Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
20Når en mann slår sin trell eller trellkvinne med en stokk så de dør under hans hånd, da skal han straffes for det.
21Men dersom trellen blir i live en eller to dager, skal han ikke straffes, siden han er hans eiendom.

Så, ja, diskuter, hvorfor er bibelen noe å leve etter?

Anonymkode: e8b6d...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle religioner har prøvd å skape en bok av regler for levesett. Men de måtte sørge for at det ikke ble så mange protester.

Men generelt så følger jo ingen de 10 bud. Så hvorfor man liksom skal forsvare bibelen er jo bruk av tid du kan bruke på noe annet.

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. 
    ja... for det skjedde jo ikke?
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn. 
    åh herreguuud... den blir aldri brukt nei..
  3. Du skal holde hviledagen hellig. 
    alle går jo i kirke eller holder seg unna husvasken før man drar fra hytta...?
  4. Du skal ære din far og din mor. 
    ingen blir oppdratt med det lenger
  5. Du skal ikke slå i hjel. 
    lettest og eneste folk følger?
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet. 
    .... gidder ikke kommentere engang..
  7. Du skal ikke stjele. 
    alle har stjålet noe.. for det går helt fint å ta en sykedag når du ikke er syn. Det skjer jo ikke så ofte! - det også går under å stjele.
  8. Du skal ikke tale usant om din neste. 
    ja... en tur på kg eller til kirka så skjønner alle at alle snakker ned om alle for å føle seg bedre selv.
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. 
    høhø.... som om dette står høyt i fokus når alle barna i klassen har iPhone og du har en nokia3300?
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste. 
    igjen... som om dette ikke skjer daglig

Skal man følge bibelen så må nok alle ta seg godt i nakken. Å drepe er vel eneste som for oss er helt feil.  
jeg synes ikke budene er helt ille.. hadde vel hatt mindre konflikter ved aktivt bruk av enkelte av budene. Tror du ikke ts?

noen av tingene som står i bibelen er litt morsomme fordi de er sanne.. slik som flere av Salomos ordspråk.

Salomos Ordspråk 26:4-12 NB

Svar ikke dåren etter hans dårskap, for at ikke også du selv skal bli ham lik! Svar dåren etter hans dårskap, for at han ikke skal bli vis i egne øyne! Den som sender bud med en dåre, han hogger føttene av seg. 

(som forøvrig passer godt på trump og hans supportere) 😂😂😂

Anonymkode: 2a360...4ef

Skrevet

❤️ For et herlig svar!

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ For et herlig svar!

Tusen takk..!

må kanskje legge til at jeg ikke er hardcore kristen. Jeg bare ser ikke like mye faenskap i bøkene som jeg gjør med maktsyke menn, som utnytter noe som i utgangspunktet var en hjelp til å kjenne på et lettere hjerte.

men som du så, så vil det være ulike kompromisser i slike bøker, og synes bare det er moro at markedsføringen var til stede allerede i år 0.😁

Anonymkode: 2a360...4ef

Skrevet

Hva har det egentlig å gjøre med kristendom om man har en trell eller ei? 

Før hadde eide man trellen og så gav vi den ly og føde. 

Nå ansetter vi folk og så får de lønn som de selv bruker på ly og føde.. 

Anonymkode: a5948...152

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:
20Når en mann slår sin trell eller trellkvinne med en stokk så de dør under hans hånd, da skal han straffes for det.
21Men dersom trellen blir i live en eller to dager, skal han ikke straffes, siden han er hans eiendom.

Så, ja, diskuter, hvorfor er bibelen noe å leve etter?

Kristne følger nye testamentet, så vi følger ikke budet fra toraen som du kommer med

Anonymkode: e6c80...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...