Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener folk skal få pynte til jul når de vil, men de siste 2-3 dagene har jeg sett 5 ulike hjem pynte juletreet i stua. Kan forstå de som starter 1 desember eller første søndag i advent, men vi er ikke midtveis i november engang. 

Er flere tidlig ute i år?

Anonymkode: d426f...8ef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler nok om situasjonen vi befinner i oss nå. 

Anonymkode: 00ced...2d7

• Liker 3
Skrevet

Vi setter aldri opp treet før den 23.desember :) 

Anonymkode: d9fa2...f52

• Liker 8
Skrevet

Nei, vi pynter litt 1. desember, men juletreet kommer ikke opp før lille julaften. Vi har ekte tre så det hadde uansett ikke fungert å ha det oppe så lenge. 

• Liker 4
Skrevet

Aldeles ikke. Her i heimen kommer ikke treet opp før 23. desember. Kan til nød sette det opp en dag eller to før hvis det er spesielle grunner til det, som f.eks. at jeg skal reise vekk eller vet jeg må jobbe seint på lillejulaften, men det er ikke tilfellet i år. 

• Liker 7
Skrevet

Juletre i midten av november?? Det er ikke engang advent🤦🏼‍♀️😂 Her kommer treet opp 23.desember. Pynter til advent 1.desember 

Anonymkode: ee06e...473

• Liker 6
Skrevet

Vaska og pynta hele huset igår, men stjernene i vinduet skal opp 1 desember og juletre litt uti desember.

Grunnen til at jeg pynta alt nå, selv om jeg pleier vente til 1 desember, er at vi har et voldsomt smitteutbrudd i vår lille kommune. 2 av barna sitter i nærkontaktkarantene og venter på testsvar.

Pga sykdom pleier jeg tåle influensa og div veldig dårlig, så derfor vil jeg bli ferdig med ting, i tilfelle jeg blir helt utslått 😊

• Liker 1
Skrevet

Juletreet pyntes lille julaften. Jeg ser at noen snakker om å starte julepynting og den slags ekstra tidlig i år fordi omstendighetene er som de er (og det må de jo gjerne gjøre, for all del). For min del er mye av gleden ved jula, enten det dreier seg om pynt, mat eller musikk, knyttet til nettopp det at det kun foregår i en spesiell og begrenset del av året. Jeg får ikke den samme gleden tidlig i november, uansett hvor mye marsipan jeg spiser eller hvor mange nisser jeg pynter med.

• Liker 6
Skrevet

Fra 1 des så setter jeg opp 2 stk mini grantre uten pynt (noen ganger slenger jeg bare på lyslenke rundt). 

Tar opp uekte juletre og pynter det ut i fra når stebarnet er hjemme hos oss 😊 Tidlig desember. 

Skrevet

Hadde jeg pyntet til jul nå hadde jeg vært dritlei pynten før vi kom til advent. Litt av julens magi for meg er å pynte i desember etter en mørk november.

Så nei, ingen pynt eller tre her.

Anonymkode: a97d9...7d1

• Liker 4
Skrevet

Setter det opp ca 1 desember. 

Anonymkode: 1c4ca...212

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det har jeg ikke, da hadde jeg blitt lei lenge før julaften. 

Skrevet

Juletreet er prikken over i’en og kommer derfor ikke opp før lillejulaften. For meg blir det helt feil å ha juletre midt i hverdagskaoset. 
Selv om jeg er over snittet opptatt av interiør så er jeg veldig tradisjonell når det kommer til julen. Har også kommet frem til at jeg ikke får julestemning av moderne julepynt i pastellfarger, så her blir det mye grønt, litt gull og litt rødt selv om rød er en farge jeg unngår ellers. Jeg ønsker meg helst en jul i «Fanny og Alexander»stil😅
At flere og flere starter julepyntingen tidligere enn før tror jeg henger mye sammen med at bloggere/influencere begynner julekjøret ekstremt tidlig. Dette gjør de naturligvis for klikk og spons og dermed tror andre at det er slik det skal være. 

Anonymkode: 80bc4...fb8

• Liker 2
Skrevet

Nå som folk er mer hjemme trengs det mer kos hjemme. Det er blitt vanlig å vinterpynte i min krets, med lys og stjerner og julepynt som ikke er særlig julete. Vi har fått opp stjerne, lys og vinterby. 
treet kommer opp første helgen i desember. 

Anonymkode: 1d9dd...5cb

• Liker 1
Skrevet

Nei, absolutt ikke. For meg blir det helt feil. Pynter så smått fra første helgen i advent, da med stjerner i vinduene, lilla adventslys og noe enkel pynt, i tillegg til lys ute. Resten av pynten kommer fram siste helgen før julaften, og juletreet settes opp og pyntes 21. eller 22. desember. 
Juletre og julepynt i november kommer aldri i vårt hus. 

Anonymkode: d9ee3...5d7

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg satt opp juletre nå hadde det jo ikke vært noe spesielt igjen til julaften?? :klo:

Jeg har hjemmekontor, og joda, det er fint å pynte litt. Men det trenger jo ikke være JULEpynt? :klo: jeg koser meg med kakao eller gode kaffedrikker, og lys. I desember kommer nok noen nisser frem, men den høytidelige pynten får vente til hjemmekontoret er "stengt" og julefreden skal senke seg. Kan heller pynte med andre ting hvis behovet skulle oppstå, men helt ærlig syns jeg hjemmekontor ødelegger pynten mer, enn pynten pynter hjemmekontoret. 😂

Skrevet

Det er mer enn 5 uker for tidlig. 

Hos oss kommer treet på plass den 23. For meg er alt annet sært. Like sært er det å kaste ut igjen treet i romjula, men det er jo ikke noe rart om noen gjør det hvis de har hatt julepynten framme omtrent siden skolestart. :eeeh:  

• Liker 4
Skrevet

Har ikke satt opp enda, men har sett det i ett hus. Litt tidlig, men kanskje rundt 1.advent.

Anonymkode: 82ccb...989

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...