Gå til innhold

Nesespray, avhengig? Tett etter få timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30 og har i over en mnd brukt otrivin nesespray før jeg legger meg, og 1-2 ganger på dagtid. I natt måtte jeg bruke sprayen igjen, og en stund etter at jeg sto opp, og utpå formiddagen.  Tok også for 4 timer siden, og har vært veldig tett i ene neseboret et par timer nå.

For å puste greit burde jeg tatt hver tredje time virker det som.  Skal prøve å la være frem til leggetid. Har prøvd saltvannspray, nesespray for barn under 2 år, jet saltvannsspray til absolutt ingen nytte.

Har hørt folk si det er bedre å bli avhengig enn å ikke få puste greit, spesielt på natta i svangerskapet. Men dette er jo helt ille. Ser andre klarer seg med spray før de legger seg om natta og kanskje en gang på dagtid.

Råd?

Anonymkode: b456b...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd saltvann?

Har du brukt nesespray noen uker blir du tett i nesa av sprayen, du irriterer slimhinnene så de hovner opp. Du føler deg tett.

Jeg var helt hekta i 2år!!, sleit skikkelig i 2uker med potte-tett nese når jeg skulle kutte det ut. Men brukte saltvann på slutten som hjalp mye. rense 3-4 ganger om dagen. Sov på siden så pleier nese åpne seg litt på ene siden.

Anonymkode: 0a3ae...fa8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd saltvann?

Ulike typer saltvannsspray ja. På natta må jeg ha otrivin, ellers får jeg ikke sove. På dagtid er det et mareritt å vær så tett og. Men kan prøve å holde ut uten. 

Noen mener nesetettheten går over etter at babyen er født. Men hvis man er avhengig av spray, så går det vel ikke over

Anonymkode: b456b...271

Skrevet

Jeg ble avhengig under graviditeten. Nå er mini 9,5 mnd å jeg er enda avhengig. For min del gikk det ikke over men det sier seg selv ettersom at jeg brukte det hver dag, flere ganger per dag de 3 siste månedene av svangerskapet. Hvis du bruker det hver dag over noe tid så blir du avhengig, gravid eller ei. 

Anonymkode: 2ac52...f2f

Skrevet

Var så tett de siste to mnd av svangerskapet. Brukte otrivin for barn og holdt meg til to ganger per dag. Dagen etter fødsel var tettheten helt borte og jeg trengte ikke spray mer. 

Anonymkode: b18b0...a8a

Skrevet

Har samme problem som deg. Og «alle» sier jeg skal bruke saltvann osv...men det funker ingenting. Helt forferdelig å gå rundt og ikke få puste skikkelig, tror ikke folk vet hvordan det føles. 
Var potte tett forrige graviditet også, og brukte otrivin like mye som deg føde siste to månedene. Men tettheten gikk over samme dag som babyen ble født. 
Er nå gravid i uke 38, og sitter bare å venter på fødsel slik at jeg får tilbake luftveiene mine. Bruker sikkert otrivin 3 ganger pr dag jeg også nå. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen

Edie, adm.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...