AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Kjenner en som er veldig forsiktig. Mann og et barn på 8år. Mannen og barnet blir nektet være med noen utenom. Ikke besøke familie, ikke være med venner. Har vart 2 uker. Før det var det regel om at datteren kunne besøke en hver 10 dag (10 dager etter forrige i tilfelle smitte). Den andre er mer forsiktig nå med nye regler, men treffer andre (nær familie og et par venner) når det er mulig med avstand. Feks ute eller inne hvis man er få og ja sitte langt fra. Hva tenker dere? Bør helsepersonell være mer forsiktig? Hun ene sier de ikke begynte å bruke munnbind før denne uken. Så de syke og gamle er ikke akkurat prioritert i denne krisen. Selv tenker jeg det er ikke greit om helsepersonell skal føle de ikke kan treffe noen. Anonymkode: 297f0...8b9
GammelKaktus Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Jeg tenker at det må de nesten avgjøre selv. De jeg kjenner er så forsiktige de kan være uten at det går utover barna. Men de som jeg og de aller fleste voksne nå treffer ikke folk selv. Barna prioriteres og så kan vi voksne drikke kaffe og snakke i telefonen hvis man trenger sosial kontakt utenom turgåring. 😄 Ingen vil jo ha liv på samvittigheten så slik gjør vi det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Følger vanlige regler. Det er strengt nok. Syns ikke det er riktig å utsette familien for den type regimer på eget initiativ! Anonymkode: 7cccb...118 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Selv er jeg helsepersonell og har holdt det sosiale til det absolutte minimum siden mars. Føler jeg har et personlig ansvar som har det yrket jeg har. Begrenser noe ifht mitt barn og samboer Anonymkode: ee9f8...acc 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Er helsepersonell. Har begrenset meg siden mars. Synes jeg har et personlig ansvar siden jeg jobber med alt fra sterkt premature babyer til gamle Olga på 110 år Anonymkode: a1dd3...f32 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Jeg syns helsepersonell skal forholde seg til samme regler som resten av befolkningen. Om de frivillig velger og skjerme seg enda mer er annen ting, men det bør de ikke kunne pålegges. Anonymkode: 9a1a3...45f 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Jeg jobber med syke pasienter. Har noen kollegaer som også er «ekstreme». Men jeg har mitt liv privat og lever ikke i en isolert boble selv om jeg jobber i helsevesenet. Barna mine får selvfølgelig være sammen med vennene sine fra klassen. Jeg er mindre sosial enn tidligere, men treffer fortsatt venner innimellom og familie. Holder selvfølgelig en viss avstand og er nøye på hygiene. Unngår kjøpesenter og store folkemengder Anonymkode: 4669e...aa4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Mannen er helsepersonell, og vi forholder oss til de samme reglene som alle andre. Barna våre også. Anonymkode: cfb75...381
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 Er helsepersonell og har mange kontakter i løpet av en uke. Denne uken har jeg begrenset barna mine ift at de helst bør møte venner utendørs, ikke hjemme hos hverandre, dette pga pågående lokalt smitteutbrudd. Følger ellers anbefalinger og pålegg. Handler selv alt av julegaver på nettet, treffer kun nærmeste familie fysisk, venninnekvelder er avlyst. Jeg føler et enormt ansvar overfor dem jeg møter i jobbsammenheng. Marerittet er å smitte mange av dem uten at jeg er klar over det. Det plager meg også at jeg har så mange kontakter på jobb at jeg selv fort kan bli smittet, og dermed smitte familie som er i risikogruppe. Anonymkode: c337b...363 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Jeg jobber på sykehjem og tar mine forholdsregler. Problemet er at pårørende ikke gjør det selv om vi informerer dem gang på gang at de må være 1-2 meter unna pasienten, ikke berøre hverandre og lignende. De gir blank faen i det og tenker ikke over hvor fort smitten kan spre seg på et sykehjem. Vi tar som sagt våre forholdsregler og spriter og styrer, men vi er svært tett på pasientene i mange situasjoner. Syns det er kjempe trist at sykehjemmene ikke er stengt for besøk og at vi ikke har vektere med oss som passer på. Det er utrygt og skummelt på jobb og vi som jobber der gjør så godt vi kan. Jeg har ikke hatt et annet liv en jobb siden februar/mars i år. Anonymkode: 67cc5...d39 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på sykehjem og tar mine forholdsregler. Problemet er at pårørende ikke gjør det selv om vi informerer dem gang på gang at de må være 1-2 meter unna pasienten, ikke berøre hverandre og lignende. De gir blank faen i det og tenker ikke over hvor fort smitten kan spre seg på et sykehjem. Vi tar som sagt våre forholdsregler og spriter og styrer, men vi er svært tett på pasientene i mange situasjoner. Syns det er kjempe trist at sykehjemmene ikke er stengt for besøk og at vi ikke har vektere med oss som passer på. Det er utrygt og skummelt på jobb og vi som jobber der gjør så godt vi kan. Jeg har ikke hatt et annet liv en jobb siden februar/mars i år. Anonymkode: 67cc5...d39 Jobber du i Oslo-området? Er det mye smitte i kommunen fu jobber i? Anonymkode: b1b23...86b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i Oslo-området? Er det mye smitte i kommunen fu jobber i? Anonymkode: b1b23...86b Ikke relevant. Anonymkode: 67cc5...d39
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke relevant. Anonymkode: 67cc5...d39 Jo det er relevant. Hvis du jobber under et lokalt utbrudd, skjønner jeg deg. Ikke ellers. Sånn som du ordlegger deg høres det nesten ut som du ønsker at pårørende ikke skulle hatt tilgang fordi de er en plage eller noe. «Mine» pårørende tar hensyn, mange er ganske isolerte selv. Det er lite smitte her. Jo, de klemmer og tar rundt sine. Jeg har ikke tenkt å nekte dem det. Har sett hvordan gamle folk hungrer etter kontakt med sine. Har sett glemte gamle dø etter en periode med lite oppfølging fra familien. Sett tårene deres når naboen får besøk, men ikke de. Ja, jobber på sykehjem selv. Demente pasienter. Det var forferdelig da sykehjemmet var helt stengt. Utagering. Fortvilte pårørende. Kunne sitte timevis i telefonen for å berolige folk om at deres hadde det bra. Anonymkode: 74bc0...e0c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 Jeg jobber på intensivavdeling og vi har fått beskjed om å følge de retningslinjene som resten av befolkningen skal gjøre. Dvs ingen grunn til at vi skal leve strengere enn resten av befolkningen. Anonymkode: ae2ed...b81
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Er helsepersonell selv, og holder meg til reglene. Har vært litt på byen, men ikke mye. Selv så kommer jeg bare til å bli sykemeldt hvis jeg ikke kan gå litt ut å treffe venner. Bor alene, og det å gå ut å treffe venner er noe psyken min virkelig trenger. Synes ikke vi skal ha det strengere enn andre. Vi må bare være forsiktige, og sprite hender masse. Anonymkode: f87b0...0a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå