Gå til innhold

Nekter å tro hun er dø. Forsvarsmekanisme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestemor døde for 3 måneder siden. Likevel er jeg het overbevist om at hun kommer tilbake. Jeg blir helt gal av at folk rundt meg snakker som at hun er død. Jeg vet ikke om dette er forsvarsmekanisme jeg driver med da jeg er midt oppi en eksamensperiode. Mamma snakket om bestemor i går og sa at julen blir rar uten hun, så sier jeg "Hun kommer tilbake" Så svarer mamma med "Jeg skulle så inderlig ønske" Hvor mitt svar igjen var at hun selvfølgelig kommer tilbake. Jeg tror jo på dette selv. Hun kommer jo tilbake, en dag vil hun sitte sammen med bestefar igjen å se på tv. Jeg vet også at hun er død. Dette er egentlig umulig å beskrive. Ikke sikkert dette skjer før jul, men det vil en gang skje. Hvis det har noe med saken å gjøre, så gikk hun bort veldig veldig brått. 

Selvom jeg sitter med alle disse tankene, så skjønner jeg jo at hun ikke er her på julaften. Jeg pleier å elske å starte med førjulskosen nå i november, men nå har jeg ingen interesse av det lenger. Når folk pynter opp i butikkene og det kommer masse julepynt, så vil jeg rive det ned. Jeg kommer jo ikke til å gjøre det, men jeg kjenner på så en stor tomhet inni meg når juleting begynner å komme opp. 

Men det verste er at folk snakker om bestemor akkurat som om hun er død. (ja hun er jo det) Men jeg klarer ikke tro det. Er det en slags forsvarsmekanisme nå som jeg jobber mot eksamen? lurer litt på om jeg kommer til å få en slags følelsesutbrudd når eksamen er over og at jeg kanskje innser hva som egentlig har skjedd. Jeg har ikke hatt noe ordentlig reaksjon enda. 

Anonymkode: 4f803...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som du har svaret selv. Du prøver vel å skjerme deg og utsette sorgen, fordi det blir for mye å ta innover seg nå, med eksamen og alt. Kanskje du kan si fra på en fin måte til de rundt deg, at du ikke orker å forholde deg til det akkurat nå, når du må fokusere på eksamen? 

Anonymkode: 0b43f...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornektelse er en vanlig fase i en sorgprosess altså. Dette er ikke uvanlig. Klem fra en som mistet bestemor for noen uker siden❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...