Outlander Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zggdLq/fortviler-over-nye-innreiseregler-var-den-eneste-julegaven-jeg-hadde-trengt Jeg er ekstremt lei av å lese innlegg fra disse stakkars folk som ikke har sett familien sin på lenge. Vet du hva. VI ER I ET PANDEMI. Kanskje istedenfor "stakkars meg, jeg har ikke sett foreldrene..og barna besteforeldre" de skal si, "jeg forstår hvorfor og vil ikke drepe folk på vei til Norge". Ser ut som det er mange som ikke bryr seg - og ikke forstår alvorligheten med at de drar med smitten til Norge, og deretter bryter karantene fordi "jeg føler bra/er ikke syk/er frisk". I dette tilfellet sier de at de skulle karantene på et av husene til moren hennes, men samtidig skjønner ikke hvorfor de ikke kan komme ut av karantene med engang de kan vise et negativ prøve. Blir provosert. Det er mange av oss som ikke får reise, og ikke ser våres familie på grunn av corona. Suck it up som alle oss andre og gjør ditt for å få ned smittetallene før sykehusene blir overbelastet med begge influensa og corona! 40
Outlander Skrevet 13. november 2020 Forfatter #2 Skrevet 13. november 2020 Vil også poengtere at folk undervurderer rådet fra regjeringen! Fra UDI: "Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land." - jeg har veldig lite sympati for folk som leser dette så klage offentlig på VG om hvor urettferdig det er at de må karantene på hotellet. Om de skulle følge karantene reglene ville de ikke ha set foreldrene hennes de første 10 dager uansett! Da kan du like bo på hotellet om du virkelig vil hitt. 15
Gjest Linny111 Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Det er mange av oss nordmenn i utlandet som ikke reiser hjem til jul. Vi skjønner at det er viktig nå. Må innrømme at det er fryktelig provoserende å se alle andre gi blanke, for jeg skulle gjerne feiret jul i Norge, men sånn er livet.
parmanoia Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Dette er bare sutring. Det er heller ikke synd på de som ikke får samlet hele slekta på julemiddag og 5 juleselskaper. Det vi må unngå, er alle som kan bli sittende alene, studenter som kan bli sittende alene på en hybel i utlandet, eller gamle par som ikke klarer å stelle i stand en julemiddag selv. 13
Honey Dew Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 (endret) At de våger. Her dør folk av viruset og verden er i en unntakstilstand og så kommer disse og klager over at de ikke får feire jul i Norge. De burde skamme seg 🤬 Det var svært lite lurt av dem å gå til avisen. Nå ser jo alle hvor egosentriske disse personene er. Endret 13. november 2020 av Honey Dew 21
Xstrella Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Hva med de som skal flytte til Norge? Må de i karantene først?
Honey Dew Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, Xstrella skrev: Hva med de som skal flytte til Norge? Må de i karantene først? Ja 5
Gjest supernova_87 Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Herregud da. Ha litt empati. Jo det er pandemi. Folk dør. Men etter et tungt år (for de aller fleste) så kan jeg skjønne at den julefeiringen var pølsa i peanøtten. De skjønner jo sikkert selv at det må være sånn men man kan jo bli lei seg. Og VG vil helst sikkert ha denne saken, folk leser den jo. Så ei som måtte avlyse brullypet sitt for andre gang og var knust. Og folk kjeftet henne huden full. Alvorlig talt skjønnerdere ikke at folk holder fast i slike ting spesielt NÅ. Ikke fordi man ikke skjønner at andre ting er viktigere
Meg.no Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 Tror vi alle kan forstå at det leit, både for dem som ikke kan fly inn til Norge i jula, samt det havarerte bryllup. Pandemien har begrenset livskavliteten til oss alle. Men at de på bakgrunn av dette gjør seg til offer i media, kan nok for mange virke som de kunne trenge en realitetskorrigering. Vi ser ellers konsekvenser som folk i respirator, døende, alvorlig betennelsessykdom hos barn, folk som mister jobben sin osv. Da syter man ikke over å gå glipp av aktiviteter som kan bidra til å spre smitten. 18
Lillemumsen Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 Og når disse i VG som mener det er urettferdig, sier at de ikke er vant til å være i en vanskelig situasjon, så er det vel på høy tid å våkne opp og bli voksen 😖Jeg tenker vi skal være fornøyde om alle vi er glade i, overlever julen. Det må vel være det viktigste nå. 15
Silva Pluvialis Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 Jeg forstår veldig godt at de er lei seg. Det hadde jeg også vært om jeg ikke kunne feire jul med foreldrene mine. Synes folk kan ha litt empati, jeg. Man er ikke egoist fordi man blir lei seg. For det betyr ikke at de skal bryte reglene. De synes bare det er trist, og det må være lov. Pandemien gir ikke bare sykdom som konsekvens, men også sosial distansering som bidrar til følelser av ensomhet, sårhet og savn. Og det må tas på alvor. Veldig bra at folk åpner seg om psykiske konsekvenser også. 24
Gjeste mann Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 De kan jo gå i karantene i et hus som foreldrene eier. Hva er problemet lissom? Neida, her skal man vise null smidighet hvis ikke tror man at verden kommer til å gå under eller noe. Pandemien trigger dessverre autoritære nazi-gener hos enkelte. Utrolig trist. 10
Milky Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 Det DU ts trenger å forstå er at det er helt lov å reise, så lenge man overholder smittevernsregler og karantene. Hvis regjeringen virkelig ikke vil at folk skal reise får de stenge grensene. Inntil videre kan folk reise akkurat hvor de vil. Så pass på deg selv 14
Honey Dew Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Rainstorm skrev: Herregud da. Ha litt empati. Jo det er pandemi. Folk dør. Men etter et tungt år (for de aller fleste) så kan jeg skjønne at den julefeiringen var pølsa i peanøtten. De skjønner jo sikkert selv at det må være sånn men man kan jo bli lei seg. Og VG vil helst sikkert ha denne saken, folk leser den jo. Så ei som måtte avlyse brullypet sitt for andre gang og var knust. Og folk kjeftet henne huden full. Alvorlig talt skjønnerdere ikke at folk holder fast i slike ting spesielt NÅ. Ikke fordi man ikke skjønner at andre ting er viktigere De kan vel feire med familien hans i usa. 6
Gjest Trynefaktor Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 4 timer siden, Outlander skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zggdLq/fortviler-over-nye-innreiseregler-var-den-eneste-julegaven-jeg-hadde-trengt Jeg er ekstremt lei av å lese innlegg fra disse stakkars folk som ikke har sett familien sin på lenge. Vet du hva. VI ER I ET PANDEMI. Kanskje istedenfor "stakkars meg, jeg har ikke sett foreldrene..og barna besteforeldre" de skal si, "jeg forstår hvorfor og vil ikke drepe folk på vei til Norge". Ser ut som det er mange som ikke bryr seg - og ikke forstår alvorligheten med at de drar med smitten til Norge, og deretter bryter karantene fordi "jeg føler bra/er ikke syk/er frisk". I dette tilfellet sier de at de skulle karantene på et av husene til moren hennes, men samtidig skjønner ikke hvorfor de ikke kan komme ut av karantene med engang de kan vise et negativ prøve. Blir provosert. Det er mange av oss som ikke får reise, og ikke ser våres familie på grunn av corona. Suck it up som alle oss andre og gjør ditt for å få ned smittetallene før sykehusene blir overbelastet med begge influensa og corona! Helt enig. Og med overskriften om at det er urettferdig. 🙄 Jeg savner også moren min,barna besteforeldrene. Vi bor i samme land, men får ikke sett hverandre til jul vi heller. Sånn er det nå. Går ikke til avisene og syter om det.
Gjest Sam3 Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 1 hour ago, parmanoia said: Dette er bare sutring. Det er heller ikke synd på de som ikke får samlet hele slekta på julemiddag og 5 juleselskaper. Det vi må unngå, er alle som kan bli sittende alene, studenter som kan bli sittende alene på en hybel i utlandet, eller gamle par som ikke klarer å stelle i stand en julemiddag selv. Det er synd. Med ikke mer synd at nekter å ofre noe i de hele tatt, fotrsetter å sitte på fly med 2-300 andre som puster samme dårlig luft, drar gjennom samme flyplasser med 50-100,000 andre på samme dag....og lurer hvorfor det er at pandemien ender ikke.
parmanoia Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 34 minutter siden, Lillemumsen skrev: Og når disse i VG som mener det er urettferdig, sier at de ikke er vant til å være i en vanskelig situasjon, så er det vel på høy tid å våkne opp og bli voksen 😖Jeg tenker vi skal være fornøyde om alle vi er glade i, overlever julen. Det må vel være det viktigste nå. Hvis man ikke har opplevd noe mer utfordrende enn at man ikke får reist med hele familien sin hjem til jul midt i en pandemi, så har man hatt det, og har det fortsatt veldig greit! 17
Gjeste mann Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 5 minutter siden, Sam3 skrev: Det er synd. Med ikke mer synd at nekter å ofre noe i de hele tatt, fotrsetter å sitte på fly med 2-300 andre som puster samme dårlig luft, drar gjennom samme flyplasser med 50-100,000 andre på samme dag....og lurer hvorfor det er at pandemien ender ikke. Omtrent ingen blir smittet ombord i fly. Selv om du tror det inne i hodet ditt så er det ikke det samme som fakta 10
PetterKanin Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 30 minutter siden, Gjeste mann skrev: De kan jo gå i karantene i et hus som foreldrene eier. Hva er problemet lissom? Neida, her skal man vise null smidighet hvis ikke tror man at verden kommer til å gå under eller noe. Pandemien trigger dessverre autoritære nazi-gener hos enkelte. Utrolig trist. Med mindre det er endret i det siste kan de ikke det. 7
Anbefalte innlegg