Gå til innhold

Hvor lenge må man ha vært sammen før det kan kalles et samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det spiller vell rolle om man bor sammen også?

Anonymkode: 97889...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samliv=å leve/bo sammen. Det betyr at et samlivsbrudd pr. definisjon oppstår i det man sluttet å bo sammen.

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det spiller vell rolle om man bor sammen også?

Jeg hadde samlivsbrudd med eksen i fjor. Vi har aldri bodd sammen, da det var avstandsforhold, men hadde og har fortsatt stort felles nettverk, alle trodde vi skulle gifte oss osv. 

Anonymkode: fb302...d9f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde samlivsbrudd med eksen i fjor. Vi har aldri bodd sammen, da det var avstandsforhold, men hadde og har fortsatt stort felles nettverk, alle trodde vi skulle gifte oss osv. 

Nei, det var ikke et samlivsbrudd.

Anonymkode: 76b0e...6c1

• Liker 21
Skrevet
6 minutter siden, Brunello skrev:

Samliv=å leve/bo sammen. Det betyr at et samlivsbrudd pr. definisjon oppstår i det man sluttet å bo sammen.

Okei, men hva hvis man bare har bodd sammen i et halvt år? 3 mnd? 🤷🏼‍♀️ Hvor mange mnd må til for at folk flest vil kalle det samlivsbrudd? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere slo opp, men det var ikke et samlivsbrudd.

Anonymkode: b2235...988

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, men hva hvis man bare har bodd sammen i et halvt år? 3 mnd? 🤷🏼‍♀️ Hvor mange mnd må til for at folk flest vil kalle det samlivsbrudd? 

Når dere har bodd sammen. 

Anonymkode: 28fd1...338

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lenge dere hadde felles bolig er det samlivsbrudd om dere så gjorde det slutt dagen etter at dere flyttet sammen. Andre mennesker har ingenting med hvor lenge det varte og detaljene. 

Anonymkode: f4b0d...006

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel si at jeg ikke hadde tenkt på det som et samlivsbrudd før etter rundt et års tid.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel si at jeg ikke hadde tenkt på det som et samlivsbrudd før etter rundt et års tid.

Okei takk, jeg tenker det samme 😊

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere slo opp, men det var ikke et samlivsbrudd.

Vi måtte ikke seige huset, ellers var det mye det samme. Kanskje nesten enda mer enn en av gangene jeg var samboer/gift, for da hadde vi ikke så mye felles nettverk som jeg hadde med denne eksen.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte ikke seige huset, ellers var det mye det samme. Kanskje nesten enda mer enn en av gangene jeg var samboer/gift, for da hadde vi ikke så mye felles nettverk som jeg hadde med denne eksen.

Det var fortsatt IKKE et samlivsbrudd.

Anonymkode: b0f6e...e22

• Liker 2
Skrevet

Særbo kan være like seriøst som "sambo". Men om det blir brudd, så heter det altså ikke samlivsbrudd, da samliv viser til det å ha et liv sammen i samme bolig.

Anonymkode: dcf02...2ad

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særbo kan være like seriøst som "sambo". Men om det blir brudd, så heter det altså ikke samlivsbrudd, da samliv viser til det å ha et liv sammen i samme bolig.

Anonymkode: dcf02...2ad

Says who? 

Anonymkode: 6a639...a97

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du opplevde særbosbrudd 

Anonymkode: 872ed...77d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...