AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Slik jeg har skjønt det så mener hinduismen at alle levende vesen lever evig, med unntak av noen veldig få som oppnår frelse. Hvordan går dette regnestykket opp? Et grunnleggende evolusjonsmessig prinsipp tilsier jo at populasjoner øker med årene, hvor kommer da de «nye» sjelene fra om både mennesker og dyr stadig øker i antall? Anonymkode: e1f5f...1ab
Libertas Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Kanskje fra plantene som blir fjernet for utbyggelse av byer og boliger? Samt at vi ser jo at flere insektsarter ligger nære utryddelsespunktet.
Rant Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Aner ikke. Men det er i dag ca. 7 milliarder mennesker på jorden. Det er ca. 102 milliarder mennesker som engang har levd. Så det er jo mange sjeler å ta av, kan man si, om man tror på sånt.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, Rant skrev: Aner ikke. Men det er i dag ca. 7 milliarder mennesker på jorden. Det er ca. 102 milliarder mennesker som engang har levd. Så det er jo mange sjeler å ta av, kan man si, om man tror på sånt. Aha ja, men da innebærer jo dette at sjelene ligger å venter på en riktig kropp å gjenfødes i? 😊 Anonymkode: e1f5f...1ab
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg har skjønt det så mener hinduismen at alle levende vesen lever evig, med unntak av noen veldig få som oppnår frelse. Hvordan går dette regnestykket opp? Et grunnleggende evolusjonsmessig prinsipp tilsier jo at populasjoner øker med årene, hvor kommer da de «nye» sjelene fra om både mennesker og dyr stadig øker i antall? Anonymkode: e1f5f...1ab I hovedsak så er de nye djevler. Men evolusjonsmessige prinsipper er bare løgn og propaganda skapt av MSM. De resterende er kristenfolk som ikke har oppført seg ordentlig, og som må leve på nytt. Anonymkode: c2687...c69
Rant Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aha ja, men da innebærer jo dette at sjelene ligger å venter på en riktig kropp å gjenfødes i? 😊 Anonymkode: e1f5f...1ab Ja, det er min tanke. Noen sjeler vandrer flere ganger og andre kun en gang. Men jeg vet ikke altså. Synes det er et morsomt tema, men vet ikke om jeg tror fullt og helt på det. Men det er en koselig tanke. Sjelevenner, tvillingsjeler etc.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Rant skrev: Ja, det er min tanke. Noen sjeler vandrer flere ganger og andre kun en gang. Men jeg vet ikke altså. Synes det er et morsomt tema, men vet ikke om jeg tror fullt og helt på det. Men det er en koselig tanke. Sjelevenner, tvillingsjeler etc. Spennende. Men hvor kom de første sjelene, og hvor er «venterommet»?😊 fortell gjerne mer om hva du tror på. Anonymkode: e1f5f...1ab
Rant Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende. Men hvor kom de første sjelene, og hvor er «venterommet»?😊 fortell gjerne mer om hva du tror på. Anonymkode: e1f5f...1ab Har ikke reflektert så mye rundt det. Men venterommet tenker jeg er i luften, er med oss hver dag. Jeg tror ikke sjelen er bevisst før den har funnet en ny kropp. Om jeg skulle fantasere rundt tema tror jeg sjelen bare *swoop* inn i mennesket i det det blir født. Men som sagt, jeg kan ingenting om det. Det er bare en romantisk tanke for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå