AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Ååå, jeg er så sint på han! Jeg vil egentlig bare glemme hele dritten, men det går ikke. Han er rasende på meg, og jeg på han. Burde jeg bare legge meg, begynne med blanke ark i morgen? Jeg vil jo si at jeg elsker han og beklage for krangelen, men han vil aldri beklgsge eller si han elsker meg tilbake. Hva gjør dere, de gangene dere føler begge har like mye skyld?☺️ Anonymkode: 4b87c...f4f
Gjest theTitanic Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Det kommer jo helt ann på krangelen..
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ååå, jeg er så sint på han! Jeg vil egentlig bare glemme hele dritten, men det går ikke. Han er rasende på meg, og jeg på han. Burde jeg bare legge meg, begynne med blanke ark i morgen? Jeg vil jo si at jeg elsker han og beklage for krangelen, men han vil aldri beklgsge eller si han elsker meg tilbake. Hva gjør dere, de gangene dere føler begge har like mye skyld?☺️ Anonymkode: 4b87c...f4f Da må en av dere være den voksne.. Anonymkode: 9f9bf...07a 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Jeg klarer ikke å legge meg hvis noen er sinte så vi må alltid gjøre opp før vi legger oss, selv om det drøyer til midt på natten. Jeg synes det er godt å få en liten pause hvor jeg kan gråte litt og kanskje få noe frisk luft. Vi krangler egentlig veldig lite, men jeg kan fort overreagere å eksplodere for «småting» dersom jeg ikke har det noe greit, da er det bare å si unnskyld og forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.
Litenlinerle Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må en av dere være den voksne.. Anonymkode: 9f9bf...07a Enig med denne. Tror det er lettere å utvikle forholdet om en tør å vise seg som et "forbilde", kanskje kjæresten din bli inspirert og tør å være mer sårbar selv 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Elder Millennial skrev: Jeg klarer ikke å legge meg hvis noen er sinte så vi må alltid gjøre opp før vi legger oss, selv om det drøyer til midt på natten. Jeg synes det er godt å få en liten pause hvor jeg kan gråte litt og kanskje få noe frisk luft. Vi krangler egentlig veldig lite, men jeg kan fort overreagere å eksplodere for «småting» dersom jeg ikke har det noe greit, da er det bare å si unnskyld og forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Takk for svar. Jeg er likedan, at jeg ikke får sove hvis vi krangler. Problemet er- denne gangen har jeg virkelig null å si unnskyld for. Han har virkelig vært en totalt drittsekk, men skylder på meg. Dette er ikke standarden, de få gangene vi krangler er vi medskyldige begge to. Jeg vet han nekter å ta skyldz så jeg vet ikke hva jeg gjør.. Anonymkode: 4b87c...f4f 2
Litenlinerle Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg er likedan, at jeg ikke får sove hvis vi krangler. Problemet er- denne gangen har jeg virkelig null å si unnskyld for. Han har virkelig vært en totalt drittsekk, men skylder på meg. Dette er ikke standarden, de få gangene vi krangler er vi medskyldige begge to. Jeg vet han nekter å ta skyldz så jeg vet ikke hva jeg gjør.. Anonymkode: 4b87c...f4f I slike situasjoner prøver jeg å fortelle hvordan jeg føler meg, at det sårer meg når du snakker til meg på den måten (f.eks). Prøver å vise hvordan den andre påvirker meg, slik at han/hun kanskje går ut av forsvarsposisjon og begynner å vise litt mer empati. Men ikke en lett sak. Endret 13. november 2020 av Litenlinerle 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Burde jeg bare legge meg, begynne med blanke ark i morgen? Uten å vite noe særlig detaljer, ja - det er som oftest lurt, uansett hva. Kanskje ikke begynne på blanke ark, men i en hvilt kropp, med et oppfrisket sinn og sannsynligvis bittelitt distanse til samtaleemnet. Da tenker du mer klart, og kan ta avgjørelser i "kaldt blod", som du kan stå for. Anonymkode: 77f21...f20 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg er likedan, at jeg ikke får sove hvis vi krangler. Problemet er- denne gangen har jeg virkelig null å si unnskyld for. Han har virkelig vært en totalt drittsekk, men skylder på meg. Dette er ikke standarden, de få gangene vi krangler er vi medskyldige begge to. Jeg vet han nekter å ta skyldz så jeg vet ikke hva jeg gjør.. Anonymkode: 4b87c...f4f Da tar du naturligvis ikke på deg noen skyld, eller er noe grei. Gråt litt hver dag og når han spør hvorfor så kan du si at det er fordi han er så slem... Anonymkode: d9b40...b3a
Gjest Elder Millennial Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg er likedan, at jeg ikke får sove hvis vi krangler. Problemet er- denne gangen har jeg virkelig null å si unnskyld for. Han har virkelig vært en totalt drittsekk, men skylder på meg. Dette er ikke standarden, de få gangene vi krangler er vi medskyldige begge to. Jeg vet han nekter å ta skyldz så jeg vet ikke hva jeg gjør.. Anonymkode: 4b87c...f4f Av å til kan det være vanskelig å si unnskyld, spesielt om man føler skam. Jeg vet ikke hva det gjelder eller noe om fordeling av skyld. Det viktigste er ikke hvem som vinner krangelen, men at dere får løst opp floka. Hvis begge er veldig sinte så er det nok best å ta en pause til dere har roet ned å kan snakke rolig om det.
Litenlinerle Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da tar du naturligvis ikke på deg noen skyld, eller er noe grei. Gråt litt hver dag og når han spør hvorfor så kan du si at det er fordi han er så slem... Anonymkode: d9b40...b3a Denne løsningen høres unødvendig slitsom ut? Hva med å øve på å kommunisere på en konstruktiv måte med kjæresten? 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg er likedan, at jeg ikke får sove hvis vi krangler. Problemet er- denne gangen har jeg virkelig null å si unnskyld for. Han har virkelig vært en totalt drittsekk, men skylder på meg. Dette er ikke standarden, de få gangene vi krangler er vi medskyldige begge to. Jeg vet han nekter å ta skyldz så jeg vet ikke hva jeg gjør.. Anonymkode: 4b87c...f4f Da synes jeg ikke du skal si unnskyld. Er ikke enig i den greia med at man ikke skal legge seg sinte, ofte trenger man å få litt avstand til ting (og litt søvn, mindre promille om man er beruset osv...) La det ligge nå, legg deg og sov. I morgen så kan du si til ham at du er lei deg pga. X som han har gjort. Si at du er klar til å snakke om det når han er klar til å snakke rolig om det. Ta det derfra. Ikke legg deg flat bare for å gjøre alt ok igjen om det faktisk er han som har gjort noe galt. Ikke la ham være sur på deg for din reaksjon og snu det til at du må si unnskyld. Anonymkode: dd4af...b8c 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 Min kjæreste blir alltid veldig sint først om han har gjort noe som jeg blir lei meg for og jeg blir sur på ham for det. Han takler dårlig kritikk og har litt vonde greier fra fortiden med å bli beskyldt for ting/manipulert til å få skyldfølelse uten å ha gjort noe, så han går rett i forsvar... Men når han har roet seg litt og fått den akutte "angrep er det beste forsvar" på litt avstand så er det mulig å prate og han ser hva han har gjort/klarer å høre på meg og det er større sjanse for at han sier unnskyld eller ønsker å ordne opp og snakke om hva som må endres eller forbedres, eller forklare sin side så jeg forstår. Gjerne dagen etter. Anonymkode: dd4af...b8c 1
melonen Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 Jeg prøvde å snakke med han, rolig og kontrollert- det funka ikke. Jeg får vel bare legge meg snart til tross for at jeg ikke får sove Ts 1
melonen Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 (endret) . Endret 13. november 2020 av melonen
melonen Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 (endret) . Endret 13. november 2020 av melonen
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 Jeg prøvde å snakke med han- rolig og kontrollert. Det funka ikke. Får bare legge meg og håpe på det beste i morgen. Har lite tro på det .. Anonymkode: 4b87c...f4f
melonen Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 (endret) 3 minutter siden, melonen skrev: Litt tull nå da jeg ønsker å være anonym, baklager det❤️ Endret 13. november 2020 av melonen
Gjest Villfisker Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 46 minutter siden, Elder Millennial skrev: Jeg klarer ikke å legge meg hvis noen er sinte så vi må alltid gjøre opp før vi legger oss, selv om det drøyer til midt på natten. Jeg synes det er godt å få en liten pause hvor jeg kan gråte litt og kanskje få noe frisk luft. Vi krangler egentlig veldig lite, men jeg kan fort overreagere å eksplodere for «småting» dersom jeg ikke har det noe greit, da er det bare å si unnskyld og forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Det er en god regel
Litenlinerle Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, melonen skrev: Jeg prøvde å snakke med han, rolig og kontrollert- det funka ikke. Jeg får vel bare legge meg snart til tross for at jeg ikke får sove Ts uff...håper det blir bedre for dere i morgen ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå