AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Hei, Vil bare poengtere at jeg IKKE har noen spiseforstyrrelse. Jeg går på Grete Roede kurs i forsøk på å gå ned noen kg. Der har jeg 1500 kalorier jeg skal spise hver dag, og jeg har klart å "bruke opp" alle kaloriene idag. Sitter her og er skrubbsulten og angrer bittert på at jeg brukte opp kaloriene på "noe godt". Å bryte dette er ikke aktuelt, hvis jeg bryter dette idag kommer terskelen til å gjøre det de andre dagene til å være lav. Tips til noe å bli mett av til 125 kalorier som man kan mette?😊 Anonymkode: 11be3...357
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Kok frosne grønnsaker. Tilsett buljong og diverse krydder. Spis suppen. Minimalt med krydder og det stanser den verste sulten. Ja, det er kalorier i grønnsaker, men så lenge du unngår kaloriverstingene som potet så blir du ikke feit av 300 kcal med brokkoli og blomkål. Selv om det er "over", så er det veldig lettfordøyelig mat med jern og andre viktige næringsstoffer som kroppen gjerne bruker og ikke lagrer som fett. Anonymkode: 1cd4d...003 1
Chomsky89 Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips til noe å bli mett av til 125 kalorier som man kan mette?😊 nei, men det er ikke så lenge igjen av dagen, Du kan feks drikke mye vann å bruk lite energi resten av dagen. Det er veldig mye lettere for folk flest en det de selv tror. Har selv levd 72 timer på vann. Det er kjedelig, men blir ikke sulten.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Vil egentlig bere spist ligg over i dag, og så prøved igjen i morgen Anonymkode: a85f8...19e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Jeg ville nok spist rå grønnsaker som gulrot Anonymkode: 66f98...135 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 https://meny.no/varer/frukt-gront/frosne-br-og-gronnsaker/gronnsaker-frosne/brokkoli-frosne Anonymkode: 283c3...06b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Noen grønnsaker (rå eller dampet), også er det ikke så lenge til kvelden. I verste fall så gå 200-300 over i dag for det utgjør ikke stor forskjell så lenge det bare skjer en sjelden gang. Anonymkode: db83e...d55
Gjest PunkCouture Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Jeg hadde tatt et par kokte egg på ca. 140 kcal til sammen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 Jeg pleier å spise en god del blomkål, enten stekt i litt smør og urter/krydder, eller så baker jeg det i ovnen. Av og til deler jeg opp blomkålhodet i biter og spiser det rått med en ikke så altforfeit dip 😂 Anonymkode: c538b...e1c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen grønnsaker (rå eller dampet), også er det ikke så lenge til kvelden. I verste fall så gå 200-300 over i dag for det utgjør ikke stor forskjell så lenge det bare skjer en sjelden gang. Anonymkode: db83e...d55 Jeg kjenner meg selv så godt. Sprekker jeg en gang blir det en vane. Men, for de med god selvkontroll går det sikkert :) Anonymkode: 11be3...357
Orchideae Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 Kok havregrøt på vann. 35 gram havregryn er 130 kalorier. Ha i ca. 2 dl vann. 😊 litt salt for smak. 😊 Men over til noe annet. Jeg har holdt på med vektnedgang i snart ett år nå, om jeg skulle gått sulten hadde jeg aldri klart å gå ned i vekt.. 2
Jytte Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, PunkCouture skrev: Jeg hadde tatt et par kokte egg på ca. 140 kcal til sammen. Enig, og egg inneholder et stoff (husker ikke navnet) som er søvndyssende, ost har det samme stoffet i seg. Hvis jeg er skikkelig sulten og har spist for mye, venter jeg med å spise til en halv time før jeg skal legge meg, da blir det gjerne noe med egg eller ost. Ett egg og et knekkebrød, cirka 90 kcal. Tipper nå, men ikke stort mer enn det. Kommer an på hvor stort egget er. Et stort egg = 100 kcal. De små cirka 65-70. Fiberfin knekkebrød har lite karbohydrater og kalorier og smaker godt. Det at de har lite karbo betyr at man kan ha på mer pålegg, i alle fall er det min teori. Tror jeg kan det meste av kalori-innhold i matvarer i hodet, hvis det er mat laget fra bunnen av. Har hatt tendenser til anorexi når jeg var ung. Men jeg spiser lavkarbo så er mer opptatt av karbohydrater, eller mest opptatt av det, selv om jeg anslår kalorier også. Det går kjapt når man har det inne. Det får man etter årelange spiseforstyrrelser. Har ingen spiseproblemer i dag, bare nevner det.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 Grønnsaker og kjøtt + løpetur, for å kompensere for ekstra inntak. Ikke vanskeligere enn det! Anonymkode: 9d8ef...781
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 1/2 boks med Cottage cheese med sukkerfri saft oppi Anonymkode: b809d...10a
Jytte Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grønnsaker og kjøtt + løpetur, for å kompensere for ekstra inntak. Ikke vanskeligere enn det! Anonymkode: 9d8ef...781 Hm. Det er det som ofte er problemet, trening er gram, kalorier er kilo. Men å skeie ut en dag med litt over hundre kalorier burde ikke være noe å bry seg med.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 Jeg har vært med på å skrive bok om kosthold. Den gir sunne tips og inneholder ikke verken lavkalori eller lavkarbo, bare sunt bondevett. Anonymkode: ba8da...1ec 1
Meltzer Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Please, ikke gjennomfør en diett på denne måten; med absolutte grenser. Du har gått over i dag, men det er ikke verdens undergang. Prøv å tenk helhet framfor dag for dag. Men 200 g med grønsaker med litt ost, så er du ganske nære. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå