sammen med meg mens vi gomler godteri og skraper flaxlodd fra julestrømpa. Etter Askepott blir det en god tur med bikkja før vi starter med middagen. Middag kl 17. Åpner de 3-4 gavene vi får en gang i løpet av kvelden, er liksom ikke så nøye nå som vi er voksne. Resten av dagen og innimellom det som skjer går til brettspillspilling. Anonymkode: 2cf3a...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå