AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Flere her som velger å ligge kanskje 2-3 kilo over ønsket vekt fordi at å holde seg på ønsket vekt krever for mye? Måtte droppe det meste av godsaker for å holde meg på ønsket vekt, som er ca. 57- 58 kilo for meg, som er 164 cm. høy (når jeg er trent). Nå har jeg valgt å bare prøve ta det som det kommer, da jeg har slitt med overspising. Føler at når jeg ikke er så streng hverken den ene eller andre veien er det lengere mellom de store overspisingene. Men det har også gjort at vekten har stabilisert seg på mellom 60 og 62 kilo. Jeg prøver så godt jeg kan å godta det. Fordi jeg orker ikke si nei til alt, alltid. Flere her som velger å heller veie litt mer, enn å kjempe hele tiden? Eller er det en idiotisk tankegang? Anonymkode: fe067...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Jeg har det på samme måte, er også 164, og har omtrent samme vekt 😅55-56 kg er liksom idealvekten, men jeg merker det er vanskeligere å holde seg der, ha et sunt kosthold med normale mengder mat og fremdeles kunne unne seg litt av og til. Det er lettere å holde seg stabil med et par kg ekstra. Så for meg er det veldig greit å ha 60 kg som den vekten jeg ikke skal gå over, men heller være komfortabel på en kilo eller to under. Å "kjempe" mot vekten hele tiden er ikke et godt sted å leve. Heller være fornøyd om man ligger litt over ideal. Anonymkode: 22451...1de 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Den idiotiske tankegangen er vel å legge opp til at livet skal være en kamp. Jeg synes du har tatt en fornuftig avgjørelse. Google "Yoni Freedhoff" hvis du føler du trenger flere argumenter. Anonymkode: 367cd...d30 1
Sjøbanan Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Det er en alt annet enn idiotisk tankegang. Det er jo livet ditt! Du er jo fortsatt slank.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Høres veldig fornuftig ut. Evig slanking kan få uheldige konsekvenser for mer enn det psykiske også, så du gjør lurt i å stabilisere vekta. 👍🏼 Vile hatt fokus på fysisk aktivitet. Det gjør at kroppen føles mye bedre uavhengig av vekt. Anonymkode: 1964d...215 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Jeg er 168 cm og veier 53-54 kg, det er et par kg under idealvekt. Jeg velger å holde meg der for å ha noe å gå på. Da føler jeg at jeg kan slappe av. Liker best å ha noe å gå på. Men det er ingen kamp altså, jeg koser meg når jeg vil. Anonymkode: 7ff27...73b 3
Chomsky89 Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere her som velger å ligge kanskje 2-3 kilo over ønsket vekt fordi at å holde seg på ønsket vekt krever for mye? hvorfor er det lettere for deg å holde den vekten da? vist du ligger på en bestemt vekt, så kreves det jo nesten nøyaktig det samme, ved så liten forskjell som du beskriver. Du skal leve temmelig likt for å stå i still om det er på 55 eller 58 kg. Endret 13. november 2020 av Chomsky89 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Jo høyere vekt jo flere kcal til dagen? For å holde meg på 57- 58 kilo så må jeg trene 5- 7 ganger pr. uke, holde meg unna det meste av karbohydrater, samt at jeg måtte ligge en del lavere i kcal enn det er lov til å snakke om her. Gjorde det en stund, men ble så sliten og trøtt av det. Spiser nå mer normalt, å da spratt vekten opp de kiloene, men har stabilisert seg der da. Anonymkode: fe067...2a0
Camillapb Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 Jeg er 160. Veier mellom 60 og 63. Litt hipp som happ! Skulle ønske jeg veide ryp 58, men det skal faktisk ikke mer til enn det at jeg mister mensen, får ekstremt fokus på vekt og gud veit hva at det absolutt ikke er verdt det. Trives med kroppen, masse god, næringsrik, mindre næringsrik mat og snacks. Elsker det, kroppen min fungerer dritbra! Hurra for kropper som virker, uansett form, vekt, og alt med😍 1
Chomsky89 Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 (endret) 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo høyere vekt jo flere kcal til dagen? For å holde meg på 57- 58 kilo så må jeg trene 5- 7 ganger pr. uke, holde meg unna det meste av karbohydrater, samt at jeg måtte ligge en del lavere i kcal enn det er lov til å snakke om her. Gjorde det en stund, men ble så sliten og trøtt av det. Spiser nå mer normalt, å da spratt vekten opp de kiloene, men har stabilisert seg der da. Du snakker jo som om 1kg er 10 kg. Men uansett, så er det jo ikke sånn at behovet får mat er likt uavhenig av personen er 50 eller 60 kg. Den tyngre kroppen krever mer= du trenger mer for å bli mett. Det er ikke en vesentlig forskjell på å holde seg på 55 og 58kg. Vi snakker max et egg ekstra om dagen, et egg du vill ha behov for ettersom du er tyngre. Så det er ikke sånn at du kan unne deg noe ekstra på 58 vs 55 kg. Det er like "tungt" å holde seg på begge. Her har du misfortstått noe, eller forklarer deg uriktig. Endret 13. november 2020 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Chomsky89 skrev: Du snakker jo som om 1kg er 10 kg. Men uansett, så er det jo ikke sånn at behovet får mat er likt uavhenig av personen er 50 eller 60 kg. Den tyngre kroppen krever mer= du trenger mer for å bli mett. Det er ikke en vesentlig forskjell på å holde seg på 55 og 58kg. Vi snakker max et egg ekstra om dagen, et egg du vill ha behov for ettersom du er tyngre. Så det er ikke sånn at du kan unne deg noe ekstra på 58 vs 55 kg. Det er like "tungt" å holde seg på begge. Her har du misfortstått noe, eller forklarer deg uriktig. Men det har faktisk mye å si i en liten kropp på 164 cm. TS snakker om en idealvekt som er nærmere 10% under den vekten hun er stabil på. Enig at det skissert litt overdrevet, men som sagt- er man lav så har disse få kiloene mye å si. Anonymkode: 22451...1de 4
Chomsky89 Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det har faktisk mye å si i en liten kropp på 164 cm. TS snakker om en idealvekt som er nærmere 10% under den vekten hun er stabil på. Enig at det skissert litt overdrevet, men som sagt- er man lav så har disse få kiloene mye å si. Anonymkode: 22451...1de .Men vi snakker jo ikke om å gå ned eller opp. idealvekten kunne vert 90% unna den hun er stabil på, det er irrellevant her. vi snakker om det å ligge stabilt. Hun "velger å ligge 2-3 kilo over ønsket vekt, fordi det å holde seg på ønsket vekt krever for mye" Det er denne jeg reagerer på. Det er da like tungt å ligge 2-3 kilo over idealvekt uten å gå opp i vekt, som det er å ligge på ønsket vekt å beholde den. Går jeg eller du opp 3 kg, trenger vi ca et egg mere om dagen for å opprettholde vekten. Det er ingen merkbar forskjell på det å ligge stabilt på 55 eller 58 kg om du er 155, 160cm eller 165cm. La oss bruke ditt høydeeksempel med en kvinne på 164cm i gjennomsnittlig aktivitet. Veier hun 62 kg, så må hun ha 2317, for å holde vekten. veier samme kvinne 59 må hun ha 2270. Her snakker vi en forskjell på et egg, Den tyngre kvinnen trenger bitte litt mere påfylling.for å føle seg like mett som tidligere. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Det er veldig uvanlig å ha et kaloriforbruk på flere hundre under gjennomsnittet. Da snakker vi sykdom, og personen orker, på en god dag, enten å dusje, eller å gå i butikken. Å trene er helt uaktuelt. Hvordan hadde du reagert om du, ved å ta en test, hadde fått greie på at ditt kaloriforbruk er helt som forventet for en med din høyde og vekt? Anonymkode: 367cd...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå