AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Jeg er ei jente med utelandsk bakgrunn, som egentlig ikke har slitt så veldig mye med rettskriving og snakke norsk, men i det siste har jeg isolert meg SÅ mye at alt jeg skriver blir helt feil. Jeg skriver setninger i feil rekkefølge og hele setningen blir helt feil, men hjernen min oppfatter ikke dette før lenge etterpå. Det eeeeeer sååå flaut for jeg haR tekstet noen frem og tilbake, og jeg innså at jeg gjorde det igjen!? Vedkommende må jo tro at jeg er ekstremt dum eller tilbakestående?? Herregud har angst Anonymkode: 231b9...221
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Les noen bøker. Anonymkode: cca63...d2f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Å lese bøker er veldig lurt da. Eller skriv tekster med venner du er trygg på, så det ikke blir flaut for deg. Be om tilbakemelding på det du skriver. Anonymkode: 0ee62...77b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Hvis vedkommende vet at du har utenlandsk bakgrunn, kan jeg ikke tenke meg at han eller hun tenker noe negativt om deg bare fordi du ikke skriver feilfritt. Slapp helt av, du blir ikke bedre av å stresse, men av å prøve, feile og være uredd. Anonymkode: 71ec2...b57 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 En ting som har hjulpet med engelsk, er å snakke høyt og mye alene, og lese engelske bøker. Jeg var kjempegod i engelsk, bodde i utlandet og praktiserte engelsk i hverdagen, men så hadde jeg lang periode hvor jeg aldri snakket engelsk, og når jeg først skulle gjøre det igjen, så oppdaget jeg at jeg bommet på mye uttale, setningsoppbygging og lignende. Begynte finne fram engelske bøker og tekster, og lese disse, og lese de høyt. Jeg er en person som prater mye med dyrene mine og med meg selv når jeg er hjemme alene, så begynte snakke engelsk høyt når jeg var alene også, og fikk dermed praktisert språket mye Språk er litt som å sykle, når man først har lært det så kan man det, men om man ikke praktiserer det så blir man ustødig. Men om man begynner praktisere igjen, så finner man rytmen. Anonymkode: f91fb...2d4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Les bøker, ja Anonymkode: 4a0a0...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå