AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Del Skrevet 13. november 2020 Dere som har blitt strippet på slutten av graviditeten, hadde det en effekt på dere? Fødte dere i løpet av kort tid etterpå, eller måtte dere fortsatt gå en stund? Jeg er 40+0 i dag, og ble strippet hos jordmor på helsestasjonen i dag. Hun sa livmorhalsen var myk og tøyelig, relativt moden, men ikke super moden heller (hva enn det vil si). Jeg ble sjekket sist uke også, men da var det ingen modning, og ble derfor heller ikke strippet. Er for øvrig mitt andre barn, ble ikke strippet forrige gang. Fødte da fire dager etter termin. Planen er å strippe meg igjen på mandag hvis det ikke har skjedd noe i løpet av helgen. Nå har jeg en del murringer, «menssmerter» og mye nedpress. Har hatt litt småblødninger. Er veldig spent på om det skjer noe snart, og vil gjerne høre om deres erfaringer med stripping 😊 Anonymkode: 28a28...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg ble strippet tre ganger. På en uke før termindato, på termindato og på overtidskontroll. Jeg var litt moden, 1-2 cm åpning om nesten avflatet livmorhals. Jeg fikk en del mensmurringer, kynnere og blod/slim som kom i timene etter den første gangen av de tre. Ellers ingen effekt. Ble satt i gang på 14 dag overtid. Anonymkode: 24b13...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 13. november 2020 #3 Del Skrevet 13. november 2020 Første gang hadde det ingen effekt Andre gang satte det igang fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Del Skrevet 13. november 2020 Ja, jeg gikk i fødsel samme kveld, men jeg var også uke 41+4 så det kunne jo ha skjedd uansett😅 Anonymkode: 0a02b...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enilorak93 Skrevet 13. november 2020 #5 Del Skrevet 13. november 2020 Ja der funka som bare det! jeg var på sykehuset for vekstkotnroll i uke 39+5, etter UL ble jeg spurt brått om jeg ville sjekkes for modning. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde 4 cm åpning også kjennes det ut som om han røska til nedi der. Litt ubehagelig men det gikk fort over da jeg ble ganske sjokkert over beskjeden om at nå blir det fødsel. Som førstegang får man høre hele tiden at man burde stålsette seg for overtid å jeg hadde absolutt ingen tegn til at noe var i gang. Dette var rundt kl 12:00 på en onsdag, ganske umiddelbart etter startet riene. Jeg dro hjem å slappet av, kl 03:45 var jeg tilbake på sykehuset med kraftige rier, får da beskjed 04:30 at jeg har 9cm. Kl 06:19 var han ute 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg fødte natten etter. Men da var jeg 40+4 og moden med 4 cm åpning, og jordmoren sa at hun var overrasket over at fødselen ikke var startet, så det kan hende det hadde startet den natten uansett. Anonymkode: e546d...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Del Skrevet 13. november 2020 1: 3 cm åpning. Gav bare maserier 2: 4 cm åpning uten rier 5 dager før termin. Vannet gikk 3 timer etterpå Anonymkode: be7b0...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå