Gå til innhold

Dere som ble klippet og fikk rifter mm - hvor stor var baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har du fått problemer i etterkant? 

Anonymkode: dfecd...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble klippet. Babyen ble født noen uker tidligere enn termindato og var 2,7 kg.

Det var vondt i noen av stingene, tror de var for stramme.. husker ikke hvor lenge det varte, men deretter har det ikke vært noen problemer

Anonymkode: be222...1aa

Skrevet

Revnet en god del.

Hodet var 36 cm. 

Babyen var 3500gram.

Det tok lang tid før det grodde sikkelig. Hadde ekstremt vondt de første 2 mnd etter fødsel. Det tok 6 mnd før jeg var helt smertefri. Ting gikk ikke tilbake til det normale igjen før jeg sluttet å amme. Nå 1 år etterpå kjennes det veldig greit og fint ut, men var et helvette etter fødsel. 

Anonymkode: f1c4e...038

Skrevet (endret)

Størrelsen har ikke nødvendigvis så mye å si. Min første var 2.7 kg, da revnet jeg til grad  2. Nestemann var 3.2  kg, da fikk jeg bare  noen smårifter/grad 1.

Stingene klødde litt, særlig dag 5-7 etter fødsel. Ellers var jeg ikke plaget i det hele tatt, men nå revnet jeg heller ikke så fryktelig  mye.

Endret av miore
Skrevet

Min var 4,9. Jeg ble klippet pga størrelsen, (det har man mer kontroll på, enn revning).  Litt "korsstingsbroderi" i etterkant og jeg var god som ny 😄

Anonymkode: 00c5d...aca

Skrevet

Klippet. 3500g men måtte tas med vakuum. Arret klør innimellom enda, 7 år senere.

Anonymkode: 679be...799

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og har du fått problemer i etterkant? 

Anonymkode: dfecd...c01

Jeg både revnet og ble klippet. Regningen var grad 3B og barnet var 4450gram

Har ikke hatt så mye plager i ettertid annet enn at jeg må bruke endel muskler på å ikke tisse på meg hvis jeg hoster eller nyser. Også har jeg vært sinnsykt plaget med hemoroider, men det kan alle om dem revner eller ikke. 

Anonymkode: 81cd5...fe6

Skrevet

3600 og 50 cm, revnet innvendig (noe komplisert å sy fikk jeg høre - ble sydd av legespesialist ..) og sydd av jordmor etter klipping.

aldri merket senskader eller ubehag ! (Og jeg har lav smerteterskel..)

Anonymkode: 7439a...012

Skrevet

Ca 3500 g og 33 cm rundt hodet. Tror ikke størrelsen har så veldig mye å si

Anonymkode: d5e63...cd8

Skrevet

Jeg fikk bare pyntesting og smårifter, men ble truet med klipp hvis ikke baby var ute på 5 press eller noe. Hadde presset i 1.5 time da, hatt rier i 32 timer. Baby begynte å bli stresset, men jeg var utslitt og maktet så vidt å presse. Handler ikke nødvendigvis om størrelsen på barnet, altså. 

Anonymkode: 2c7b6...fd2

Skrevet

3200 32 cm rundt hodet. Klipt og revnet stor dyp rift innvending. Vacum

Anonymkode: 39715...3d6

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg både revnet og ble klippet. Regningen var grad 3B og barnet var 4450gram

Har ikke hatt så mye plager i ettertid annet enn at jeg må bruke endel muskler på å ikke tisse på meg hvis jeg hoster eller nyser. Også har jeg vært sinnsykt plaget med hemoroider, men det kan alle om dem revner eller ikke. 

Skal sier at hodet var 38cm 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

3200 32 cm rundt hodet. Klipt og revnet stor dyp rift innvending. Vacum

Og, ja har problemer i etterkant:(

Skrevet

Ble både klippet og revnet med nr1, baby var 2,5 kg. Med nr 2 ingenting, 2,8 kg 😊 null problemer i etterkant, men fikk gode triks om å tisse mens jeg helte lunkent vann på og å tørke med hårføner til det grodde. 

Skrevet

Over 5 kg

Anonymkode: f8629...d82

Skrevet (endret)

HO: 33cm 
Vekt: 3.8kg
Legde: 51

Smule plaga etter syinga. 
Hovudsakeleg i forbindelse med sex i etterkant. 

Endret av abderitt
Skrevet

Første fødsel revnet jeg en grad 2b, babyen veide 4090, husker ikke hodeomkrets. Ingen plager i ettertid, annet enn hva jeg tenker er normalt (litt ubehag med sting osv). Merket heller ikke at jeg revnet. Fødsel nummer 2 fikk jeg bare et pyntesting, det var baby rett i underkant av 4 kg. Nå har ikke størrelse så mye å si for hvorvidt man revner, man kan få en totalruptur av en baby på 2,5 kg også, eller føde en på 4 kg uten rift. 

Anonymkode: 87ff3...971

Skrevet

Ble klippet pga at barnet må ha hjelp av vakuum. 3390 gr 50 cm. 

Anonymkode: 1f499...65d

Skrevet

3225g ,48 lang og 34 cm hodeomkrets..

revnet, spørte jordmor om hvor mange sting fikk til svar at hun tråklet og ikke talte😅 måtte på operasjon pga morkake som ikke kom, hadde revnet endel inni og såg de da.. litt ubehagelig å sitte da, ingen plager nå..

Anonymkode: e7611...f9a

Skrevet

Barnet var nesten 6 kilo, klipt og vakuum, hodeomkrets på 39 cm, men satt fast med skuldrene. Tenker jeg hadde flaks, for det var klippet som ble sydd å bare det. 

Anonymkode: 9da59...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...