AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Har du gjort det, for å slippe styret med å lage selv og slippe masse restemat? Anbefales? Anonymkode: d2ab1...259
Lady Lovelylocks Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Har ikke gjort det, men ribba fra Meny er bedre enn hjemmelaget så kunne gjerne gjort det.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Hm, det var jo en ide! takk! Anonymkode: 30de8...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm, det var jo en ide! takk! Anonymkode: 30de8...5b0 Ikke sant! Butikken har åpnet, så hvorfor ikke?! Det enkle er det beste.. Anonymkode: d2ab1...259
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Sjelden har jeg sett én setning angående mat som bedre beskriver at smaken er som baken. Slippe resteribbe?? Jeg steker alltid så stor ribbe jeg får inn i ovnen for å få mest mulig rester:-) Meny har helt grei ferdigstekt ribbe. Dog ikke langstekt. Kjør på:-) Anonymkode: f9bb9...969 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 4 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev: Har ikke gjort det, men ribba fra Meny er bedre enn hjemmelaget så kunne gjerne gjort det. Haha! Ja, det spørs vel kanskje hvem som lager den. Om man er helt talentløs på kjøkkenet, kan det jo være en idé å kjøpe ferdiglaget Anonymkode: a9e29...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Var på et større julebord en gang som hadde brukt en Meny til catering på ribbe. Finnes sikkert lokale forskjeller på hvordan ribba smaker/stekes, men det var en av de beste ribbene jeg har spist. Anonymkode: 23c34...f5f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha! Ja, det spørs vel kanskje hvem som lager den. Om man er helt talentløs på kjøkkenet, kan det jo være en idé å kjøpe ferdiglaget Anonymkode: a9e29...3c7 Eller dersom man synes det er sløsing med tid og vil slippe unødig ribbelukt i huset.. Eller ikke er mange til middag. Seriøst, ribbe til hjemmesteking er digre og avfallsmengden er enorm! Anonymkode: d2ab1...259
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Vi lager i hovedsak pinnekjøtt, men har også ribbe, derfor har det hendt at jeg har bestilt x antall ribbebiter, slik at jeg slipper å lage begge deler selv. Veldig lettvint, og da bestiller vi kun omtrentlig det vi vet vil bli spist opp i løpet av noen dager. Anonymkode: 4a536...036
Gjest MadameDeRosa Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller dersom man synes det er sløsing med tid og vil slippe unødig ribbelukt i huset.. Eller ikke er mange til middag. Seriøst, ribbe til hjemmesteking er digre og avfallsmengden er enorm! Anonymkode: d2ab1...259 Avfallsmengde? Her spiser vi opp ribba og har middager flere dager etter, lar ikke noe gå til spille.
Brunhilde Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller dersom man synes det er sløsing med tid og vil slippe unødig ribbelukt i huset.. Eller ikke er mange til middag. Seriøst, ribbe til hjemmesteking er digre og avfallsmengden er enorm! Anonymkode: d2ab1...259 Jeg klarer ikke å se at det å lage mat kan være sløsing av tid? Jeg elsker lukten av julemat, og ikke noe, bortsett fra det lille som måtte være av bein, går til spille når det gjelder ribbe. Restene blir til flere middager. Enorm avtallsmengde? Kan du utdype det? 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Har aldri selv vært med å bestille til selve julefeiringen, men jobbet på i delikatessen på en større butikk for endel år tilbake og vi solgte ferdigstekt ribbe så det suste vi. Kjøpte også selv bare for vanlig middag i førjulstiden. Anbefales jo til de som ikke ønsker eller kan lage, og det er jo også greit om man er alene eller lignende -vet ikke hvordan den er på Meny, men om jeg får si det selv så var vår ribbe steike god den gangen. Anonymkode: 7a055...860 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 21 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg klarer ikke å se at det å lage mat kan være sløsing av tid? Jeg elsker lukten av julemat, og ikke noe, bortsett fra det lille som måtte være av bein, går til spille når det gjelder ribbe. Restene blir til flere middager. Enorm avtallsmengde? Kan du utdype det? Det er nettopp det som er koselig med jula, å lage god julemat og kjenne lukten av god mat. Å bestille maten ferdigstekt hadde ødelagt noe av "julemagien." Anonymkode: ac128...dd6 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det som er koselig med jula, å lage god julemat og kjenne lukten av god mat. Å bestille maten ferdigstekt hadde ødelagt noe av "julemagien." Anonymkode: ac128...dd6 Det er jo masse mat du fortsatt skal lage om du kun kjøper ribben ferdig, og ribben lukter godt selv om den er stekt av andre. Jeg tror det er enkelt for den som kanskje ikke selv må lage i stand alt å si at å bestille noe blir feil. Kan være godt for den som står for all matlagingen og forberedelsene å ha det litt enklere på en dag der det er godt å få sitte å kose seg sammen med familien. Blir nok timer på kjøkkenet over kjelene, det gjør seg ikke selv. Anonymkode: 4a536...036 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Det er jo ribbelukten i hele huset som ER julaften. Og det er jo ikke mulig å ha en tradisjonell julebrunch første og annen dag uten kalde ribberester? Mye styr på kjøkkenet? Ribbemiddag er jo tidenes mest gjestevennlige måltid da det nærmest lager seg selv. Jeg kutter kål og skreller poteter lenge før gjestene kommer, så da er det jo bare å trykke "play" 40 minutter før servering. Maks 5 minutter borte fra gjestene. Beklager avsporingen. Anonymkode: 6e768...20f 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 Men jeg får ikke til svoren! til tross for grillfunksjon på Siemens'en og alt mulig. Seig svor fr n'te gang... Da er det bedre med en Meny-ribbe, så kan jeg "shine" med tilbehøret Anonymkode: 30de8...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 Kjøpte ferdigstekt ribbe på Meny i fjor. Aldri mer! Det av svoren som ikke var svartbrent var seigt. Anonymkode: 47c77...100
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men jeg får ikke til svoren! til tross for grillfunksjon på Siemens'en og alt mulig. Seig svor fr n'te gang... Da er det bedre med en Meny-ribbe, så kan jeg "shine" med tilbehøret Anonymkode: 30de8...5b0 Hvis det er svoren du er ute etter, så vil ikke ferdigstekt hjelpe. Selv ved catering - det er helt umulig å frakte varmmat med et sprøtt element, uten at det sprø elementet blir mykt. Sprø svor må komme nærmest rett fra ovnen. Du må dampe (blåse opp) svoren først, etter å ha tørket godt av fett/blod, det er sikreste veien til sprø ribbe. Anonymkode: 6e768...20f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #19 Skrevet 14. november 2020 8 timer siden, Brunhilde skrev: Jeg klarer ikke å se at det å lage mat kan være sløsing av tid? Jeg elsker lukten av julemat, og ikke noe, bortsett fra det lille som måtte være av bein, går til spille når det gjelder ribbe. Restene blir til flere middager. Enorm avtallsmengde? Kan du utdype det? Se på ribba når den er kald, da stivner fettet (= avfall). Det samme fettet marinerer kjøttet når det er varmt (smelta fett), altså er det nesten ikke mat på ribbe, bare fett. Masse avfall. Men hvis man elsker å spise direkte fett er ribbe topp. Anonymkode: d2ab1...259
Brunhilde Skrevet 14. november 2020 #20 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se på ribba når den er kald, da stivner fettet (= avfall). Det samme fettet marinerer kjøttet når det er varmt (smelta fett), altså er det nesten ikke mat på ribbe, bare fett. Masse avfall. Men hvis man elsker å spise direkte fett er ribbe topp. Anonymkode: d2ab1...259 Da steker du den feil! Sånn er det med den saken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå