AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Hei! Vært sammen med en kar i snart ett år. Vi møtes annenhver uke når han ikke har barna. Men det er noen ting jeg føler mangler. Bl.a. ting han lover vi skal gjøre sammen eller noe han skal ordne, men det blir aldri noe av. F.eks. at jeg skulle få være med på motorsykkeltur i sommer, reparere noe i innkjørselen der vi må hente noe med traktor men jeg har ikke sertifikat for å kjøre den. Eller han skulle opprette en konto på sosiale medier der vi kan dele bilder og lettere holde kontakt når vi er borte fra hverandre annenhver uke. Pluss mange andre ting som vi har planlagt å gjøre sammen på fritiden men det blir ikke noe av. Han er veldig positiv i starten og sier ja, så klart. Det skal jeg ordne/få meg. Men så skjer det ikke noe mer. Jeg prøver å ikke mase men etterhvert når sommeren gikk så ble det for sent å gjøre en del av de tingene vi hadde tenkt. Er redd han blir lei om jeg maser. Og et par ting har jeg fått hjelp til å få ordnet av andre, og da blir han bare stille og kommenterer det ikke. Men når det går flere måneder uten at det skjer noe så ber jeg heller om hjelp hos andre. Føler nesten at han ikke tar meg helt på alvor. Han sender aldri god natt melding f.eks. og har ingen bilder av oss på mobilen sin. Sier aldri at han er glad i meg, hvis ikke jeg sier det først. Når jeg besøker han så hjelper jeg alltid til med klesvask, matlaging og passer barna hans litt. Har tatt det opp med han en gang før at det virker som han tar meg litt for gitt men han avbekrefter det. Men sier vi må ta tiden til hjelp og se hva som skjer og at han har dårlig erfaring fra et tidligere forhold. Og hadde dermed holdt litt igjen med oss. Men bestemte oss for å satse videre men synes det mangler noe likevel. Vi ringes nesten daglig annenhver uke når vi ikke sees, men det går mest i snakk om været og lignende og de samme spørsmålene hver gang. Selvom vi er sammen så føler jeg meg ofte alene og litt ensom. Må selv dra lasset for å få ting til å gå rundt og føler jeg bidrar en god del men får litt lite tilbake. Og gir snart opp å spørre om f.eks. å hente det der med traktoren. Er gjort på en til to timer. Får heller betale noen andre for å gjøre det. Mulig jeg er kravstor men ser nesten ikke poenget med å være sammen om vi ikke skal hjelpe hverandre og være støttende. Føler meg liksom ikke elsket og merker følelsene begynner å forsvinne. Noen tips? Fant der eut av det og ble det bedre? Anonymkode: b9a7d...b64 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Hei. Er sammen med en som har lovet meg hjelp til både det ene og det andre, i tillegg til alle de gøye tingene vi skal finne på. Som det aldri blir noe av. Gidder ikke mase på han, er ikke min jobb å oppdra voksne folk. Men han kan bli fornærmet dersom andre har hjulpet meg. Det blir tydeligvis ikke bedre, og nå synger det på siste verset her, for jeg er luta lei venting og tomme ord. Anonymkode: 5bdc9...771 4
Mariss@68 Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vært sammen med en kar i snart ett år. Vi møtes annenhver uke når han ikke har barna. Men det er noen ting jeg føler mangler. Bl.a. ting han lover vi skal gjøre sammen eller noe han skal ordne, men det blir aldri noe av. F.eks. at jeg skulle få være med på motorsykkeltur i sommer, reparere noe i innkjørselen der vi må hente noe med traktor men jeg har ikke sertifikat for å kjøre den. Eller han skulle opprette en konto på sosiale medier der vi kan dele bilder og lettere holde kontakt når vi er borte fra hverandre annenhver uke. Pluss mange andre ting som vi har planlagt å gjøre sammen på fritiden men det blir ikke noe av. Han er veldig positiv i starten og sier ja, så klart. Det skal jeg ordne/få meg. Men så skjer det ikke noe mer. Jeg prøver å ikke mase men etterhvert når sommeren gikk så ble det for sent å gjøre en del av de tingene vi hadde tenkt. Er redd han blir lei om jeg maser. Og et par ting har jeg fått hjelp til å få ordnet av andre, og da blir han bare stille og kommenterer det ikke. Men når det går flere måneder uten at det skjer noe så ber jeg heller om hjelp hos andre. Føler nesten at han ikke tar meg helt på alvor. Han sender aldri god natt melding f.eks. og har ingen bilder av oss på mobilen sin. Sier aldri at han er glad i meg, hvis ikke jeg sier det først. Når jeg besøker han så hjelper jeg alltid til med klesvask, matlaging og passer barna hans litt. Har tatt det opp med han en gang før at det virker som han tar meg litt for gitt men han avbekrefter det. Men sier vi må ta tiden til hjelp og se hva som skjer og at han har dårlig erfaring fra et tidligere forhold. Og hadde dermed holdt litt igjen med oss. Men bestemte oss for å satse videre men synes det mangler noe likevel. Vi ringes nesten daglig annenhver uke når vi ikke sees, men det går mest i snakk om været og lignende og de samme spørsmålene hver gang. Selvom vi er sammen så føler jeg meg ofte alene og litt ensom. Må selv dra lasset for å få ting til å gå rundt og føler jeg bidrar en god del men får litt lite tilbake. Og gir snart opp å spørre om f.eks. å hente det der med traktoren. Er gjort på en til to timer. Får heller betale noen andre for å gjøre det. Mulig jeg er kravstor men ser nesten ikke poenget med å være sammen om vi ikke skal hjelpe hverandre og være støttende. Føler meg liksom ikke elsket og merker følelsene begynner å forsvinne. Noen tips? Fant der eut av det og ble det bedre? Anonymkode: b9a7d...b64 Vil du virkelig ha det sånn? Det blir ofte ikke bedre.... 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er sammen med en som har lovet meg hjelp til både det ene og det andre, i tillegg til alle de gøye tingene vi skal finne på. Som det aldri blir noe av. Gidder ikke mase på han, er ikke min jobb å oppdra voksne folk. Men han kan bli fornærmet dersom andre har hjulpet meg. Det blir tydeligvis ikke bedre, og nå synger det på siste verset her, for jeg er luta lei venting og tomme ord. Anonymkode: 5bdc9...771 Kjipt at det er sånn. Skjønner godt det er på siste verset da. 7 timer siden, Mariss@68 skrev: Vil du virkelig ha det sånn? Det blir ofte ikke bedre.... Nei, vil egentlig ikke det. Og føler jeg har tatt det opp nok til at han har fått sjansen til å rette på det. Men er like langt. Pluss at han røyker en 20 pk om dagen. Sa han skulle slutte til sommeren, for det var enkelt å slutte om han bare bestemte seg for det. Men ikke skjedd noe og er så lei røyklukta. Anonymkode: b9a7d...b64
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 Du må se på hva en person gjør, ikke hva han sier han skal gjøre. Anonymkode: 070b5...82f 17
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Han er både lat og holder ikke det han lover. I tillegg er han så kjedelig at han snakker om været og andre overfladiske ting. Jeg dumpet nettopp en slik tulling! Tro meg, dette blir ikke bedre. Bare verre og verre å leve med, for deg. Anonymkode: c4c7a...efd 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 Bare et tips, folk som mener det de sier kommer med konkrete forslag. "Jeg kan hjelpe deg med dette, skal vi si neste helg?" "Blir du med på motorsykkeltur på fredag?" Osv. Det verste jeg vet er folk som skal oppnå noe NÅ ved å fantasere og bruke fremtiden, for meg er det et tegn på at de egentlig ikke har noe å gi her og nå så de må gi deg håp du kan leve på, så du ikke blir lei og stikker. Se bort fra alt han har lovet deg, HVA har du i hendene her og nå? Anonymkode: 16eef...ccb 9
got2go Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Sånne folk blir aldri bedre. De lover og lover og lever i ei fin fantasiboble, men får aldri fingeren ut til å faktisk gjennomføre noe. Du må spørre deg selv om du klarer å forholde deg til alle falske lovnadene han aldri kommer til å fullføre. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Tro på det han (ikke) gjør, ikke det han sier! Ikke skryt av han eller gi han "goder" når han lover noe. Ikke gi han hverken takk eller skryt før han faktisk har gjort det han vil ha skryt for. Lei inn noen til å fikse det traktor-greiene. Klager han, så si at du trengte å få det gjort, og ikke klarte det selv. Hvordan orker du å være sammen med en røyker?? De stinker jo så fælt at man automatisk holder 2-meters regelen. Minst! Anonymkode: a401b...53b 1
