AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Baby er 7 mnd og protesterer kraftig med gråt når pappa skal legge. Synes ikke det er greit å la henne gråte til hun blir utmattet, så vi har aldri pushet det så langt. Det har derimot vært perioder tidligere hvor far fint har kunnet legge, men sånn er det ikke nå. Når jeg legger er det litt byssing og kos før hun legges ned i sengen. Sovner da eller så gjentas byssingen litt. Råd eller erfaringer? ☺️ Vil dette gå seg til etter hvert eller bør vi «ta kampen»? Anonymkode: f5d9f...8c9
Anjatapinjata Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Her har vi hatt perioder der jeg sliter med å legge og far sliter med å legge. Den som får det lettest til legger i all hovedsak, mens vi har byttet på å prøve. Far jobber kvelder så har vært ganske ille i perioder der han har vært vrang med meg. Men alt går og det meste går over 😊
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 28 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Her har vi hatt perioder der jeg sliter med å legge og far sliter med å legge. Den som får det lettest til legger i all hovedsak, mens vi har byttet på å prøve. Far jobber kvelder så har vært ganske ille i perioder der han har vært vrang med meg. Men alt går og det meste går over 😊 Skjønner! 😇 Takk for svar. Ts Anonymkode: f5d9f...8c9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Les om trøstetrappa. Å ta opp et barn med en gang for å bysse det er ikke lurt, da barnet ikke lærer å regulere seg selv. Begynn først med bare stemmebruk, og om det ikke fungerer, en hånd på barnet osv. Å ta opp barnet for å bysse er siste trinn i trøstetrappa. Om du ikke tar opp barnet for å bysse med en gang det gråter kan det på sikt bli enklere for far å legge barnet også. https://www.stinesofiesstiftelse.no/tema/trostetrappa Anonymkode: ef7df...881 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 På 13.11.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev: Les om trøstetrappa. Å ta opp et barn med en gang for å bysse det er ikke lurt, da barnet ikke lærer å regulere seg selv. Begynn først med bare stemmebruk, og om det ikke fungerer, en hånd på barnet osv. Å ta opp barnet for å bysse er siste trinn i trøstetrappa. Om du ikke tar opp barnet for å bysse med en gang det gråter kan det på sikt bli enklere for far å legge barnet også. https://www.stinesofiesstiftelse.no/tema/trostetrappa Anonymkode: ef7df...881 Stemmer. Jeg skrev ikke så detaljert om selve leggingen, men vi prøver alltid med en hånd, rolig nattasang eller noe sånt før vi tar henne opp litt. Og vi bysser ikke noe særlig lengre, er mer holde og rugge litt (kanskje et halvt minutt) før hun legges våken tilbake. Men jeg følte ikke det var såå relevant for spørsmålet, hun sovner selv etter å ha blitt lagt med øynene åpne. Nå har uansett pappa fått til leggingen 2 dager uten klaging, og på under 15 minutter 😊 Aner ikke hvorfor det var greit i dag. Kanskje fordi han ble med på legging første dagen, og deretter tok stell og legging andre dagen. Who knows Anonymkode: f5d9f...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå