Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vi har nå altså bestemt oss for å prøve oss som par, og vi har snakket om at han skal flytte inn til meg siden jeg eier eget. 

Har imidlertid blitt observant på en del ting ved han som plager meg. 

Første er at han føler seg vel mye hjemme her. Hvis han er her på formiddagen og jeg har planer på kvelden så kan jeg si til han at nå må jeg nesten gjøre litt husarbeide og etterpå ordne meg til venninna mi kommer, så jeg sier han må gå. Han blir da veldig treig, nesten sånn demostrativt og jeg sier greit han kan bli her til middag. Dette skjedde altså for litt siden. Etter middag ble han også veldig treig. Måtte sjekke noe på mobilen og glemte tida, snakket seg bort osv. Så kom venninna mi på kvelden og enda hadde han ikke somlet seg til å dra. Han gikk i dusjen når hun sto i gangen. Først etter det dro han. 

Hvis han ringer og ikke får svar så ringer han igjen og igjen selv om jeg sender mld om at jeg er opptatt nå. Så sier han at det bare er en liten ting og at det tar maks 30 sekunder. Jeg svarer og han kommer aldri til poenget og samtalen varer i et kvarter. Det å si hadet er heller ikke bare-bare, det er masse "husk at jeg elsker deg, savner deg sånn osv. 

Samme med hvis vi er sammen og vi har det travelt og jeg stresser for å rekke det vi skal nå, da kan han plutselig holde meg igjen, se meg dypt inn i øynene og ber meg puste og begynner å prate veldig sakte. Det er greit det men når det er et halvt minutt igjen til bussen går så må da gå an å si det han skal si til meg når vi er på bussen. 

Beklager rotete tekst, skrevet i all hast. Tingen er at jeg er veldig forelsket og liker han veldig ellers, men lurer altså på om dere ville ha flyttet sammen med han? 

Anonymkode: c078c...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Han ønsker kontroll på deg. Han ville feks forsikre seg om at det virkelig var ei venninne som kom og ikke en mann.. han er veldig uttrygg på seg selv og det blir en plage for deg fremover. Du kan fortelle han at du trenger «space» og se hvordan han reagerer. En mann som er trygg på seg selv og deg gjør ikke et stort nr ut av det og respekterer hva du sier. Men magefølelsen min forteller meg at denne typen her sikkert da begynner å gråte for å få deg til å få dårlig samvittighet og få deg til å ombestemme deg. = kontrollere deg.

Anonymkode: 35aaf...221

• Liker 24
Skrevet

Han kontrollerer deg og ignorerer dine ønsker og behov, og det er to veldig dårlige sider.

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope. Han ønsker kontroll på deg. Han ville feks forsikre seg om at det virkelig var ei venninne som kom og ikke en mann.. han er veldig uttrygg på seg selv og det blir en plage for deg fremover. Du kan fortelle han at du trenger «space» og se hvordan han reagerer. En mann som er trygg på seg selv og deg gjør ikke et stort nr ut av det og respekterer hva du sier. Men magefølelsen min forteller meg at denne typen her sikkert da begynner å gråte for å få deg til å få dårlig samvittighet og få deg til å ombestemme deg. = kontrollere deg.

Men hva med busshistorien da. Dreier seg vel ikke om sjalusi der.

Anonymkode: 4dec5...e34

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men lurer altså på om dere ville ha flyttet sammen med han? 

Jeg ville definitivt ventet så lenge at jeg ikke kalte vedkommende "flørt" lengre, i alle fall :vetikke: Vet ikke hvor fort "ungdommen" flytter sammen nå til dags, men å flytte sammen med "flørten" hørtes jo litt vel forhastet ut, spør du meg :opplyser:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 16
Skrevet

Stol på magefølelsen din!! Den vet bedre enn både hodet og hjertet!

Anonymkode: 97667...219

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stol på magefølelsen din!! Den vet bedre enn både hodet og hjertet!

Anonymkode: 97667...219

Enig. Siden du spør her så prøver magefølelsen din å fortelle deg noe. 

Skrevet

Ikke flytt sammen.

• Liker 4
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: e60e5...4e4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig!

Anonymkode: 5ff43...9dc

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hjelpes. Her var det mange røde flagg. Synes du bør revurdere dette samboerskapet. Han ønsker full kontroll på deg. Han stoler ikke på deg engang. Så klart han var treig, slik at han kunne forsikre seg om at det var en venninne som kom. Det virker som han føler seg særdeles berettiget når han krever å snakke med deg på tlf., til tross for at du gir beskjed om at du er opptatt. Dette blir ikke bedre med tiden, men verre. 

Endret av Rant
Skrivefeil.
  • Liker 7
Skrevet

Dette kommer du til å angre på. Her var en haug røde flagg. 

Anonymkode: 15f63...cf1

• Liker 4
Skrevet

Bo iallfall adskilt inntil tvilen har satt seg- i den ene eller andre retning.
For å ta han litt i forsvar, så kan han jo være usikker på deg. Men det er isåfall en dårlig måte å kommunisere det ut på. Holde deg igjen og snakke langsomt når bussen er ved med å passere - får kvelningsfornemmlse bare av tanken. 

Anonymkode: 7ca5d...6fa

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva med busshistorien da. Dreier seg vel ikke om sjalusi der.

Anonymkode: 4dec5...e34

Om 2 år er du i fengsel 

bussen. Han vil ikke at du skal dra noen steder. 

Anonymkode: 2a80a...644

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne brukte nesten et år av livet sitt på å bli kvitt en sånn mann. I begynnelsen av flørten var alt bare supert, han overøste henne med komplimenter og dyre gaver, var sjarmerende og fantastisk, og de kunne snakke timesvis på telefonen hver dag. Venninnen min var hodestups forelsket. 

Etterhvert begynte han å ringe oftere og oftere, ville vite hvor hun var og gjorde, fordi han savnet henne så fælt selvom de hadde sett hverandre for en halvtime siden. Hvis hun ikke svarte, ringte han på nytt. Og på nytt. En gang jeg snakket med henne ringte han 20 ganger på 10 minutter. Når hun da ringte opp igjen var han helt fra seg av bekymring.  Etterhvert ble det beskyldninger om at hun var utro hvis hun var ti minutter senere hjem fra jobb enn vanlig. Godtok ikke at hun fikk besøk eller var med venner. Han krevde å få passord til hennes sosiale medier, for hvis ikke han fikk det hadde hun noe å skjule. 

Jeg kunne fortsatt. Poenget var at det eskalerte. Fra kontroll til full overvåking, vanvittig manipulering. Venninnen min hadde null selvtillit igjen, han hadde brutt henne ned til en skygge av seg selv- som trodde det var henne det var noe galt med. Han ble også fysisk tilslutt, og da klarte hun å gå. Men da begynte trakassering på telefon og meldinger... og det tok lang tid og politianmeldelse til før han ga seg. 

Jeg sier bare, vær forsiktig. 

Anonymkode: d47d1...afc

• Liker 6
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis være at personen ønsker å kontrollere deg. Kanskje han bare er veldig usikker og har et stort behov for bekreftelse og trygghet, men føler at han mangler det til en viss grad i deres relasjon?

Anonymkode: 69b71...5f1

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke nødvendigvis være at personen ønsker å kontrollere deg. Kanskje han bare er veldig usikker og har et stort behov for bekreftelse og trygghet, men føler at han mangler det til en viss grad i deres relasjon?

Anonymkode: 69b71...5f1

Det er jo derfor han kontrollerer, fordi han er usikker. Man våkner ikke opp en dag og ønsker full kontroll. Han bør jobbe med seg selv før han initierer et seriøst forhold. Han tror han har rett til å kontrollere henne, fordi da stopper den verkende usikkerheten som bygger seg opp til et angstanfall, og han kan igjen puste lettet ut etter anerkjennelsen som følge av kontroll. Han tror derfor det er greit, fordi hallo, det tilfredsstiller ham. Igjen, han må jobbe mye med seg selv. Og TS bør ikke flytte sammen med ham nå.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han her høres ikke helt god ut. Jeg ville definitivt ventet med innflytting, anbefaler deg STERKT til å vente. 

Du kommer til å oppdage ganske kjapt at han ikke er god i hodet sitt, han minner meg typisk om en ekskjæreste av meg - som selvfølgelig har antisosial personlighetsforstyrrelse (psykopati). Typen din høres ekstremt kontrollerende og manipulerende ut, bare det at du merker det ikke pga han gjør det følelsesmessig. Og du er jo forelsket. 

Si at du trenger litt albuerom, og se hvordan han reagerer. Da får du fort svaret ditt om hvordan person han egentlig er. 

PS: Man skal alltid stole på magefølelsen sin!!! ALLTID

Endret av flygefisk1
  • Liker 5
Skrevet

Dere er i et nytt forhold, og er usikre på hverandre. Det virker ikke som om du kommuniserer åpent og ærlig med ham, og dette gjør ham nok enda mer usikker enn folk normalt er i begynnelsen av et forhold. Dette ,ed kommunikasjonen din burde du ta tak i. Si tydelig i fra hva du ønsker og hvilke behov du har. 

Hvorfor vurderer dere å bli samboere nesten før dere er blitt kjærester? Hadde det ikke vært hyggelig å få være kjærester en stund før dere inngår samboerskap?

Anonymkode: 158b5...a54

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare én ting å si: LØP!

For all del, ikke flytt sammen med ham! Jeg gikk i den fella, med en mann som var akkurat slik... Han overtok fullstendig kontrollen over meg, og det tok mange, mange år å komme seg ut av det igjen - med ødelagt selvfølelse og en tynnslitt psyke. Jeg har i ettertid forstått at han har en alvorlig personlighetsforstyrrelse...

Denne artikkelen beskriver alt veldig godt - også hvordan slike får deg til å tro at dere har en dyp relasjon før dere i det hele tatt kjenner hverandre, og hvordan de hekter deg inn i nettet sitt: 

https://psykopati.blogg.no/1528715782_derfor_lar_vi_psykopaten_mishandle_oss.html

Anonymkode: 65299...671

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...