PM75 Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Så kort oppsummert så hjelper du han, mens han ikke hjelper deg. Og han kommer med fagre ord han ikke holder. Hvorfor i alle dager er du redd for å si ifra? Hva har du å miste? 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 Tror nok at det er denne personligheten hans som har gjort til at han ble singel i utgangspunktet . Han er bare sånn, og det skal mye til at han forandrer seg. Eksem hans kunne sikkert bekreftet det du sliter med nå . Har du virkelig ork til å leve sammen med en som ikke tar ansvar ? Anonymkode: b5128...bad 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 Takk for innspill ! Det begynner å bli slitsomt ja, og livet blir mer uforutsigbart når alt skal skje i slow motion eller aldri. Føler jeg må unnskylde han. Bl.a. noe han skulle kjøpe for moren min og ta med fra hans hjemby (får ikke tak i den matvaren her) men gang på gang "glemmer han det". Har sluttet å spørre han om det nå og tror moren min har innfunnet seg med at det ikke blir noe av. Kjenner ikke eksen hans men ser flere grunner til hvorfor hun eventuelt gikk (var hun som gjorde det slutt). Han er generelt sløv med å følge tiden og ofte må barna vente eller middagen ble to timer forsinket fordi "tiden gikk i fra han". Skulle ønske vi hadde bedre kommunikasjon og var mer på bølgelengde. Men synes han har en litt belærende holdndinh overfor meg. Som om jeg ikke kan noe. Han kaller meg også for sjefen i forholdet. Enda jeg aldri bestemmer noe over hodet på han eller krever så mye. Anonymkode: b9a7d...b64
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Er du sikker på at du er kjæresten hans og ikke bare ei han puler, for ham.?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 Dette er ikke den type forhold du ser for deg å ha, så det er ikke å gruble på engang. Han sier ting, men følger ikke opp. Det ender med at du må fikse tingene selv, og han blir sur fordi du er selvstendig og tar tak i ting selv og avtaler med andre mennesker. Det er mange som holder fast på forhold pga bra sex feks selv når alt annet tydelig viser at man aldri burde blitt sammen og helst ikke fått hus og barn. Lønner seg å være dønn ærlig med seg selv og partner/ekspartner. Anonymkode: 33075...e93 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Merkelig de der menna som bruker et tidligere dårlig forhold som unnskyldning til å behandle nydama dårlig.
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, Lama_Drama skrev: Merkelig de der menna som bruker et tidligere dårlig forhold som unnskyldning til å behandle nydama dårlig. Det fungerer jo....
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #17 Skrevet 14. november 2020 Man ser jo tydelig konturene av hvorfor det ble slutt med barnas mor... Jeg har brent meg på den typen mann selv, bare drømmer og store ord, aldri noen resultater i praksis. Anonymkode: 6d53a...737 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 kjenner til slike menn ja(og damer). slo opp med en sånn nylig. gidder ikke være sammen når respekten er på bunn-gjensidig😏 Anonymkode: d258f...03e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: kjenner til slike menn ja(og damer). slo opp med en sånn nylig. gidder ikke være sammen når respekten er på bunn-gjensidig😏 Anonymkode: d258f...03e Er ikke det drømmen for alle som behandler daten sin dårlig da? Ditt livs store kjærlighet. Anonymkode: 80bda...7a3
Kokeshi Skrevet 15. november 2020 #20 Skrevet 15. november 2020 Han høres veldig likegyldig ut. Vanskelig for deg å beholde gnisten i forholdet når han gir så lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå