smuk Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Hei. Jeg har et barn hvor de leker 4 gutter sammen. De siste månedene opplever han at de andre avviser han. Det går ofte i etter skoletid at han lurer på om de kan leke sammen. Da har ofte de 3 andre avtalt å leke sammen og være med hverandre inn, og sier at det ikke passer at sønnen min kan være med. Dette er leit og sårt for han. Vi har vært tydelige på her hjemme at det er viktig å ikke holde noen av de andre utenfor, og inviterer alle ned. Nå har det holdt på sånn et par måneder. Jeg har selvfølgelig bare min sønns versjon, og det kan være konflikter som ikke jeg vet om. Jeg tenker at jeg ønsker kontakte de andre foreldrene for å høre, og finne en løsning så alle kan være med å leke. Barna er foreløpig 8 år og tenker at foreldrene kan involvere seg når det kommer tydelig frem at en blir holdt utenfor. Har dere innspill på hvordan gå frem? Ønsker ikke at det skal oppfattes som et angrep hvor barnet mitt er gullungen og de andre barna er de slemme, men ar vi finner gode løsninger sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Jeg ville hørt med foreldrene ja. Særlig om barna har hatt god kontakt over tid og du er på prateren med foreldrene. Koster ingenting å gjøre dem oppmerksom på at ditt barn stadig får nei til å bli med på ting etter skolen, og kanskje høre direkte med foreldrene om det passer at hen blir med hjem en dag eller noe... Anonymkode: dd445...99a 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Hei:) Dette hørtes leit ut og jeg synes det er lurt at du tar det opp med de andre foreldrene. Kjenner du dem? Begynn med den forelderen du er mest trygg på. Ring og hør om sønnen deres kan være med dere hjem en dag. Når dere har avtalt kan du spørre om de har merket en endring i gruppa? Du har nemlig lagt merke til at sønnen din noen ganger er litt lei seg for å ikke bli invitert. Ofte er det lettere å finne gode løsninger når man undrer seg litt sammen. det ordner seg nok, men lurt å hjelpe litt☺️ Anonymkode: 5fa21...b8d 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Ja her hadde jeg definitivt sendt sms til de andre mødrene. Anonymkode: adaf6...894
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Hadde det vært min sønn som holdt noen utenfor så ville jeg satt veldig pris på å få beskjed så jeg kunne pratet med han. Anonymkode: 0cfce...fe0 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Vel, her vi bor så er det en gutt som påstår at han er utenfor. Men det foreldre ikke vet er han ofte ikke gidder å være med på det dem gjør. Så går han hjem og er sur og forteller at han er utenfor. Men han valgte selv å ikke være med. Dette skjer gjentatte ganger. Jeg jobber forresten med barn. Det jeg har observert er at denne gutten virker å være sjalu og han blir sur når andre har det gøy. Ham takler også svært dårlig å gjøre ting hvor han oppfatter de andre som flinkere. Hoppet de andre på trampolina så sitter han og ser på og er sur. Er det svømming på skolen så sitter han på kanten og er sur. Kan virke som om han har dårlig selvbilde, at det er problemet. Han har vært mye alene hjemme allerede fra barnehage-alder og foreldrene er mest opptatt av å feste og reise på danske-båten osv. Så jeg tror at for ham så er mye av årsakene til han sin oppfatning er at han på en måte er avvist av foreldrene sine og han ikke takler at andre har det gøy. Hvor gamle er disse guttene? Anonymkode: 8bc4a...ffd
GammelKaktus Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Jeg hadde synes det var helt greit å få en telefon fra deg der du la fram din bekymring. Ring den du har best tone med og ta det derfra. Hadde jeg fått et hint om at noen følte seg utenfor så hadde de blitt invitert hjem dagen etterpå. Så lenge det ikke var underliggende greier som gjør at barna trekker seg unna. Som hun over sier, vi har og en av den typen på trinnet som sier hen er utenfor og bare lager trøbbel for de andre, da er det ikke rart at barna trekker seg unna når det alltid blir konflikter for bagateller... Men det er jo uansett greit å finne ut av situasjonen. 2
Gjest Tinkabell Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Kanskje et møte med forlede og barn sammen kan være noe? Hvor gamle er de?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg hadde synes det var helt greit å få en telefon fra deg der du la fram din bekymring. Ring den du har best tone med og ta det derfra. Hadde jeg fått et hint om at noen følte seg utenfor så hadde de blitt invitert hjem dagen etterpå. Så lenge det ikke var underliggende greier som gjør at barna trekker seg unna. Som hun over sier, vi har og en av den typen på trinnet som sier hen er utenfor og bare lager trøbbel for de andre, da er det ikke rart at barna trekker seg unna når det alltid blir konflikter for bagateller... Men det er jo uansett greit å finne ut av situasjonen. Det er ikke så rart andre barn trekker seg unna om det er intrigemaket eller trøbbelmaker.... Jeg tenker da at det er dette barnets problemer som må hanskes med? Anonymkode: 8bc4a...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 Jeg tenker at barn må få lov til å ha lekeavtale med 1 og bare ha besøk av en inne uten at andre skal være sure for det. Må ikke alltid ha med en hel gjeng inn. Å pleie vennskap er viktig og dynamikken er ofte en annen dersom 2 kan leke enn en gruppe. Anonymkode: 8bc4a...ffd
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja her hadde jeg definitivt sendt sms til de andre mødrene. Anonymkode: adaf6...894 Hvorfor ikke fedrene? Anonymkode: 8bc4a...ffd 4
GammelKaktus Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så rart andre barn trekker seg unna om det er intrigemaket eller trøbbelmaker.... Jeg tenker da at det er dette barnets problemer som må hanskes med? Anonymkode: 8bc4a...ffd Enig, men ts må jo finne årsaken til at han er "utafor" før man vet om det er noe med hennes barn. 1
GammelKaktus Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at barn må få lov til å ha lekeavtale med 1 og bare ha besøk av en inne uten at andre skal være sure for det. Må ikke alltid ha med en hel gjeng inn. Å pleie vennskap er viktig og dynamikken er ofte en annen dersom 2 kan leke enn en gruppe. Anonymkode: 8bc4a...ffd Det er jeg og helt enig i, slik har vi det og. Men hvis guttungen gjentatte ganger plutselig bare inviterte med seg 2 av 3 i hans vennegjeng så hadde jeg jo undret meg og spurt hvorfor nummer 3 ikke er med lenger... Så jeg synes det er helt naturlig at ts undrer seg over hvorfor hennes gutt ikke er inkludert lenger. Endret 13. november 2020 av FrøkenMånestråle 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja her hadde jeg definitivt sendt sms til de andre mødrene. Anonymkode: adaf6...894 SMS ????? Anonymkode: d47ca...a87 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 Du kan fint snakke med de andre foreldrene.. men vær obs på at de kan gå i forsvar og benekte at lille klumpen sin kan gjøre noe sånt.. bare ha det i bakhodet. Anonymkode: d4dad...5b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå