Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du sett noe eller merket noe som kan tyde på liv etter døden?

Anonymkode: 0f860...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4f5e5...b87

Skrevet

Ja, man lever videre i følge termodynamikkens første hovedsetning. Og da snakker jeg ikke om kroppen.

Anonymkode: 3e129...c92

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg tror det. 

Anonymkode: 5a4f3...e9b

• Liker 3
Skrevet

Nei. Men skulle ønske jeg gjorde det. Å dø virker utrolig kjipt. Men tror bare vi blir borte. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, og håper for guds skyld at jeg har rett. Det holder med dette livet.

Anonymkode: bd068...0c3

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nei, prøver derfor å leve dette livet så godt som mulig 😃

Skrevet

Ja på ein måte, men ikkje nødvendigvis som nå. Ser for meg at vi blir ein del av universet, som igjen skaper nytt liv. Og at vi på den måten lever "evig" i kvarandre.

Men eg veit ikkje.

• Liker 2
Skrevet

Ja faktisk. Men ikke er fysisk liv som vi har nå, men en eller annen form for liv ja .. Men aner ikke hva eller hvordan. 

Jeg har feks døde familiemedlemmer som har «kommet til meg» i drømmene mine å fortalt meg ting som skal skje, så har det skjedd på datoen. Feks så var jeg gravid, og farmor kom å satte seg ved kjøkkenbordet i drømmen å sa «om 8 uker og tre dager så mister du det barnet», og det skjedde, på dagen. Har mange sånne historier .. Så tror helt ærlig at det er mer enn hva vi ser. Kanskje. 

Anonymkode: 79555...6dc

• Liker 5
Skrevet

Med jevne mellomrom når jeg er skikkelig lei meg, får jeg en følelse av at min avdøde oldemor og min hund kommer til meg. Oldemoren min har kommet til meg fra jeg var rundt 10 år gammel, og hunden min kom med henne etter hun døde da jeg var 20 år gammel. Jeg tror egentlig ikke på slike ting, men det føles vanvittig ekte og nært, og gir en veldig trøst. Så jeg vet ikke...

Anonymkode: 2368e...c35

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror på det og jeg har opplevd noe.

Anonymkode: 3f425...069

• Liker 1
Skrevet

Ja. I himmelen er gatene brolagt med gull og 72 jomfruer dom venter på deg. Utenfor porten til himmelen står det engler som vakter. 

Anonymkode: 4102b...23b

Skrevet

Jepp.. jeg tror man lever videre i andres tanker.

men som klarsynt så har jeg jo sett at det er litt mer på jord enn hva folk synser seg til. :)

Anonymkode: 81198...860

Skrevet

Ja. Jeg tror på himmelen.

Skrevet

Jeg døde en gang, av hjertestans. Men jeg var allrede på sykehuset, så jeg ble vekket tilbake. Det jeg opplevde var veldig rart egentlig, følelsen av at overlevelsesinstinktet slår inn først, det er greit nok, men så følelsen av at kroppen ga opp. Det var rart. Den følelsen av at jeg aksepterte fullt ut det som skulle skje, merkelig følelse. Det var liksom helt greit. Fra naturens side var det jo meningen at jeg skulle dø. Så hver dag her på jorda er en "stjålet dag" - det er ikke egentlig meningen at jeg skal være her.

Jeg har hatt mange merkelige drømmer om andre folk som har dødd, også. Merkelige drømmer, den beste måten å beskrive det på er som om jeg husker fremtiden, minner om fremtiden på en måte. Og i dette har jeg også opplevd at folk har tatt avskjed. Har og opplevd at folk som har tatt livet av seg har kommet til meg i drømme, fordi de "ikke får kontakt med noen andre," som de selv sier.

Så hva skal man tro? Jeg tror vel egentlig det er ganske enkelt slik at vår menneskelige hjerne er bundet av tid og sted: Vi blir født - vi dør. Dagen begynner, dagen slutter. Alt har en begynnelse, alt har en slutt. Blomstene spirer, blomstene visner. Og siden vi lever i denne verdenen, hvor alt er bundet av tid og sted, så klarer ikke vår menneskelige hjerne å ta innover seg at noe kan være "evig". Vi klarer rett og slett ikke å begripe "uendelig", "tidløs" og "konstant". Og på grunn av disse menneskelige begrensningene som er pålagt oss akkurat her vi er, og akkurat her og nå, så fatter vi rett og slett ikke at tiden er et konsept som går både fremover og bakover. Og det stedbundne i oss, det menneskelige indre kompasset og tyngdekraften vår, det som binder oss til jorda og til atomene og molekylene i den fysiske verdenen, hindrer oss i å se at vi er så mye mer enn det som graviteten holder samlet i akkurat dette flyktige øyeblikket av menneskelig tid. 

Anonymkode: 62489...440

• Liker 7
Skrevet

Nei. Det holder med en runde, gitt.

Har sett flere døde mennesker, og det er så tydelig at de ikke er mer. At det er over. De er borte. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du sett noe eller merket noe som kan tyde på liv etter døden?

Anonymkode: 0f860...d9f

Nope.

Anonymkode: a9be2...e13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...